Biz aptal mıyız?
Popüler

Biz aptal mıyız?

Güzel kadın bir gülümsesin, hele de gömleğinin bir iki düğmesini açsın bizim için akan sular durur. Markaların pazar lideri olmak için ihtiyaç duydukları şey çeşitli modellerin sutyenlerinde saklı.

 

Biz erkekler aptal mıyız bilmiyorum ama kadınlar bizi fena kullanıyorlar. Büyük ihtimalle bu güçlerinin devamını sağlayan daha doğrusu bizim üzerimizde bu kadar büyük bir hakimiyetleri olduğunu onlara unutturmayanlar da reklamların önünü çektiği popüler kültür. Eh reklam dünyası da geri kalan “dünyalar” gibi erkek egemen olduğuna göre kendi kendimizi tokatladığımız aşikar.

Kadınlar erkeklerin bir markayı satın almaları için alımlı bir görselin ya da popo sallayan bir kadın videosunun yeterli olduğunu gördüklerinde aynı şeyin dünyevi işler için de geçerli olacağını fark edecek kadar zekiler. Bu keşiflerini de kullanmaktan çekindiklerini söyleyemeyiz.

Son zamanlarda iş iyice “iki meme göster satışlar tavan yapsın” kıvamına geldi diyeceğim ama “sex sells” (seks satar) lafının temelleri taaa Pearl Tobacco’nun 1871’de yayınladığı ilanlara kadar gidiyor. Bu da peşine düşebildiğimiz reklam dünyasından bir örnek. Kim bilir kaydı tutulamayan ve bu lafı destekleyen neleri kaçırmışızdır.

Güzel kadın bir gülümsesin, hele de gömleğinin bir iki düğmesi açsın bizim için akan sular durur. Kim olduğunun çok da önemi yoktur ama işin içine bir de “seksiliği” bize pompalanmış ismini cismini bildiğimiz bir kadın varsa işte o zaman her dediği bizim için bir emirdir. Eh o emir de bize bir markadan geliyorsa; marka kraldır, en sevdiğimizdir.

Bugün belki sigara reklamları için güzel kadınlar, güzel adamları kullanmak yasak ama neredeyse aklınıza gelecek diğer bütün ürünlerin (hemen ilaç ve içki diye içinizden söylenmeyin neredeyse bütün dedim) pazar lideri olmak için ihtiyaç duydukları nane Kate Upton, Megan Fox, Scarlett Johansson çeşitli Victoria’s Secret modellerinin sutyenlerin içinde saklı.

"Bizim sigarayı iç, hatunlar sana delirecek”

1871’de kullanınlan çıkış noktası çok açık ve net. Ayrıca insan bir mantık da oturtabiliyor kafasında; o zamanlar sigara “havalı” bir şey. Kadınların sigara içen erkekleri beğendiği yalanı destek görüyor. Eh dolayısı ile “bizim sigarayı iç, hatunlar sana delirecek” söylemi üründen çok da uzak kalmıyor.


Video: Kate Upton - Carl's Jr. 

 

Peki bugüne gelelim. Kate Upton’lu Carl’s Jr hamburger reklamı (ki daha önce de Audrina Patridge’i kullanmışlardı) bizim aptal olduğumuzun kanıtıdır. Ben hamburgerin seksle bir alakasını kuramıyorum. Tam aksine bana dev bir göbek, ağzına kadar şişmiş bir mide ve kıpırdama zorluğunu çağrıştırıyor. Konumlandırma sadece “bunu seyreden erkekler Kate’in memelerini dolayısı ile markamızı unutmayacaklar”dan ibaret. Carl’ Jr.’ı ortaya tek başına atmak ayıp olur onlar da Hardee's Western Burger’ın Padma Lakshimi ile yaptıkları efsane kampanya iş yapınca girmişlerdir bu topa.


Video: Padma Lakshimi - Hardee's 

"Ünlü yüze sarılmak reklamcı için sözün bittiği yerdir"

Burada hamburger hakkında atıp tuttum ama köşeye sıkıştırsanız yemek ve seksin ayrılamaz ilişkisi hakkında bir konkur sunumundan fırlamış reklamcı dansözlüğü yapmakta zorlanmayız. Nitekim işimiz bu. Levent Erden bir röportajında “... ünlü yüze sarılmak reklamcı için sözün bittiği yerdir. Artık söyleyecek sözü kalmadığında reklamcı bir ünlünün yüzünü konuşturur. Bu marka için de geçerli” demişti. Bu kampanyalarında kadınların gözlerini süzerek, dekoltesini açarak, imalı imalı konuşarak kurşun kalem satmaya çalışan markalar ve reklamcılar için de geçerli diye düşünüyorum.

Buarada bunun sadece erkeklere yönelik bir iş olduğunu düşünmek biraz saflık olabilir tabi, en yakın örnek “Biscolata erkekleri”. Bir reklamcı dehası olduğunu düşünüyorum kampanyanın. Madem biz Kate Upton’la sarhoş oluyoruz kadınların da “Biscolata Erkekleri” var. Kadınlarıdan duyduğum kadarıyla biz nasıl aptal sarışın reklamlarını “aptal ama seksi” olduğunu bile bile tüketiyorsak onlar da Biscolata Erkekleri'ne aynı şekilde tav oluyorlar. İş sadece hamburger değil, arabadan cipse teknolojik ürünlerden tuvalet kağıdına kadar her türlü ürünün reklamında yarı çıplak bir kadın bulmak mümkün. İnanmıyorsunuz değil mi? İşin ne kadar ilerlediğini görmek için videoları ve ilanlara gözünüzün ucuyla bir bakın derim. Şikayet etmeyeceğinize 1’e 5 veriyorum. Afiyet olsun...

 

 

 

 

 

 


Video: Paris Hilton - Hardee's

 

Video: Megan Fox - Motorola

 

Video: "Babes 'n' Donuts - Scion IQ 

İZLE
The Original Sexy - Calvin Klein Underwear
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası