Ofiste esas adam olmanız için 5 tüyo
Hayat Rehberi

Ofiste esas adam olmanız için 5 tüyo

Ofiste her anlamda üstünlük sizde olsun istiyorsanız, doğru yerdesiniz. House of Cards’tan Frank Underwood’un önerilerini bu haftadan itibaren uygulamaya başlayın.

Meşhur genç büyücüden 50 yıl önce, başka bir Potter, kitap dünyasını sallıyordu. Stephen Potter’ın, kişisel gelişim üzerine yazılmış, ince espriler de içeren ilginç kitabı (The Theory and Practice of Gamesmanship, or The Art of Winning Games Without Actually Cheating) tüm dünyada yok sattı. Kitap, savaş sonrasında erkeklere hayatta başarı için bir şablon; sporda, işte ya da aşkta daha iyi olmak için bir yol sundu. O zamana geri dönersek, ofiste rakiplerinizi alt etmeye odaklı bu kitapların artık bir işe yaramayacağını söyleyebiliriz çünkü zaman değişti. İşte günümüz için hazırlanmış bir güncel ofis tüyoları rehberi...

 

#1. DONANIM

Ofiste üstünlük sağlama işi, aslında tamamen rakibinizi hazırlıksız yakalamak ve karşınızdakinin kafasını karıştırmakla ilgili. Bu noktada cep telefonu seçimi, en önemli kalemlerden biri. Çünkü genelde bu cihazlar gücünüzün bir göstergesi. Tek cep telefonuyla dolaşırsanız, “Ben herhangi birinin her arzusunu yerine getirecek biri değilim” imajı çizersiniz. İki telefon taşıyorsanız iş telefonunuzu çok basit tutun ki, fazla akıllı bir cihazınız olduğunu bilen müdürleriniz sizden, evden de yapabileceğiniz yüklü işler istemesinler. Ayrıca iş telefonunuzu sadece acil durumlar için yanınızda taşımayı ilke edinin.

 

Ne işe yarar? Rakiplerinizin kendilerinden şüphe duymalarını garantiler.

Size nasıl meydan okuyabilirler? “4G bir akıllı telefonla hayatın daha kolay olmaz mıydı?”

Ne cevap vermelisiniz? “Tam olarak değil… Numaraları kendi başıma tuşlayabilecek kadar akıllıyım.”

 

#2. İLK SAAT

Hepimiz öğle saatlerine kadar e-postalarımıza bakmayı atlayabiliyoruz. Ancak çoğu insan ilk 60 dakikada ne kadar verimli olabileceği gerçeğini ıskalıyor. Oysa ofise geldiğinizde önce işe odaklanıp sonrasında kendinizi ödüllendirebilirsiniz. Ayrıca öğlene kadar tüm iş arkadaşlarınızla iletişiminizi kesin. Bu onları çılgına çevirmenin yanında etkileyecektir de. Günün geri kalanını da kendi sorumluluklarınızın kontrol altında olduğunu bilerek, onların dedikodu yapma çabalarını bozmak için kullanın.

 

Ne işe yarar? İşleri önem sırasına sokma yeteneğinizi vurgular.

Size nasıl meydan okuyabilirler? “Dikkatini şu an söylediklerime vermeni engelleyecek kadar önemli olan ne?”

Ne cevap vermelisiniz? “Aradığınız çalışana şu an ulaşılamamaktadır, lütfen öğleden sonra tekrar deneyiniz.”

 

#3. FARKINDALIK

Kendini geliştirmiş bir adam çok iyi bilir ki, sekiz saat hayli uzun bir süredir ve bu süre boyunca bir masada kesintisiz oturup üretken olmak imkansızdır. Bu nedenle ofis dışında 20’şer dakikalık yürüyüşler yapın. Eğer biri çıkar da sizi sorgularsa ona, bunun sizin farkındalık metodunuz olduğunu söyleyin. Farklı bir alanda zaman geçirmek kişinin zihnini temizler ve önündeki işe yeniden odaklanmasını sağlar. Farkındalık, Bill Ford Jr.’dan Rupert Murdoch’a kadar, ünlü kariyer insanlarının moda terimidir.

 

Ne işe yarar? Bağımsız ruhunuzu öne çıkarır. Prestijinizi yükseltir. Sağlıklı düşünmeye yardım eder.

Size nasıl meydan okuyabilirler? “Nerelerdeydin?”

Ne cevap vermelisiniz? “Bugün son derece meditatif çalışıyorum. Sen gergin görünüyorsun, iyi misin?”

 

#4. TOPLANTILAR

Ünlü İngiliz gazeteci William Rees-Mogg, gelecekte olacak bazı olayları yanlış okuduğu hatırlatıldığında şöyle cevap vermişti: “Benim işim doğru olmak değil, ilginç olmak.” Herhangi bir toplantıya girerken bu cümleyi hatırlamalısınız. Toplantılarınıza renk katın, klişelerden kaçın, belli kalıplar yerine daha az kullanılan kelimeleri tercih edin.

 

Ne işe yarar? Kararlı olduğunuzu gösterir. Bu da iyi bir yönetimin mihenk taşıdır.

Size nasıl meydan okuyabilirler? “Bence yanıldığın ispatlanacak.” 

Ne cevap vermelisiniz? “O kafeste rahatsız değil misin?”

 

#5. VAKİTLİ ÇIKIN

Çünkü kimse can çekişenleri sevmez ve kabiliyetsizliği, geç saatlere çalışmaktan daha iyi anlatan hiçbir şey yoktur. Özgüveni tam bir işadamı, ofisten vaktinde ayrılmanın ve aynı şekilde işyerine zamanında varmanın, etrafındakilere işinin öneminin farkında olduğunu hissettireceğini bilir. Unutmayın; Google’ın işe alım programlarını yürütürken Goldman Sachs da, genç adayları, hafta sonları gelip uzun saatler çalışmamaları konusunda cesaretlendiriyor.

 

Ne işe yarar? Zamanınızı yönetebileceğinizi gösterir. Diğerleri yapamıyorsa bu, onların sorunudur.

Size nasıl meydan okuyabilirler? “Sana bu saatte çıkabileceğini düşündüren nedir?”

Ne cevap vermelisiniz? “Çünkü ben bu şirkete faydalı olmanın yanında profesyonel ve gayretli biriyim. Herkese iyi akşamlar.”

İlgili Başlıklar
Daha Fazlası