Neden Erkekler Bu Garip ve Çılgın Labubu Bebeklerine Takmış Durumda? Kolaj: British GQ
Stil

Neden Erkekler Bu Garip ve Çılgın Labubu Bebeklerine Takmış Durumda?

GQ, bu tuhaf/sevimli küçük tiplere olan ilgiyi anlamak için tutkulu koleksiyoncularla görüştü.

Şöyle bir sahne hayal edin: Dışarıda yağmur yağıyor. Kasanın arkasındasınız, müşterilerin dükkana girmesini izliyorsunuz. Bazıları kapıda ceketlerini silkeliyor. Bazıları ise içeri girip sıcaklığın tadını çıkarıyor. Ama isminin yanında mavi tikli hesaplardan biri size DM atıyor ve sizden bir ricada bulunuyor: Dükkanı sonra kapatıp ona Labubu bebeklerini gösterip gösteremeyeceğinizi soruyor. Siz de kabul ediyorsunuz.

İngiltere merkezli sneaker mağazası KershKicks’in kurucu ortağı Sam Kersh’in başına tam da bu geldi; Central Cee ona ulaştığında. “Can’tRushGreatness” turnesi kapsamında OVO Hydro’da on binlerce kişiye sahne almadan hemen önce, Cench ve ekibi altı siyah Mercedes-Benz Sprinter’ladükkana geldiler.

Mağazada bulunan tüm Labubu bebeklerini alıp gittiler. Aynı akşam, Britanyalı rapçi bu minik tipleri HermèsBirkin çantasına takmış şekilde Instagram Hikayesinde paylaştı. “Hatta ‘ChestnutCocoa’ rengindekine bile sahipti,” diyor Kersh. “Bu, bulabileceğin en nadir ve özel modellerden biri ve yeniden satışta epey yüksek fiyatlara gidiyorlar.”

Labubu bebekleri, son zamanların en çok aranan ve en çok ilgi gören koleksiyon ürünlerinden biri. Geçtiğimiz birkaç ay boyunca Instagram ve TikTok akışlarını adeta istila eden bu asık suratlı anahtarlık bebekler, aslında 2015’e kadar uzanıyor. Hong Konglu sanatçı KasingLung’unTheMonsters” (Canavarlar) serisini tanıtmasıyla ortaya çıktılar – ilk olarak onun resimli kitaplarında yer alan ürkütücü yaratıklardan oluşan bir kadroydu bu. 2019’a geldiğimizde ise Lung, Çinli oyuncak devi Pop Mart ile iş birliği yaparak Labubu’yu gerçek bir vinil figür olarak hayata geçirdi.

Asya genelindeki niş oyuncak koleksiyoncuları ve sokak modası meraklıları arasında zaten bir tür kült takipçi kitlesi edinmiş olsalar da,Labubu bebeklerinin popülaritesi 2024 ortasında patlama yaşadı. Blackpink’ten Lisa’nın Instagram’da bir tanesiyle görülmesi bu artışta etkili oldu. Bir kazanç görüşmesinde Pop Mart, net gelirinin yüzde 188 arttığını ve satışların bir önceki yıla kıyasla iki katından fazla olduğunu bildirdi.

Labubu bebekleri, StockX gibi yeniden satış sitelerinde de büyük ilgi gördü. 2023 boyunca toplamda 100’ün altında satılırken, 2025’te günde 1000’in üzerinde satışa ulaştılar. Bazı insanlar sadece bir tanesine sahip olmak için dört haneli rakamlar ödedi. Bazıları onları dövme yaptırdı. Hatta, TheStraits Times’ın haberine göre, birkaç kötü niyetli kişi çalmaya bile kalkıştı.

Labubu bebeklerinin yükselişinin arkasındaki başlıca nedenlerden biri, erkeklere yönelik tasarım çantaların giderek daha popüler hale gelmesi. Pazar araştırma şirketi Circana’nınverilerine göre, erkek el çantalarına olan ilgi her yıl yüzde yedi oranında artıyor. Ve her ne kadar bu çantaların birçoğu oldukça ciddi bir havaya sahip olsa da (BottegaVeneta’nınBristol modeli ya da Lemaire’in viral hale gelen Croissant çantası gibi), Labubu’lar bu görünümün içine eğlenceli bir kişilik katmanın yollarından birini sunuyor.

“Geçen yılın başında, bu çılgınlık tam anlamıyla patlamadan önce koleksiyon yapmaya başladım,” diyor UX tasarımcısı ve moda içerik üreticisi John J. Lee. “Zaten sağlam bir çanta koleksiyonum vardı, bu yüzden çanta süsü trendi yükselmeye başladığında Labubu hemen dikkatimi çekti. Eksantrik ve şık karışımının mükemmel bir dengesi gibi hissettirdiler – sohbet başlatan, özgün bir şey. Lüks çantaların sade hatlarıyla bu oyuncu ve yaramaz enerjileri arasındaki zıtlığı seviyorum.”

“Dürüst olmak gerekirse, sadece birkaç aydır koleksiyon yapıyorum – ama işler çok hızlı ilerledi,” diyor lüks marka danışmanı Edward Jefferson. “Bir arkadaşım benden Harrods’takipop-up mağazaya uğrayıp dev olan modelden almayı rica etti ve ben de gittim. Ama oradayken bana hepsinin tükendiği söylendi. Bu da, tabii ki, hemen bir tane istememe neden oldu. Zaten çevrimiçi olarak Hermès çantalara takılmış hâllerini görmüştüm ve ‘Tamam,’ dedim, ‘benim de buna ihtiyacım var.’”

