2025 Oscarları, son yılların en çalkantılı ödül sezonlarından birinin sona erdiğini işaret edecek. Eşsiz doğal afetlerden benzeri görülmemiş PR krizlerine, en erken favorilerimizden birinin yeniden öne çıkışına ve son birkaç ayda edindiğimiz geleneksel bilgileri altüst edebilecek Brezilyalı bir yabancı film olasılığına kadar, hiçbir şeyin tam anlamıyla yerli yerine oturduğu bir an olmadı. Hem en iyi erkek oyuncu hem de en iyi kadın oyuncu kategorilerinde yarışlar son derece heyecan verici. Örneğin: Timothée Chalamet’in Pazar günü SAG Ödülleri'nde Adrien Brody’nin hızını kırması veya Demi Moore ve Mikey Madison’ın tüm ay boyunca büyük zaferler kazanması gibi. En iyi film ödülü ise oldukça yakın görünüyor, çünkü Conclave son dakikada gösterdiği çıkışla Anora’nın peşinden hızla ilerliyor.
Tüm bunlar, bu yıl “Ödül Önsezi” uzmanlarının neredeyse her Oscar kategorisini tahmin etmek için büyük bir düşünme, analiz yapma ve evet, cesaret gerektirdiği anlamına geliyor. Aşağıda, son Oscar kazanan tahminlerimizi yapıyor ve açıklıyoruz. Hazır olun, çünkü bazıları gerçekten heyecan verici.
Diğer Adaylar:
Bu ödül sezonunun çoğu süresince, tek bir Oscar favorisinin ortaya çıkmayacağı düşünüldü. Her filmin kendine göre güçlü yanları vardı; bazıları, diğerlerinden bir adım öne çıktı: The Brutalist, sinemaseverlerin destekleyeceği film olarak görülüyordu. Conclave, halkın sevdiği bir yapımdı. The Substance, cesur bir ataktı. A Complete Unknown ise geç ortaya çıkan bir potansiyel olarak dikkat çekti. Oscar adaylıkları açıklandığında, Emilia Pérez etkileyici bir adaylık kazanarak, hem izleyiciler hem de seçmenler arasında kutuplaşmasına rağmen "yenilmesi zor" bir film haline gelmişti. Ancak Karla Sofía Gascón skandalı, filmi tahtından indirince yarış bir kez daha belirsizleşti.
Bu, PGA ve DGA ödüllerinin verildiği hafta boyunca sürdü (Anora'nın hem Hollywood'un yapımcıları hem de yönetmenleri tarafından en iyi film seçilmesiyle işler değişti). Film, o zamandan beri momentum kazanarak, Sean Baker’ın sekizinci uzun metrajı olarak Independent Spirit Ödülleri'nde de büyük başarı elde etti; başrol oyuncusu Mikey Madison da nihayet ödüller kazanmaya başladı. Ancak Conclave, BAFTA ve SAG Ödülleri'nde kazançlar elde edince, bu iki film arasında geçen yarışın son ana kadar devam edeceği ortaya çıktı. En iyi film ödülü her iki filme de verilebilir, bu da son yılların en yakın yarışlarından birini yaratıyor.
Ancak gerçek şu ki, Anora, Mayıs ayında Cannes Film Festivali'nden Palme d'Or ödülünü kazanmış olan ve izleyicilere tam olarak istediklerini veren, hem heyecan verici hem de yürek burkan bir film olarak bu süre zarfında hep dikkat çekti. Palme d'Or ve en iyi film Oscar'ını kazanan sadece üç film var: The Lost Weekend, Marty ve Parasite. Ve Anora'nın bu listeye katılmasını bekliyoruz. —Rebecca Ford
Diğer Adaylar:
The Brutalist, Brady Corbet
A Complete Unknown, James Mangold
Emilia Pérez, Jacques Audiard
The Substance, Coralie Fargeat
Bir süredir bu yarış, Brady Corbet ve Sean Baker arasında geçiyor. Corbet’e büyük bir hayranlık duyuluyor, çünkü sadece 10 milyon dolara üç buçuk saatlik bir efsane yaratmayı başardı; Venedik Film Festivali, Altın Küre ve BAFTA Ödülleri'nde yönetmenlik ödüllerini kazandı. Baker ise DGA Ödülleri'ni kazandı. İki yönetmen de birçok ortak özelliğe sahip: Her ikisi de ödüllerini bağımsız sinema, yönetmen kurguları ve sinematik deneyimin korunması üzerine tutkulu konuşmalarla kabul ediyor. Ancak Baker, Corbet'ten çok daha uzun süredir bağımsız sinemanın bir gözdesi ve Akademi’nin nihayet onun çalışmalarını takdir etmeye hazır olduğu hissiyatı var (ve özellikle de tiyatro gösterimlerine olan sürekli mücadelesi için). —R.F.
