Yılın Alışveriş Olayından Haberdar Olalım

Boyner’in Akmerkez içinde yarattığı renkli dünyadan, en üst kattan en alt kata 4 katı 11 saniyede inmenizi sağlayan Wuhuu adlı kaydırağıyla WEPUBLIC'ten bahsediyoruz.

10 Ekim 2016

Yılın Alışveriş Olayından Haberdar Olalım

Eylül’de kapılarını açmadan birkaç gün önce gezdiğimiz bu dev yatırım, iki yıldır bekleniyordu. Beklendiğine de değdi. Dört katlı eski Beymen hem genişledi hem de üç farklı mimarlık grubu tarafından yeniden tasarlandı. Buranın en büyük olayı yeni nesil bir alışveriş deneyimi yaratması (yani aynı anda bir yaşam stili sunması) ve herkesi tavlayacak hoşlukları bir araya getirmesi. Yüksek moda markalarını da, sokak modasının öne çıkanlarını da aynı çatı altında buluşturuyor. Çatı demişken, en üst katta skylight tavan var. Burada ayrıca New York Guggenheim müzesindeki gibi en üst kattan aşağıya uzanan bir sistemle bir enstelasyon yapılabiliyor. Her kat bambaşka konseptte tasarlanmış. Stilinize uygun özel ‘kişiselleştirme’ atölyelerine yer vermişler. Burada armalar, özel dikim detaylar yaptırabiliyorsunuz.

En üst kat kadın ayakkabı katı. Ama aynı zamanda bir ‘stationary’, evi andıran bir ‘vakit geçirme, yazı yazma, kitap okuma alanı’ ve terası da var. En alt kat (-1) 1900 metrekareye yayılan erkek bölümü. Şehrin kendi içindeki kaotik yapısı ve erkeklerin çok yönlü dünyasından esinlenerek tasarlanmış.

17 farklı zemin malzemesinden oluşan mağazanın tabanı, farklı stillerin yansıtıldığı alanlara ayrılıyor. Gri metal sergileme üniteleri ve beton görünümlü duvarların yer aldığı bölümde Belstaff, Helmut Lang, Rag&Bone, American Vintage gibi genç markalar var. Sofistike ve klasik İngiliz Dandy stilini temsil eden Thomas Pink, Eton, Ralph Lauren Blue gibi markaların sergilendiği alanda duvarlar mantar kaplama; dev bir giyinme odası gibi... Bir diğer dikkat çekici alan da 10 metrelik sneaker duvarı. Bu arada All Saints, Club Monaco gibi 100 yeni marka WEPUBLIC’le Türkiye’ye geldi.

Oyun bahçesi konseptinde tasarlanan orta alanda teknolojik oyuncakların yanı sıra bisiklet, motosiklet, kask çeşitleri, kaykaylar, drone’lar, kameralar, kulaklıklar, hoparlörler ve daha birçok farklı ürün var. WEPUBLIC’in dekorasyonunda özenildiği çok belli olan detaylar gözden kaçmıyor. Genç sanatçıların işleri, graffiti’ler, Zeki Müren tarafından tasarlanmış halılar, metro hissi veren duvarlar, her katın ruhuna göre düzenlenen kasalar gibi... Petra Coffee, Chado Tea, Giano Chocolate gibi hip mola noktalarını da unutmamışlar. İki yıldır üzerinde çalışılan proje, 105 yeni markayla beraber toplamda 500 markaya ev sahipliği yapıyor. İstanbul’un aslında çok uzun süredir ihtiyacı olan konsept mağaza eksikliğini gidereceğine ve Akmerkez’i, hatta Etiler’i yeniden canlandıracağına eminiz. Bu arada Wuhuu'yu test ettik, denemenizi tavsiye ederiz.