©Go Runway
Dior, Prada, Margiela, Jacquemus, Bottega Veneta... Lüks markalar 2023'ün başında oldukça iyi durumda. Her üç ayda bir, arama motoru ve alışveriş sitesi Lyst, o dönemin en çok arzu edilen markalarının bir sıralamasını oluşturarak lüks endüstrisinin ayrıntılı bir analizini sunuyor. İngiliz şirket bu kapsamlı çalışmayı gerçekleştirmek için Google aramalarına, sosyal ağlarda markalardan bahsedilmesine ve bu farklı şirketlerin dünya çapındaki etkileşim istatistiklerini baz alıyor. Peki 2023'ün ilk çeyreğinde müşterilerin en çok tercih ettiği markalar hangileri? Ve dolayısıyla en kârlı olanlar kimler? Hangileri önümüzdeki birkaç hafta boyunca ilgi odağı olacak ve böylece gelecek için trendleri belirleyecek? İşte bazı cevaplar.
Prada, Miu Miu, Moncler: İtalyan tasarımı zirvede
Bu yılın başında, İtalyan moda evleri önlerindeki her şeyi silip süpürüyor. Sıralamanın zirvesinde bir kez daha Prada'yı görüyoruz, onu Miuccia Prada'nın yönettiği küçük kuzeni Miu Miu izliyor. Aramalardaki %22'lik artışla Prada grubu şüphesiz çok iyi durumda. Bu başarı büyük ölçüde, Emma Corrin ve Mia Goth gibi yıldızların katıldığı Paris Moda Haftası'ndaki son defilesinden geliyor. Moncler ise sıralamada üçüncü sıradaki yerini koruyor.
Geçtiğimiz Şubat ayında Londra Moda Haftası'ndaki büyük Moncler Genius etkinliğinde, İtalyan moda evi 12.000 kişiyi şahsen ve birkaç milyon kişiyi sosyal ağlarda bir araya getirerek rekor kırdı. İtalyan Top 10'unda Valentino ve Bottega Veneta 4. ve 6. sırada yer alırken, Dolce & Gabbana (7.), Versace (8.) ve Gucci (9.) sıralamayı tamamlıyor. Versace de sosyal ağlardaki en güçlü moda evlerinden biri olarak kendini kanıtlamış oldu. Mart ayında Los Angeles'ta gerçekleştirdiği son defilesi TikTok'ta 39.8 milyondan fazla izlendi.
Skims, JW Anderson: Öne çıkan yeni isimler
2023 yılının en büyük sürprizi, Kim Kardashian'ın kurduğu Skims markasının sıralamada 17. sırada yer alması oldu. Eşsiz özelliği şekillendirici giysiler (yani tüm vücutlara uyan ürünler) sunması olan iç giyim ve salon giyim markası, reality TV'nin en ünlü ailesinin medya aurası tarafından destekleniyor. Jonathan Anderson da sıralamada 20 numaraya kadar yükselmiş, kendi adını taşıyan markasıyla adından söz ettiriyor. Ünlü Wellipets kurbağalarıyla yaptığı işbirliği, fütüristik gardırobunun en sıkı hayranlarına kesinlikle marka hakkında söyleyecekleri bir şey verdi.
Ann Demeulemeester, Khaite: Ses getiren markalar
Ann Demeulemeester'in Paris podyumlarına geri dönüşü, yılbaşının en merakla beklenen olaylarından biriydi. Özellikle de ünlü Belçikalı modaevinin yenilenmesini somutlaştırmak üzere seçilen sanat yönetmeni Ludovic de Saint Sernin olunca. Şubat ayında Paris Moda Haftası'nda büyük ilgi gören bir defilenin ardından, Ludovic de Saint Sernin'in Ann Demeulemeester için hazırladığı kreasyonlar Kylie Jenner ve Hunter Schaffer'ın gardıroplarında (meşhur uzun deri botlar da dahil) yer aldı... Irina Shayk ve Alexa Chung tarafından övülen, tasarımcı Catherine Holstein tarafından 2016 yılında kurulan Khaite markası da, cazibesini giderek güçlendiriyor.
Uniqlo çanta, Big Red Boots, adidas Gazelle... İşte 2023'ün yıldız aksesuarları
Bugün lüks pazarda en çok arzulanan ilk 10 ürünü elde etmek için sekiz milyondan fazla ürün analiz edildi. Uniqlo'nun "omuz çantası" bu çeyreğin galibi oldu. Lyst tarihinde ilk kez bu kadar düşük fiyata (sadece 14.90 Euro) satılan bir çanta sıralamaya girmeyi başardı. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, Brooklyn merkezli kolektif MSCH'nin Astro Boy'dan esinlenen son derece viral ayakkabıları dördüncü sırada yer aldı. Adidas Gazelle dalgası da buraya yansıyor (7. sıra) ve MM6 Maison Margiela ile iş birliği yapan kırmızı Salomon ayakkabılar, bu yıl Super Bowl'da Rihanna tarafından giyildikten sonra 10. sıraya tırmanarak dikkat çekiyor.
Bu içerik GQ France websitesinde yayınlanmıştır.