Diğer Adaylar:
Timothée Chalamet, A Complete Unknown
Colman Domingo, Sing Sing
Ralph Fiennes, Conclave
Sebastian Stan, The Apprentice
Brody, bu kategoride en güçlü rakiplerinin yükselişine rağmen öne çıkan bir isim olmaya devam etti. A Complete Unknown’un adaylıklarda beklenenden daha iyi performans göstermesiyle Chalamet ivme kazandı ve SAG Ödülleri’nde (The Brutalist’in Brody dışında tamamen görmezden gelindiği bir ortamda) önemli bir zafer elde etti. Öte yandan, Ralph Fiennes, BAFTA ve SAG’de yılın en güçlü filmine sahip olmasına rağmen, bu ödüllerden hiçbirinde en iyi erkek oyuncu kategorisinde galip gelemedi. The Brutalist başka ödüller kazanır mı bilinmez, ancak Brody endüstri içindeki ve dışındaki çeşitli grupların tutarlı ve net tercihi oldu. Chalamet güçlü bir rakip olduğunu kanıtladı, ancak Akademi’nin Brody’nin hikayesini sonuna kadar taşıyacağına inanmak zor değil. —David Canfield
Diğer Adaylar:
Mikey Madison, Anora
Cynthia Erivo, Wicked
Karla Sofía Gascón, Emilia Pérez
Fernanda Torres, I’m Still Here
Üç yıldır, Oscar gecesine son derece çekişmeli bir yarışla giriyoruz. Moore, Altın Küre ve Critics Choice ödüllerini kazanarak erken bir avantaj yakaladı. Ancak Akademi’nin uluslararası desteğini belirleyen ilk büyük oylama olan BAFTA, Anora’nın en güçlü adaylardan biri olduğunu kanıtladığı bir dönemde Madison’dan yana oldu. Bu, başlı başına Oscar zaferine giden yolda güçlü bir kombinasyon. Ancak ardından SAG, yarışın dengesini tekrar Moore’un lehine çevirdi.
Bütün bunların ötesinde, Fernanda Torres’in benzersiz adaylığı da dikkat çekiyor. I’m Still Here, Altın Küre’yi kazanmasına rağmen, büyük ödüllerde yeterince görünür olamadı. Fakat Akademi, filmi en iyi film kategorisine taşıyarak onu daha geniş bir kitleye ulaştırdı. Son dönemde birçok Akademi üyesinin I’m Still Here’ı izlediğini biliyoruz. Peki bu, Torres’i bu zorlu rekabette öne çıkarabilir mi? SAG’in işaret ettiği noktaya bakarsak, Moore’un kazanma ihtimali çok daha güçlü görünüyor. —D.C.
Diğer Adaylar:
Yura Borisov, Anora
Edward Norton, A Complete Unknown
Guy Pearce, The Brutalist
Jeremy Strong, The Apprentice
Bu yılın oyunculuk kategorilerinin en kesin kazananı diyebileceğimiz isim Kieran Culkin. Oscar’a giden yolda kazanabileceği neredeyse tüm büyük ödülleri topladı. En olası sürpriz adayının eleştirmen birlikleri ya da Altın Küre gibi genellikle beklenmedik seçimler yapan gruplar tarafından öne çıkarılması gerekirdi, ancak Culkin burada da rakipsiz kaldı. Aslında Culkin’in zaferi, geçen yıl ocak ayında A Real Pain’in Sundance’te prömiyer yapmasıyla başlamış olabilir. O günden bu yana istikrarlı, kararlı ve dikkatlice yönetilen bir kampanya yürütüldü. Culkin’in performansı yardımcı oyuncudan çok başrol gibi mi? Kesinlikle. Ancak Searchlight, onu yardımcı oyuncu kategorisinde yarıştırma kararı aldı ve bu strateji her aşamada karşılığını verdi. Eğer bir sürpriz aday seçmek zorunda kalsaydık, Anora’nın büyük bir zafer gecesi yaşaması durumunda Yura Borisov’un öne çıkabileceğini söylerdik. Ama bunun gerçekleşme ihtimali son derece düşük. —Richard Lawson
Monica Barbaro, A Complete Unknown
Ariana Grande, Wicked
Felicity Jones, The Brutalist
Isabella Rossellini, Conclave
Bu ödül sezonu, Zoe Saldaña için son derece güçlü başladı. Mayıs ayında Cannes Film Festivali’nde aldığı ödülle yola koyuldu ve Altın Küre’de duygusal bir teşekkür konuşması yaparak ödül sezonunun tartışmasız favorisi oldu. Ancak, Emilia Pérez’in başrol oyuncusu Karla Sofía Gascón’un geçmişteki tartışmalı sosyal medya paylaşımlarının gündeme gelmesiyle film büyük bir darbe aldı ve Saldaña’nın zaferi de risk altına girdi. Ancak Saldaña, bu süreçte sakin ve düşünceli bir duruş sergiledi ve ödül sezonundaki varlığını güçlü bir şekilde sürdürdü. Critics Choice, BAFTA ve son olarak SAG Ödülleri’ni kazanan Saldaña, bu yılın en istikrarlı oyuncularından biri oldu. Bu nedenle, Oscar gecesinde de ödülün onun ellerine geçmesi son derece muhtemel görünüyor. —R.F.
A Complete Unknown, senaryo: James Mangold ve Jay Cocks
Emilia Pérez, senaryo: Jacques Audiard; Thomas Bidegain, Léa Mysius ve Nicolas Livecchi ile işbirliğiyle
Nickel Boys, senaryo: RaMell Ross ve Joslyn Barnes
Sing Sing, senaryo: Clint Bentley ve Greg Kwedar; hikâye: Clint Bentley, Greg Kwedar, Clarence Maclin ve John “Divine G” Whitfield
Bir yanım hala Nickel Boys’un kazanmasını umut ediyor; çünkü bu, filmin gerçek anlamda ödül kazanabileceği tek kategori. Çok cesur bir uyarlama ve belki de Akademi üyeleri bunu ödüllendirmek isteyecektir. Ancak Peter Straughan, Critics Choice, Altın Küre ve BAFTA ödüllerini kazandı (bu da senaryosunun farklı oylama gruplarında büyük beğeni topladığını gösteriyor). —R.F.
The Brutalist, senaryo: Brady Corbet ve Mona Fastvold
A Real Pain, senaryo: Jesse Eisenberg
September 5, senaryo: Moritz Binder ve Tim Fehlbaum; ortak senarist: Alex David
The Substance, senaryo: Coralie Fargeat
En İyi Film kazananları genellikle senaryo ödülünü kaçırır; çünkü bu filmler çoğunlukla teknik dallarda büyük başarı elde eden, kapsamlı prodüksiyonlar olur (Oppenheimer, The Shape of Water, Chicago gibi). Eğer Anora’nın En İyi Film kazanacağını öngörüyorsak, 6 milyon dolarlık düşük bütçeli bu çılgın komedinin, etkileyici senaryosuyla da ödüllendirilmesi gerekmez mi? Mantık olarak bu düşünceye sadık kalıyorum, ancak bazı tereddütlerim var: The Substance’ın senarist-yönetmeni Coralie Fargeat büyük bir takdir topladı ve başarısını Cannes’daki Senaryo Ödülü ile başlattı. Öte yandan Jesse Eisenberg, BAFTA’larda A Real Pain ile hem Fargeat’ı hem de Sean Baker’ı alt ederek sürpriz bir zafer kazandı. (Ayrıca rakiplerinin aday gösterilmediği Indie Spirit Ödülleri’nde de ödüle uzandı.) Bu kategoride herkesin kazanma şansı var. Ancak Anora’ya yönelik geniş çaplı bir kucaklamanın, onun en temel niteliklerinden birini dışarıda bırakması bana pek olası gelmiyor. —D.C.
Diğer Adaylar:
Genellikle BAFTA, bu kategoride Oscar kazananını önceden işaret eder. Bu yüzden No Other Land’in Britanya Akademisi tarafından aday gösterilip Super/Man’e kaybetmesi (ki bu film Oscar’da aday bile değil), endişe verici bir durum. Ayrıca Porcelain War, No Other Land’in aday bile olmadığı DGA’da ödül kazandı. Bütün bunlar, bu çarpıcı belgeselin eleştirmenler arasında büyük bir yankı uyandırmasına ve ABD dağıtımı olmadan bile dikkat çekmesine rağmen, sektör içinde ne kadar güçlü olduğunun henüz kanıtlanmadığını gösteriyor. Yine de filmin sarsıcı gücünün onu zafere taşıyacağına inanıyorum. Ancak eğer yeterince izlenmediyse ya da İsrail’in Batı Şeria’daki işgalini derinlemesine ele alması nedeniyle fazla tartışmalı bulunursa, Ukraynalı sanatçıların tehdit altındaki yaşamlarını konu alan Porcelain War ya da Japonya’dan #MeToo hareketi bağlamında bir anı niteliğindeki Black Box Diaries öne çıkabilir. —D.C.
Diğer Adaylar:
Inside Out 2
Memoir of a Snail
Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl
The Wild Robot
Bu kategoride biraz kararsızız. The Wild Robot büyük beğeni topladı ve ticari anlamda başarılı oldu. Ancak küçük bir Letonya yapımı olan Flow, güçlü bir destekçi kitlesine sahip ve aynı zamanda Uluslararası Film kategorisinde de aday gösterildi. 2022’de benzer bir durum yaşanmıştı; Flee hem animasyon, hem uluslararası, hem de belgesel dallarında adaydı ama hiçbirinde kazanamadı. Flow da benzer şekilde fazla niş kalıp galibiyeti kaçırabilir. Üstelik The Wild Robot’un stüdyo desteği, güçlü bir kampanya yürütmesini sağladı. Öte yandan, Flow, Altın Küre ve Spirit Ödülleri’ni kazandı—bu da Letonya’nın “küçük ama güçlü” animasyonunun gerçekten de sürpriz yapabileceğini düşündürüyor. Yani biz, beklenmedik bir zafer ihtimaline oynuyoruz. —R.L.
Diğer Adaylar:
The Girl With the Needle, Danimarka
Emilia Pérez, Fransa
The Seed of the Sacred Fig, Almanya
Flow, Letonya
Birkaç hafta öncesine kadar Emilia Pérez bu ödülü kesin kazanacak gibi görünüyordu (ve hala kazanabilir). Film, bu yılın Oscar’larında en fazla adaylık alan yapım olmasının yanı sıra BAFTA dahil pek çok ödül töreninde bu kategoriyi domine etti. Ancak geçen ay filmde başrol oynayan Karla Sofía Gascón hakkındaki skandal, hoşgörü, kapsayıcılık ve keşif temaları üzerine kurulu kampanyasına büyük darbe vurdu. Dahası, bu durum, Emilia Pérez’in en büyük rakibi I’m Still Here için bir fırsat yarattı. Zaten Akademi’den olağanüstü bir destek gören Brezilya yapımı film, En İyi Film adaylığına kadar yükselmeyi başardı. Şu anda büyük bir ivmeye ve tutkulu bir destekçi kitlesine sahip olduğu inkar edilemez. Bu da ona zafere ulaşmak için yeterli gücü sağlayabilir. Ancak yarış hala oldukça çekişmeli. —D.C.
Diğer Adaylar:
Greig Fraser, bu ödülü ilk Dune filmiyle kazanmıştı; efsanevi görüntü yönetmeni Ed Lachman ise hala ilk Oscar’ını alamamış olmasıyla dikkat çekiyor. Ancak ne Dune: Part Two ne de Maria, kategoride yeterince heyecan yaratabildi ve The Brutalist bu yarışta bariz bir favori konumunda. Yönetmen Brady Corbet ile birlikte çalışan Lol Crawley, onlarca yıllık VistaVision formatını yeniden canlandırarak son derece küçük bir bütçeyle destansı bir sinematografi yarattı ve her kareyi gerçekte olduğundan çok daha pahalı hissettirmeyi başardı. Filmin hikayesi zaten güçlü, görsel anlatımı ise rakipsiz. Eğer burada bir sürpriz olacaksa, bu ihtimal en çok Maria için geçerli olabilir; zira Lachman, Amerikan Görüntü Yönetmenleri Birliği’nden (ASC) ödül almayı başardı. Ancak Akademi’de sadece meslektaşlarının oy kullanmadığı bir yarışta onun yolu daha karmaşık görünüyor. —D.C.
Diğer Adaylar:
Geniş kitlelere hitap eden ve ticari başarı yakalayan Wicked gibi yapımlar, genellikle Oscar’ların teknik kategorilerinde ödül toplar. Daha küçük çaplı bir hit olan Nosferatu, gotik korku estetiğiyle birçok Akademi üyesini yabancılaştırmış olabilir. Gladiator II, bu kategoride oyları garantileyecek kadar büyük bir sansasyon yaratamadı. Conclave ise ayrıntılı dini kostümleriyle öne çıkıyor ancak fazla sistematik bir tasarım anlayışına sahip olabilir. Sürpriz bir aday olan A Complete Unknown ise belki de fazla sade kalıyor. Wicked, hem yeni ve yaratıcı tasarımlar sundu hem de efsanevi kostümleri anımsatan bir görsellik yakaladı. Bu da onu kazanan yapacak güçlü bir kombinasyon. —R.L.
Diğer Adaylar:
Bu kategorideki hiçbir aday daha önce ödül kazanmamış, sadece Wicked’in Myron Kerstein’ı ve Emilia Pérez’in Juliette Welfling’i geçmişte aday gösterilmiş isimler. Anora, genel olarak güçlü bir ivmeye sahip olduğu için Sean Baker’ın kazanma ihtimali yüksek görünüyor. Üstelik kendi kurgusunu yapan bir yönetmen olması, birçok Akademi üyesinin takdirini kazanabilir. Yine de biz BAFTA’da kurgu ödülünü kazanan Conclave’in öne çıkacağını düşünüyoruz. Akademi’nin, bu çok beğenilen filme bir ödülle hakkını teslim etme ihtimali oldukça yüksek. —R.F.
Diğer Adaylar:
Bu ödül, The Substance için en güçlü olduğu kategorilerden biri. Film, Elisabeth Sparkle’ın bedensel dönüşümünü merkezine alarak, düşük bütçeyle son derece etkileyici ve grotesk makyaj efektleri yarattı. Coralie Fargeat’nın sanat filmi, özellikle makyaj ve saç tasarımıyla büyük ses getirdi ve bu alanda ödüllendirilmesi olası görünüyor. Ancak kış sezonunda büyük başarı yakalayan Nosferatu, son derece çarpıcı ve rahatsız edici makyaj çalışmalarıyla sürpriz yapabilecek adaylardan biri. —R.L.
Diğer Adaylar:
Conclave, Volker Bertelmann
Emilia Pérez, Clément Ducol ve Camille
Wicked, John Powell ve Stephen Schwartz
The Wild Robot, Kris Bowers
Golden Globe ve Critics Choice Ödülleri'ni kazanan Challengers filminin Trent Reznor ve Atticus Ross imzalı müziği, şaşırtıcı bir şekilde Oscar'a aday gösterilmedi. Bu yüzden tahmin yaparken her zamankinden daha az veriye sahibiz. Conclave'in bestecisi Volker Bertelmann, 2023'te All Quiet on the Western Front ile bu ödülü kazandığı için güçlü bir aday. Daha önce The Last Repair Shopadlı kısa belgeselle Oscar kazanan genç yetenek Kris Bowers, The Wild Robot için etkileyici ve akılda kalıcı bir müzik hazırladı ve bu kategoride sürpriz yapabilir. Ancak BAFTA ödülünü kazanan The Brutalist’in bestesi Daniel Blumberg tarafından yapılan güçlü bir çalışma olarak öne çıkıyor ve en çok beğenilen aday gibi görünüyor. —R.F.
Diğer Adaylar:
“The Journey” – The Six Triple Eight
“Like a Bird” – Sing Sing
“Mi Camino” – Emilia Pérez
“Never Too Late” – Elton John: Never Too Late
Diane Warren, bu yılki adaylığı da sayarsak, bu kategoride tam 15 kez aday gösterildi ancak hiç kazanamadı. Müzik dalındaki Akademi üyeleri onu kazanana kadar aday göstermeye devam edecek gibi görünüyor. Ancak bu yılın büyük favorisi olan Emilia Pérez, burada iki şarkıyla yarışıyor ve ödül sezonunda birçok başarı elde etti. Film etrafındaki tartışmalar Warren’a bir şans verebilir mi? Warren’ın en büyük dezavantajı, aday olduğu filmin Akademi’nin radarında olmaması (The Six Triple Eight). Yaklaşık 10.000 üyeli Akademi’nin büyük çoğunluğu oy kullanırken, ödülü kazanacak şarkıyı da büyük ölçüde filmle olan bağ belirleyecek. Belki bu yıl “sırası geldi” düşüncesi Warren’a destek sağlayabilir, ancak ben yine de El Mal’ın öne çıkacağını düşünüyorum. —D.C.
