Onun için 'Güç uyanıyor' desek yeridir. Huzurlarınızda Lamborghini'nin en güçlü motorunu kullandığı ve sadece 40 adet üreteceği Centenario.
Onun için 'Güç uyanıyor' desek yeridir. Huzurlarınızda Lamborghini'nin en güçlü motorunu kullandığı ve sadece 40 adet üreteceği Centenario.
1 / 8
Lamborghini, Cenevre’de sergilediği Centenario modeliyle bir kez daha yürekleri hoplattı. Görenlerin uzun süre etkisinden kurtulamadığı yeni model, tasarımından performansına kadar markanın bütün sıradışı özelliklerini bir adım ileriye taşıdı. Firmanın kurucusu Ferruccio Lamborghini’nin doğumunun 100’üncü yılı şerefine geliştirilen Centenario modelinden sadece 40 adet üretilecek. 20’si coupe, 20’si roadster’dan oluşan sınırlı sayıdaki bu özel serinin tamamı, önceki özel serilerde olduğu gibi şimdiden satıldı. Merak edenler için hemen belirtelim; fiyatı vergiler hariç 1.75 milyon euro.
2 / 8
Hava girişleri ve çıkışlarıyla donatılan gövde, etkileyici hatların yanı sıra aerodinamik açıdan da bir başyapıt olarak gösteriliyor. Motorun açığa çıkardığı ısıyı uzaklaştırmak için tavanda bile hava girişi yer alıyor. Arka lastiklerde de performanslı kullanımda gereğinden fazla ısınmamaları için önemli bölümünü açıkta bırakan bir çamurluk tasarımı tercih edildi.
3 / 8
Gövde, diğer aile üyelerinde olduğu gibi karbon fiberden üretildi. Spoiler, düşük hızlarda gövdeyle bütünlüğünü korurken yüksek süratlerde 15 derecelik bir açıyla 150 mm geriye hareket ediyor.
4 / 8
Centenario’nun kabini de ağırlıklı olarak karbon fiberden üretildi. Geriye kalan alanlar ise Alcantara ile kaplandı. Orta konsolda yer alan 10.1 inç büyüklüğündeki yüksek çözünürlükteki dokunmatik ekran, bilgi-eğlence sistemiyle ilgili farklı fonksiyonların kontrolünü sağlıyor.
5 / 8
Lamborghini, Centenario kullanıcılarının 770 beygirin hakkını pistte vermek isteyeceğini düşünerek gelişmiş bir telemetre sistemi kullandı. Böylece hız, tur zamanı, G kuvveti ve yanal hızlanma kuvveti gibi bilgiler kaydedilip sürücünün kendisini geliştirmesine olanak sağlanıyor. İstendiği takdirde opsiyon olarak sunulan kamera sistemi de eklenip sürücünün hareketleri kaydedilebiliyor.
6 / 8
Böylesine iddialı bir gövde için 12 silindirden daha azı düşünülemezdi. Lamborghini, Aventador’da kullandığı motoru daha da geliştirip gücünü 770 beygire (+ 20) yükselterek markanın sahip olduğu en performanslı motoru elde etti. 0-100 km/s hızlanmasını 2.8 saniyede tamamlayan 1520 kg ağırlığındaki yeni modelin maksimum hızı 350 km/saati aşıyor.
7 / 8
Hızlanması gibi frenleme kabiliyeti de etkileyici olan Centenario,100 km/s hızla ilerlerken durma noktasına gelmesi için sadece 30 metreye ihtiyaç duyuyor. Yeni modelde direksiyon arka tekerlekleri de yönlendiriyor. Düşük hızlarda arka tekerlekler öndekilerin aksi yönünde bir açıyla hareket edip daha küçük direksiyon hareketiyle daha etkili sonuç elde edilmesini sağlıyor. Üstelik dönüş çapı da önemli ölçüde küçülüyor.
8 / 8
Hız arttıkça arka tekerleklerin hareket açısı öndekilerle aynı yönde gerçekleşiyor. Bunun sonucunda daha hassas tepkiler ve yol tutuş elde edildi. İşin içine dört çeker özelliğini de eklediğimizde ortaya yarış otomobillerini aratmayan bir kullanım karakteri çıkıyor. Bunu daha da güçlendiren diğer özellikler arasında Yol, Spor ve Pist olmak üzere üç sürüş modu da yer alıyor. Centenario için kısaca, yol kullanımı serbest yarış otomobili diyebiliriz.