Koleksiyonluk oyuncaklar özellikle erkek giyimi dünyasında yeni bir olgu değil. Bearbrick’ler, FunkoPop’lar, Kaws figürleri ve Japon “garagekit”leri hepsi bir dönem oldukça popülerdi. Labubu’yu diğerlerinden ayıran şey ise taşınabilirliği. “Yani, Bearbrick’lerdoğrudan takılabilir şeyler değil,” diyor iletişim ajansı EvolveStudios’un kurucusu ve yöneticisi JonnyLamb. “Oysa bence Labubu’nun esas çekiciliği, onları kıyafetlerine entegre edebiliyor olman – günlük hayatında sen nereye gidersen, onlar da seninle geliyor. Geçen hafta sonu, üç tanesini bir DiorSaddleBag’e taktım ve bara gittim.”

Labubu bebeklerinin cazibesi kısmen sürpriz unsurunda da yatıyor. Labubu’lar ‘kör kutu’ (blindbox) olarak satılıyor; yani hangi karakteri alacağını, kutuyu açana kadar bilmiyorsun. Yaygın renk seçenekleri arasında ‘GreenGrape’ (Yeşil Üzüm), ‘LycheeBerry’ (Liçi Meyvesi) ve ‘Soy Milk’ (Soya Sütü) gibi versiyonlar var. Çin Yeni Yılı’na özel edisyon, Vans iş birliği ve Central Cee’nin elde ettiği nadir ‘ChestnutCocoa’ gibi diğer modeller ise son derece nadir. Tam bir şans işi. Erkek giyim tutkunları bu sürpriz unsurunu seviyor.

“Bir yılı aşkın süredir koleksiyon yapıyorum, tam olarak ne zaman başladığımı hatırlamıyorum ama o zamanlar şu anki kadar zor bulunmadıklarını hatırlıyorum,” diyor müzisyen VAS LEON. “Beni onlara çeken birçok şey vardı. Kutuyu açarken hangisini alacağımı bilmemek, o heyecan, bunlardan biriydi. Bir de ‘gizli’ Labubu’yu bulma arayışı vardı. Herkes sınırlı sayıda ve kolayca ulaşılamayan şeyleri sever.”

“Kulağa garip gelebilir ama istediğin rengi doğrudan satın alamamanı sevmem bu işin bir parçası,” diyor koleksiyoncu Oliver Richardson. “Her kutuyla birlikte gelen o bilinmezlik heyecanı, satın alma isteğini ve devam etme arzusunu artırıyor. Kutuyu açma deneyimi de ürünü daha cazip kılıyor.”

“Neden KasingLung’un işleri bana özel geliyor derseniz, tasarımların arkasındaki derinlik ve anlatı,” diyor marka ve yetenek ajansı Nobo’nun kurucusu Lazer. “Mesela Bearbrick’lerlekıyasladığında, Labubu daha çok bir hikâyesi olan gerçek bir karakter gibi hissettiriyor. Üstelik bu figürler, sanat, tüketim ve yeniden satış kültüründe büyük bir kültürel dönüşüm yaşadığımız bir dönemde ortaya çıktı. Artık ciddi sanat koleksiyoncuları bile Lung’unTheMonsters’ evrenine ilgi göstermeye başladı. Mart ayında eserlerinden biri 33.000 sterline satıldı; bu da sokak kültürüyle yüksek sanat arasındaki sınırların giderek bulanıklaştığını gösteriyor.”

“Bu aynı zamanda K-pop’un gücünün bir göstergesi,” diyor fotoğrafçı ve içerik üreticisi William Chuong. “Bir ünlü bir şeyi öylesine eline aldığında—özellikle de gerçekten ilgileniyorsa—bunun halk üzerindeki etkisi çok büyük olabiliyor. Önemsiz ya da niş görünen bir ürün bir anda viral olup büyük bir popülerlik kazanabiliyor. KasingLung ve Pop Mart zaten bir süredir varlar ama Blackpink’ten Lisa ve Rosé’nin etkisi olmasaydı, şu an bu kadar takıntılı olmazdık.”

Bu heves sonsuza dek sürecek diye bir şey yok. İnsanların zamanında BeanieBabies’e sahip olabilmek için büyük paralar ödediğini hatırlıyor musunuz? Ya da çok zengin adamların, garip bir maymunun JPG’si için milyonlar saçtığı o karanlık (ve çok kısa) dönemi? Diğer tüm trendler gibi, Labubu da gelecek ve gidecek.

Ama bu gerçekten önemli mi? “Hayat şu sıralar oldukça ağır hissettiriyor ve bence insanlar küçük neşe anlarına ihtiyaç duyuyor,” diyor Lee. “Labubu’lar oyuncu, göreceli olarak uygun fiyatlı ve neyle eşleştirirseniz eşleştirin ona bir kişilik katıyorlar. Daha fazla erkeğin onları benimsediğini görmek hoşuma gidiyor, daha da önemlisi çantaları benimsediklerini. Stil cinsiyetsizdir ve Labubu gibi süslerle yaratıcılığını taze ve eğlenceli bir şekilde gösterebilirsin.”

BU İÇERİK İLK OLARAK BRITISH GQ WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.

İZLE
Burak Yörük Hareket Halinde
İLGİLİ İÇERİKLER
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası