İkinci yeni
GQ Loves

İkinci yeni

Vertu marka devrimini yeni akıllı telefonu Constellation ile bir adım öteye taşıdı.

19’uncu yüzyılın başlarından kalma eski bir kilise binası olan One Mayfair İngiltere’nin en popüler etkinlik mekanlarından biri. 70’li yıllarda restore edildikten sonra mistik atmosferinde elegan davetlere ev sahipliği yapan binanın 1 Ekim’deki konuğu başka bir İngiliz hazinesi olan Vertu’ydu. Marka yeni modeli Constellation’ın global tanıtımını için mekanı fantastik bir bahçeye dönüştürdü. Barın ortasından yüksek tavana doğru uzanan ışıklı ağaç ve sarmaşıklarla kaplı köşeleriyle yapay bir bahçeye dönüştürülen salonun dört bir köşesinde sergilenen rengarenk ve “lezzetli” teknoloji meyveleri Constellation’lar hem sunumu hem de sahip olduğu özellikleriyle markanın yeni dönemini kutsadı. Geçen yıl EQT tarafından satın alınan lüks telefon üreticisi, yeni bir hayata başlamış ve teknolojik ekosisteme uyum sağlayarak ilk akıllı telefonu Vertu TI’ı tanıtmıştı. EQT ile başlayan dönüşüm ikinci yılında ikinci akıllı telefon Constellation ve yeni yöneticilerle ivme kazandı. Daha önce Vertu Pazarlama Müdürü olan Massimiliano Pogliani haziran ayında CEO koltuğuna oturdu. Aynı dönemde Jimmy Choo’dan Jonathan Sinclair Operasyon Direktörü olarak Vertu’ya katıldı. Pogliani, “Vertu hareketli bir dönem yaşıyor. Bu yıl yaptığımız ikinci ana ürün lansmanımız bu ve Vertu portföyündeki farklı ürün gruplarını belirleyen açık bir segmentasyon stratejisini tanımlıyor. Markaya yeni müşterileri çekmenin yanı sıra, mevcut küresel müşteri tabanımız için seçenekleri arttırarak Vertu'nun cazibesini genişletecek.”

Vertu’nun radikal devriminin en çarpıcı temsili Constellation’ın reklam kampanyası. Konsept ve tasarımdaki değişimi yansıtan reklam fotoğrafları için ünlü moda fotoğrafçısı Kristian Schuller ile çalışılmış. Markanın sıradışı değişimini sembolize eden fantastik bir dünya yaratan Schuller, tanıtım sırasında davetlilerin arasında gezinen hayvan başlıkları taşıyan mankenler –kelebeklerden bir elbise giyen kedi başlıklı bir kadın, piyano çalan geyik başlıklı bir erkek– kullanılmış. Vivienne Westwood ile çalışan ve portföyünde pek çok ünlü marka barındıran Schuller ile çalışılması ve önceki reklam kampayalarından farklı olarak daha renkli ve çarpıcı bir konsept yaratılması Pogliani’nin bahsettiği yeni müşteri kitlesini hedef alıyor. Çünkü daha erkeksi hatlara sahip olan Signature ve ilk android TI’dan farklı olarak Constellation özellikle kadınları cezbediyor. Signature serilerinde pırlantalı tasarımlarıyla kadınlara hitap eden marka Constellation da bunu telefonu sarmalayan renkli deri yüzeylerle yapıyor. Pek çok ünlü markaya deri tedarik eden, 150 yıllık bir tabakhane ile çalışan marka Constellation’ı beş farklı renk seçeneğiyle –cappuccino, siyah, turuncu, mocha ve fuşya– piyasaya çıkardı.

Pogliani’nin “taşınılabilirlik ve pratik kullanımın iyi bir karışımı olarak nitelediği” Constellation’ın ön yüzü tümüyle markanın alametifarikası safir krsital ile kaplı. Vertu Konsept Yaratım ve Tasarım Lideri Hutch Hutchison’ın her darbe testinde farklı bir “işkenceye” –üzerinden otomobil geçirerek, masa kenarlarına vurarak veya ateşle yakarak– maruz bırakarak dayanıklılığını kanıtladığı kusursuz safir yüzey sadece elmasla çizilebiliyor. Constellation’ın 720p yüksek çözünürlüklü 10,92 cm’lik ekranını (7,62 cm’lik TI’dan daha büyük bir ekrana sahip) koruyan 12,95 cm’lik kristal yüzey Vertu’nun bu alandaki ustalığını konuşturuyor. Ve telefonun ağırlığı sadece 179 gram. Titanyum çerçeve ile korunan safir yüzeyde Vertu tasarımlarında görmeye alıştığımız seramik kulak yastığı bu kez kullanılmamış. Çıkarılan bir diğer özellikle ise Concierge servisi. Onun yerine kullandıkça ve kullanıcının beğenileri doğrultusunda gelişen Life servisi eklenmş. Telefonun yan yüzeyindeki Vertu Key ile –Vertu’nun kendine özgü klasik uygulaması– aktive edilen servis kullanıcılara dünyanın farklı yerlerinde özel üyelik gerektiren kulüplere ücretsiz giriş imkanı tanıyor. Bu kulüplerden biri de Londra’daki Home House. Kulübün Zaha Hadid tasarımı fütiristik barı, İngiliz ve Asya mutfaklarından örnekler sunan restoranları, spası, fitness merkezi Londra’da yaşayanlara olduğu kadar şehri ziyaret eden Vertu kullanıcılarına da açık. Ziyaretleriniz sırasında burda iş görüşmelerinizi yapıp ve yemeklerinizi yiyebileceğiniz gibi ayın neredeyse her günü düzenlenen etkinliklere de tanık olabiliyorsunuz. Sene boyunca kulüpte yapılan en iddialı partinin Cadılar Bayramı’nda yapıldığını duyduk. Life dışındaki bir diğer servis ise hem kullanıcının hem de telefonun güvenliğini üstlenen Certanity. Dünyanın en büyük güvenlik şirketlerinden biri olan Protector Services Group ortaklığıyla kendiniz için koruma kiramaladan detaylı geçmiş araştırmalarını içeren özel güvenlik hizmetlerine kadar pek çok hizmetten faydalanabiliyorsunuz.

Teknik detaylara gelince Android 4.2 Jelly Bean işletim sistemli telefon , Qualcomm Snapdragon çift çekirdekli 1.7 GHz işlemciye, 32 gb dahili belleğe, full HD video (1080p) ile 13 MP arka kamera, Skype uyumlu 1.3 mp ön kameraya sahip. Teknoloji, konsept ve hedef kitlede yeniliğe giden Vertu Constellation ile fiyat politikasını da değiştirdi. Bu ay Türkiye’de satışa çıkacak olan modelin taban fiyatı 5400 euro. Portföyünde 80 bin eurolara çıkan modeller barındırdığı göze alındığında Vertu’nun ulaşılabilir lükse göz kırptığı söylenebilir. Constellation’a sahip olmak için pek çok neden var ama hiçbir nedeniniz olmasa bile Pogliani’nin şu tanımı yeterli olur sanıyoruz. “İhtiyacınız olsa da olmasa da onsuz yaşayamadığınız bir ürün gerçek lükstür. Duygusal bir bağ kuran ve neden sevdiğinizi açıklayamadığınız bir marka başarısını da anlatıyor aslında.”

İZLE
Bir Jenerasyon Portresi
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası