Yaklaşık 80 Yılın Ardından Balenciaga 10 Yeni Parfümle Geri Dönüyor Balenciaga
Güncel

Yaklaşık 80 Yılın Ardından Balenciaga 10 Yeni Parfümle Geri Dönüyor

Eski bir şişeden ilham alan modanın en deneysel markası, artık daha iyi kokmanızı istiyor.

Cristóbal Balenciaga’nın ilk parfümü Le Dix’i tanıtmasının üzerinden 75 yıldan fazla zaman geçti ve marka artık resmen parfüm dünyasına tam bir koleksiyonla geri dönüyor. Çoğu marka bir ya da iki lansmanla işe girişirken, Balenciaga baştan itibaren tam bir seri sunuyor. Bu da 10 yeni parfüm demek.

Son yıllarda Balenciaga parfüm işine lisans anlaşmaları üzerinden girdi. 2010’da Balenciaga Paris, 2012’de Florabotanica ve 2014’te B Balenciaga piyasaya sürüldü. Ancak bu yeni koleksiyon Cristóbal’ın bizzat Le Dix’i tanıtmasından sonra markanın ilk kendi koleksiyonu olma özelliğini taşıyor.

Yaklaşık 80 Yılın Ardından Balenciaga 10 Yeni Parfümle Geri Dönüyor

Balenciaga

Proje, önemli bir keşifle başladı. Moda evinin arşivcileri tarafından 15 yıllık bir arayışın ardından gün yüzüne çıkarılan, 1947 tarihli unutulmuş bir Le Dix şişesi bulundu. Sadık biçimde taranıp yeniden üretilen, küre şeklinde kapaklı ve kurdele detaylı cam şişe yeni tasarımlar için bir ilham kaynağı oldu. Her bir parfüm, kasıtlı olarak eskimiş ve yıpranmış görünecek şekilde hazırlanmış ambalajlarla sunuluyor. Sanki yıllardır bir kasada saklanmış da yeni ortaya çıkarılmış gibi.

İsimler de alışılmışın dışında. Geleneksel romantik başlıklar yerine şişelerin üzerinde “No Comment”, “Twenty Four Seven”, “To Be Confirmed” ve “100%” gibi ifadeler yer alıyor. Kokular ise hafif ve ferah karışımlardan daha koyu ve dumanlı notalara kadar çeşitleniyor.

Esas şişelerin ötesinde Balenciaga, keşif amaçlı hazırlanmış minyatür setler (uygun biçimde Discovery Box adıyla), krom kaplı silindirlerde seyahat boy spreyler ve her şişenin ömrünü uzatan dolum formatları da sunuyor.

Bu dönüş, Dolce & Gabbana’nın en çok satan Light Blue’sunu yeniden canlandırmasından sadece birkaç ay sonra ve Miu Miu’nun L'Oréal ile birlikte ilk parfüm koleksiyonunu hazırladığı bir dönemde gerçekleşiyor. Bu durum, moda evleri için kokunun yeniden ne kadar önemli hale geldiğini gösteriyor. İster eski bir favoriyi canlandırmak, ister tamamen yeni bir şey piyasaya sürmek olsun, parfüm yeniden stratejik bir güç kazanıyor.

Balenciaga parfüm koleksiyonu 10 Eylül’den itibaren modaevi’nin Paris’teki tarihi 10 Avenue George V mağazasında, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki seçili Balenciaga butiklerindeki raflarda ve balenciaga.com üzerinden satışa sunulacak. Küresel lansman ise ilerleyen dönemde yapılacak.

BU İÇERİK İLK OLARAK BRITISH GQ WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.

İZLE
Denge 2025 Kapak Yıldızı Hakan Kurtaş
İLGİLİ İÇERİKLER
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası