1. BİR FUTBOL YILDIZINDAN DAHA FAZLASI OLMAK
David Beckham’ı diğer futbol yıldızlarından ayıran en önemli özellik belki de bu: Sahanın dışında da çekiciliğiyle, aurasıyla, özel hayatıyla ilgi odağı olmayı başarmak. Ne demek istediğimizi daha iyi anlatmak için Messi’ye bakmak yeterli aslında. Saha içindeki performansıyla insanüstü bir konumda görülen, birçok futbol yorumcusu tarafından “uzaylı” diye anılan Messi, özel hayatı söz konusu olduğunda neredeyse sıradan biri. Diğer yandan Cristiano Ronaldo, saha dışı performansıyla da ilgi çeken bir figür ancak Beckham düzeyinde bir süper star olduğu kesinlikle söylenemez.
Beckham’ın bir futbol yıldızının çok ötesinde bir ikon olduğunu en iyi ortaya koyan reklamsa Pepsi’nin “Medieval Fight” başlıklı işi. Reklamda Ronaldinho, Roberto Carlos, Totti gibi yeşil sahaların efsane isimleri de var ama başrolde elbette David Beckham yer alıyor.
<iframe width="250" height="185" src="https://www.youtube.com/embed/AYWAq0AbU-E" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
2. BİR ARZU NESNESİ OLMAK
Reklam yıldızı olarak formunu muhafaza etmenin en kısa yolu ise arzu nesnesi olmaktan geçiyor. Beckham, şöhret merdiveninin basamaklarına ilk adımını attığından bu yana, kadınların gönlünde taht kurmuş bir figür. Kadınlar nezdindeki cazibesi onu erkekler için de bir rol modele dönüştürüyor. Bu durumu en güzel yansıtan reklamlarsa Burger King’e ait. Beckham’ın kadınlar ve erkekler için ne ifade ettiğini Burger King kasiyerinin ve müdürünün gözünden net bir şekilde görmek mümkün.
<iframe width="250" height="185" src="https://www.youtube.com/embed/3eIpnLaxiE8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
3. KENDİ MARKASINI YARATMAK
Markaların ilgi alanında uzun süreli yer edinmek istiyorsanız kendiniz de bir marka olmak zorundasınız. Burada hemen her seviyedeki futbolcunun kendiliğinden edindiği marka değerinden söz etmiyoruz; profesyoneller tarafından profesyonelce üretilen ve yönetilen marka algısından bahsediyoruz. David Beckham ve karısı Victoria, dünyada bu işi en iyi beceren isimler arasında zirvede yer alıyor. İkili, bu anlayış doğrultusunda kendi parfüm markalarını yarattılar ve birlikte bu parfümün reklamında da boy gösterdiler.
<iframe width="250" height="185" src="https://www.youtube.com/embed/eGLHU7S8JgU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
4. GÜNDEMDEN GERİ KALMAMAK
David Beckham seviyesindeki yıldızlar, kendi başlarına da birer gündem yaratma makinesidir. Ancak her akıma kapılmadan, çok seçici davranmak şartıyla kendi dışlarında akan gündeme eşlik etmeleri onlara ekstra bir sempati kazandırabilir. Motorola’nın Aura modeli için hazırlanan reklamda Terminatör olarak karşımıza çıkan David Beckham tam da bunu başarıyor.
<iframe width="250" height="185" src="https://www.youtube.com/embed/v-6SUTTZo68" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
5. AİLENİN GÜCÜNE İNANMAK
Marjinal bir kesimin sevdiği bir isim değil de, geniş kitlelerce benimsenen bir yıldız olmak istiyorsanız, kendinizle birlikte ailenizin de yakından takip edildiğini gözden kaçırmamanız gerekiyor. “Baharat kız” Victoria’yla yaptığı evlilik yıllarca “proje” diye küçümsenen Beckham, bu evlilikle birçok “gerçek” evliliğin başaramadığını başardı: Dört çocuklu mutlu bir aile...
David Beckham bu aile algısından çok beslendi ancak bunu yaparken kişisel algı ve cazibesini de muhafaza etti. Üzerinde yalnızca iç çamaşırıyla, içinde çocuklarının olduğu arabayı kovaladığı, Guy Ritchie imzalı H&M reklamı bu durumu gayet net bir şekilde ortaya koyuyor.
<iframe width="250" height="185" src="https://www.youtube.com/embed/2qBq9Wy1wdw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
6. ÇOCUKLARIN KAHRAMANI OLMAK
Büyük bir yıldız olmak biraz da çocukların kahramanı olmak demektir. David Beckham da kariyeri boyunca çocuklar için her zaman bir rol model, bir kahraman oldu. Pepsi’nin Ask for More serisi çerçevesinde hazırlanan reklamı, ironik bir biçimde de olsa, Beckham’ın çocukların gözündeki bu kahraman algısına odaklanıyordu.
<iframe width="250" height="185" src="https://www.youtube.com/embed/qPIjcmeilwY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
7. HER ŞEYDEN ÖNCE İYİ FUTBOLCU OLMAK
Saha dışı marka algınızı başarıyla yönetirken sahadaki performansınızı da ihmal etmemeniz gerekiyor. Çünkü sizi gerçek bir star yapan temel, odur. Beckham gittiği her takımda George Best’in sözlerini haksız çıkaracak performanslar sergiledi, taraftarın gözdesi olmayı başardı. Pepsi’nin “İnanılmaz” başlığını taşıyan reklamı, Beckham’ın futbol yeteneğine odaklanıyor. Oyuncu bu reklamda sahilde bulunan üç futbol topunu, çok uzakta bulunan üç çöp kutusuna tam isabetle sokmayı başarıyor. Reklamın başlığını fazlasıyla hak eden, göz kamaştırıcı bir gösteri!
<iframe width="250" height="185" src="https://www.youtube.com/embed/QOAPKStmYnI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>