Artık kesin: Vans resmen yeniden moda oldu. Bunu biz biliyoruz ama en çok da Alessandro Michele biliyor. İlk kez Valentino’nun Le Méta-Théâtre des Intimités adını verdiği 2025 Sonbahar/Kış koleksiyonunda görülen bu iş birliği, Roma merkezli modaevi ile Kaliforniyalı marka arasında Michele’nin Vans ile uzun süredir devam eden aşk hikâyesinde yeni bir bölüm açıyor. Gucci döneminde Michele, markayla birlikte bir Old Skool, bir OG Mule ve üç Slip-On tasarlamış, hatta bunların dijital versiyonlarını Roblox dünyası için de yaratmıştı. Ama bu geçmişte kaldı. Bu iş birliği için Michele, Amerikalı markanın ikonik modeli olan ve ilk kez 1966’da tanıtılan Vans Authentic’i seçti. Authentic, herkes tarafından markanın ilk sneaker’ı olarak kabul ediliyor.
İş birliğinin lansmanı, kreatif direktör Alessandro Michele’in yazdığı bir mektup ve koleksiyonun orijinal görsel materyalinden yola çıkılarak yapay zekâ ile hazırlanan bir kampanya eşliğinde yapıldı. Endişelenmeyin: videoda kullanılan tüm görsellerde yer alan modeller ve şovun hazırlanmasına katkıda bulunan tüm yetenekler, içeriklerin kullanılmasına onay verdi. Videoda, 2025 Sonbahar/Kış koleksiyonunun geçtiği mekânın yavaş yavaş suyla dolduğunu görüyoruz: musluklardan taşan su, kırmızı zeminleri kaplıyor ve modellerin ayağındaki Vans’lere ulaşıyor. Alessandro Michele bunu şöyle tanımlıyor: “Doğanın ansızın patlayarak çevremizi saran düzenli mimari ve teknolojilerin yüzeyini çatlatmasıyla ortaya çıkan, düşsel ve sürreal bir fresk.” Bizim hoşumuza giden yorum ise bunun geçtiğimiz marttaki defilenin devamı gibi görünmesi.
Mektupta şu satırlar da yer alıyor:
“Bu özgürleşme rüyasında su, Öklidyen mekânı çatlatan, katı geometrileri çözen, hayatı sıvı bir sahneye dönüştüren bir unsur. Bu sahnede bedenler ve giysiler, mahremiyet ile felaket, terk ediş ile direniş arasında, askıda kalmış görünümler gibi hareket ediyor. Bu, çözülmenin baş döndürücülüğü ama aynı zamanda yeni bir başlangıcın vaadi.”
Valentino Garavani ve Vans iş birliği, altı farklı versiyonla 390 € fiyatla satışa sunuldu. İlk numaralar şimdiden tükenmeye başladı, takipçilerinin acele etmesinde fayda var.
Kreatif Direktör: Alessandro Michele; Artwork: @EDGLRD; Müzik: @Aniports; Modeller: Bukwop, Shane, Weiyi e Paul
BU İÇERİK İLK OLARAK GQ ITALIA WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.