Theo James belli ki tam bir güneş gözlüğü insanı. Son birkaç ayda kalın çerçeveli Dolce & Gabbana wayfarer’lardan klasik Cutler and Gross aviator’lara kadar birçok farklı modeli denedi. Ancak tüm bu modeller arasında, son taktığı gözlük hem en sade olanı hem de muhtemelen en pahalısı.
Bu gözlükler Sato markasından. 2012’de kurulan marka, CNN’in bir zamanlar “Japonya’nın gözlük başkenti” olarak tanımladığı bir bölgeden çıkıyor ve her bir modeli 90’ların alt kültür estetiğine sıkı sıkıya bağlı. Deneysel kulüp gençlerini, yeraltı rapçilerini ya da kaykaycıları düşünün – ama bu tarzı gözünüze sokmadan yapıyor.
Wimbledon’da James, markanın İlkbahar/Yaz 2025 koleksiyonuna ait olan ve ‘Rose Gold’ renk kombinasyonuyla sunulan Terebellum modelini tercih etti. Bu model, Harlem’in altın dönemi hip-hop’undan (Biggie, Run-DMC vs.) ilham alıyor. Çerçeve titanyumdan yapılmış ama bu yetmezmiş gibi bir de platin kaplama ile güçlendirilmiş. Yani biraz sert darbelere dayanacak şekilde tasarlanmış. Hafif dumanlı kahverengi camları gizemli bir hava katarken, kollarında küçük bir monogram dışında neredeyse hiç marka logosu yer almıyor – tam anlamıyla “bilen bilir” tarzında bir güç gösterisi.
Güneş gözlüğü pazarının birkaç büyük marka tarafından domine edildiği bir dünyada, Theo James’in tercihi fazlasıyla bilinçli ve ferahlatıcı geliyor. Mesele gösteriş değil; mesele, kişisel tarzına hitap eden bir parça bulmak. Bu arada, eğer Terebellum modelini (İngiltere satış fiyatı 1048 pound, yani yaklaşık 56 bin lira) beğendiyseniz elinizi çabuk tutmanızda fayda var. ‘Rose Gold’ sadece dünya genelinde 250 adetle sınırlı. Harekete geçin!
BU İÇERİK İLK OLARAK BRITISH GQ WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.