Viraj Korkusu Hızınızı Kesmesin
Motosiklet

Viraj Korkusu Hızınızı Kesmesin

Motosiklet kullanmanın zevki çok az şeyle kıyaslanabilir. Ancak bir de asla unutulmaması gereken risk faktörü var.

Motosiklet kullananlar bilir; beyinlerinin derinliklerinde devamlı yanıp sönen, her zaman tetikte ve ekstra temkinli olmak gerektiğini hatırlatan bir kırmızı ışık vardır. İşte bu durum, firmaları da harekete geçirdi. İki tekerin özgürlük duygusunu yaşamak istediği halde olası tehlikeler karşısında geri adım atanları hedefleyen markalar, çözümü üç tekerlekli modellerde buldu. Önderliğini Piaggio’nun yaptığı bu akıma zaman içinde başka markalar da eklendi. Can-Am, yüksek performanslı ve kaslı modeller üretip kendi yolunu çizmeye devam ederken, sınıfa kısa süre önce Yamaha da katıldı.

Son olarak Honda, geçen ay sonu açılışını yapan Tokyo Motor Show’da Neowing’i sergiledi. Model şimdilik konsept olarak karşımıza çıksa da detaylar her an seri üretime geçilebileceğini gösteriyor. Büyük motosikletlerin sürüş zevkini güçlü bir yol tutuşla sunmayı amaçlayan yeni modeli diğerlerinden farklı kılan önemli bir özelliği var; hibrid motora sahip.

Teknik özellikleri fuara kadar sır gibi saklansa da, dört silindirli benzinli ve elektrik motorlarının bir araya gelmesinden, ayrıca arka tekerleğin kalınlığından anladığımız kadarıyla ciddi bir beygir gücüyle karşı karşıyayız. Honda, manuel vitesle arası pek iyi olmayanları da cezbetmek için çift kavramalı (6 ileri) şanzımana yer verdi.

Tasarıma gelince; Neowing’in fotoğrafına bakanların çoğunun aklından ilk geçirdiği, Transformers 5’te rol alabileceği oluyor. Üretilip üretilmeyeceği henüz kesin olmayan konsepte yeşil ışık yakılırsa, düzlüklerde yüksek süratlere çıkmak isteyip virajlarda elini gazdan çekenlerin ilgisini çekeceğine garanti gözüyle bakabiliriz. Buna tasarımın yarattığı heyecan faktörünü eklemedik bile...

İLGİLİ İÇERİKLER honda motorsiklet
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası