Tarihe bakıp da konuşursak, Venedik Film Festivali bir sonraki alışverişiniz için ürün seçebileceğiniz çok az an sunuyor. Venedik'te, eski adıyla La Serenissima, sergilenen erkek giyim trendleri birkaç adım geride durup yaratılan büyüyü takdir etme seviyesinde. Tabii Haider Ackermann direkt olarak arayabildiğiniz bir dostunuzsa durum başka. Düşük bir ihtimalle de, ısmarlama diktirmek istediğiniz ceketi Chris Pine'da görmüş olabilirsiniz.
Hollywood tahtının varisi, sırtı açık kıyafetlerin prensi Timothée Chalamet’nin, kokoş teyzenizde görmeniz daha olası bir gözlük modeliyle bir değil iki kez dışarı çıkmasını sürpriz olarak nitelendirebiliriz. Chalamet’nin gözlükleri birkaç yüz dolarlık bir iş birliğinden mi? Yoksa ona özel olarak mı yapıldı? Hiçbiri. Gözlükler Ray-Ban (Lady Burbank modeli).
Ulaşılabilir fiyat etiketinin yanı sıra gözlüklerin alışılmadık nitelendirilmesinin bir sebebi de “cat-eye” modelinde olması. Bu tarz gözlükler aslında 60’ların başında popülerleşmişti (Audrey Hepburn Breakfast at Tiffany’s’de büyük boy bir modelini takıyordu). Bu dönem, kedi gözlüklerin 70’lerde büyük popülerliğe ulaşmasından on yıl kadar önce. Ki şu an 70’ler, erkek giyimini büyük ölçekte etkiliyor. Bu gözlüklerin old-school fakat demode olmayan retro-glam bir havası var. Bir bakıma hemen her dükkanda karşınıza çıkan gözlüklere de benziyorlar.