Alışveriş alışkanlıklarımızın günden güne değiştiği bir zaman diliminde yaşıyoruz. Kimi zaman oturduğumuz yerden sağladığı kolaylık, kimi zamansa ciddi bir şekilde yarattığı zaman tasarrufu, kullanıcılara karşı koyulamaz bir deneyim sunuyor. Hal böyle olunca, birçok platform da bu deneyimi iyileştirmek ya da bizlere daha fazla para harcaktmak için kolları sıvıyor. Bunlardan biri de Instagram. Dünyanın en yaygın kullanılan fotoğraf ve video paylaşma uygulaması, zaten hali hazırda e-ticaret sitesi gibi kullanılıyordu ancak geçtiğimi günlerde yaptığı son güncellemeyle bu özelliğini iyice pekiştirmiş oldu.
Instagram'ın son atağı 'Instagram içinde öde' yani 'Checkout on Instagram.' Uygulamanın kendi içinde bir alışveriş kasası olduğunu düşünün. Bu şekilde platform üzerinde dolaşırken beğendiğiniz bir ürünü Instagram’ı terk etmeden satın alabileceksiniz. Şu an da Adidas, Balmain, Burberry, Dior, H&M, MAC Cosmetics, Michael Kors, Nike, Prada, Uniqlo ve Zara gibi markaların aralarında bulunduğu 23 marka, beta sürümünde ve yalnızca ABD’deki kullanıcılara açık durumda. Instagram’da ödeme kolaylığı şu anda tüm işletmeler için kapalı. Ancak çok kısa bir zaman içerisinde bu özelliğin, tüm dünyaya yayılması bekleniyor.
Peki bu yeni alışveriş deneyiminde bizleri ne bekliyor? Instagram üzerinden yaptığınız alışverişlerde, kullanıclardan herhangi bir ekstra ücret talep edilmeyecek. Komisyon, markalardan alınacak. Ve asıl soru, bilgilerin korunması. Eğer Instagram'dan ilk kez alışveriş yapıyorsanız, girdiğiniz ödeme bilgileriniz, bir sonraki sefer için kayıt altına alınacak. Bu bilgiler markalardan gizli tutulurken; iletişim, adres gibi bilgiler paylaşıma açık. Öte yandan kullanıcılar e-posta adreslerini markalara vermeme seçeneğine de sahip. Ancak ne olursa olsun Instagram'ın, markalara ciddi anlamda bir data sağlayacağı aşikar.