KAZANMASI BEKLENEN:Wicked
Diğer Adaylar:
The Brutalist
Conclave
Dune: Part Two
Nosferatu
The Brutalist’in mimari tasarımının burada bir sürpriz yapabileceği düşünülse de Wicked’in kazanmaması pek olası görünmüyor. Baştan sona bir görsel dünya inşa eden Wicked, bu kategorideki çoğu oyu toplayacaktır. Dune: Part Two’nun şansı da göz ardı edilemez, zira önceki filmi bu ödülü kazanmıştı. Nosferatu da kasvetli atmosferiyle dikkat çekiyor. Ancak Wicked, izleyicilere iyi hissettiren bir yapım ve eleştiriler çoğunlukla set tasarımından ziyade ışıklandırma ve CGI üzerine yoğunlaştı. —R.L.
Diğer Adaylar:
Dune: Part Two
Emilia Pérez
Wicked
The Wild Robot
Bu kategoride Dune, BAFTA’dan ödülle dönerek güçlü bir aday olduğunu kanıtladı. Müzikallerin Oscar’da ses ödülü kazanması nadir görülen bir durum; en son Les Misérables (2012) bu başarıyı elde etmişti. Wicked genel olarak daha fazla ilgi görüyor ve diğer kategorilerde de favori olduğu için burada da kazanma ihtimali var. Ancak sürpriz yapabilecek film A Complete Unknown olabilir. Sinema Sesçileri Birliği’nden ödül kazanarak sektörde önemli bir destek kazandı. Bu ödül onun için büyük bir avantaj olabilir. —D.C.
Diğer Adaylar:
Alien: Romulus
Better Man
Kingdom of the Planet of the Apes
Wicked
Dune, Wicked gibi uzun süre CGI tartışmalarına konu olmadı ve görsel efektleriyle büyük övgü aldı. Sanatsal ve sofistike bir blockbuster olarak dikkat çeken film, bu alandaki en güçlü aday. Kingdom of the Planet of the Apes’in etkileyici CGI çalışmaları olsa da, Dune: Part Two gibi büyük bir yapımın karşısında şansı düşük. —R.L.
Diğer Adaylar:
Death by Numbers
I Am Ready, Warden
Instruments of a Beating Heart
The Only Girl in the Orchestra
Chicago’da yaşanan bir polis ateş açma olayını konu alan Incident, etkileyici kurgusuyla en güçlü aday gibi görünüyor. Tamamen gözetim kameraları ve vücut kamerası görüntüleriyle oluşturulan belgesel, dramatik unsurlar içermeden çarpıcı bir etki bırakıyor. Belki izleyicileri daha yumuşak bir duyguyla etkileyen Instruments of a Beating Heart gibi yapımlar tercih edilebilir, ancak Incident’in güçlü anlatımı, ona avantaj sağlayacaktır. —R.L.
Diğer Adaylar:
A Lien
I’m Not a Robot
The Last Ranger
The Man Who Could Not Remain Silent
Bu yılın kısa filmleri, güncel toplumsal meselelere yoğun şekilde odaklanıyor. A Lien, göçmenlik sorgusu sırasında gözaltına alınan bir adamın hikayesini anlatıyor ve izleyiciler üzerinde derin bir etki bırakıyor. The Last Ranger, gergedan avcılığına karşı duruşuyla dikkat çekerken, The Man Who Could Not Remain Silent, Bosna Savaşı sırasında trende yaşanan gerçek bir olayı ele alıyor. Netflix desteği ve ünlü yapımcılarıyla öne çıkan Anuja, yaygın erişim avantajına sahip ve bu da ona büyük bir avantaj sağlıyor. —R.F.
Diğer Adaylar:
Beautiful Men
In the Shadow of the Cypress
Magic Candies
Wander to Wonder
Bu kategoriyi tahmin etmek her zaman zor. Genellikle ünlü isimlerin katkı sunduğu yapımlar kazanır ancak bu yılki adaylar arasında böyle bir isim yok. In the Shadow of the Cypress, PTSD temalı etkileyici anlatımıyla dikkat çekiyor. Wander to Wonder, Annie Ödülleri’nde en iyi kısa animasyon ödülünü aldı. Ancak genellikle ödül kazanan filmler, daha geniş kitlelere hitap eden, eğlenceli yapımlar oluyor. Bu yüzden çocukların yetişkinlerin öpüşmesinden tiksinmesini konu alan eğlenceli Yuck! en güçlü aday olabilir. —R.F.
BU İÇERİK İLK OLARAK VANITY FAIR WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.