Ve işte, İlkbahar/Yaz 2024 resmen gelmiş oldu. Aslında her yıl olan bir şey, ancak nedense herkesi her zaman şaşırtıyor gibi görünüyor. En son erkek giyim trendleri sizi heyecanlandırıyorsa, her şeyi biraz daha kolaylaştırdık.
Paul Mescal gibi gerçekten çok küçük şortlar giymekten, Kit Connor gibi yüksek bel kesimlere ve kıyafetlerinizle geleceğin Studio 54'üne gitmeye kadar, sıcak havalar nihayet geri geldiğinde giyeceğimiz büyük İlkbahar/Yaz 2024 trendlerini tek tek listeliyoruz.
Yılan, leopar ve zebra baskıları kadın giyiminde uzun zamandır var. Ancak İlkbahar/Yaz 2024 için, erkek giyim tasarımcıları bu fikre çok yükseldi. Jil Sander'da yılan derisinden ilham alan paltolar normalde sessiz olan kalıplara uygulanırken, Saint Laurent'de kreatif direktör Anthony Vaccarello büyük leopar desenli suni kürk paltolarla her zamanki seksiliği yükseltti. Benzer şekilde, Kim Jones Dior podyumunda modelleri leopar desenli yeleklerle yürütürken, Vivienne Westwood'da tasarım ekibi at kılı inek desenli botları tercih etti. Çünkü Westerncore ve tüm bunlar geri geldi. Şortlar sürekli olarak kısalıyor ve kısalıyor. Ve küçülme devam ediyor. İlkbahar/Yaz 2024 sezonu için şortlar erkeklerin kalçalarını daha da yukarı çekiyor ve tasarımcılar yeni bir mikro şort turu öneriyor. Hermès'de şortlar ipek-yün karışımından yapıldı ve nötr griler ve kremlerle sunuldu. Prada'da modeller yüksek belli şortlar giyerken, bu şortlar uyluğun üst kısmını çıplak bırakacak kadar yüksek belliydi. Louis Vuitton'da Pharrell Williams kolej tarzı parçalardan oluşan bir seçki sundu ve bunları büyük "LV" tokalı kemerlerle şortları sabitledi. Londra, Milano ve Paris'teki tasarımcılar Studio 54'ü podyumda yeniden açıyor. Dries Van Noten'in gömlekleri tamamen Dries Van Noten-vari ve dökümlüydü, ancak siyah payetlerle göz kamaştırıyorlardı. Fransız hazır giyim markası Ami, siyah, gri ve gümüş payetlerle süslenmiş kot pantolonları, uzun kollu sakin üstlerle eşleştirdi. Tom Ford, yeni atanan kreatif direktör Peter Hawkings'in önderliğinde, retro-fütüristik payetli blazer ceketleri disko kodlu bir koleksiyonun ana cazibe merkezi haline getirdi. Loewe'de de büyük gece kıyafetlerine bürünmek bir olaydı. İlkbahar/Yaz 2024 koleksiyonunun anahtar görünümü tam bir parıltı çılgınlığıydı: bir çift ışıltılı pantolonun içine sokulmuş ışıltılı bir polo tişört - her ikisi de Heartstopper oyuncusu Kit Connor'ın üzerinde çoktan yerini buldu ve aynı kıyafeti kendi adını taşıyan derginin yıllık sanat kutlaması olan Vogue World'de giydi. Atletler! Hem de her yerde! Sadece standart bir iç katman da değil. Kolsuzların her şekli ve boyutu vardı ve daha önce atletlerin tek başına giyilebildiği yerlerde bu parçalar yeni şekillerde tanıtıldı. Hermès'de tığ işi kısa kollu gömleklerin altından görünürken, Burberry'de kreatif direktör Daniel Lee yan kumaşları minimal olan kolsuzları tercih etti. Dolce & Gabbana ise geleneksel atletleri en seksi şekilde ele alarak onları daracık şortlarla eşleştirdi. Valentino, bu üst giyim parçalarını adaçayı rengi ipekten keserek ve düşük V yaka ile yakalayarak daha resmi bir tarz benimsedi. Ferragamo'nun kreatif direktörü Maximilian Davis, kolsuzları aynı nervürlü malzemeden yapılmış uzun kollu üstlerin üzerine yerleştirdi. Yani kısacası bir atlet alın. Elbette, tüvit İskoçya ve İrlanda'daki çiftçiler için pratik bir kumaş olarak tanıtıldı. Ancak bugünlerde tüvit, podyumdaki (ve aynı zamanda gerçekten zengin büyükannelerin gardıroplarındaki) yerini aldı. Ve bu sadece uzun zamandır dokuma kumaşın şampiyonu olan Chanel'de değil. Amiri, Dior ve Fendi'de tüvit, iki parçalı takımlar, büyük boy saran paltolar ve kalın kesimli gömleklerle gösterinin bir parçasıydı. Havalı yaşlı kadın kıyafetleri, ama genç havalı erkekler için. Tabii neden olmasın! Tulum cesur bir parçadır. Ama aynı zamanda giyinmeyi de çok ama çok kolaylaştırıyor. Burberry'nin tek parça tulumları koyu renkli ve sıkı kemerli, Loewe'ninkiler tamamen kırmızı deriden, Valentino'nunkiler ise daha medikal tarzda ve kalın spor ayakkabılarla giyiliyor Emporio Armani'de tulumlar Ulusal Park için tasarlanmış gibiyken, Givenchy'ninkiler minimal ve dökümlüydü. İngiliz tasarımcı Simone Rocha bir süredir tığ işini kendi markasının ayrılmaz bir parçası haline getirdi, şimdi her yerde görebilirsiniz. Valentino'da paltolar incelikle tığlanmış ve delikliydi, Botter'de ise tam tığ işi üstler plaj günü için hazırdı ve erkekler için bikini üstlerinin üzerine giyiliyordu. Fendi kroşe trenine atladı ve modellere trençkotların altına örme üstler giydirirken, Marine Serre ve Dsquared2'da kroşe üstleri koleksiyona dahil etti. Karın çalışma günü hiç bu kadar gerekli olmamıştı. Son dakika haberi: Gardırobunuzdaki o kruvaze yaka parça hala işe yarıyor. Gucci, geçici bir kurum içi tasarım ekibinin önderliğinde, açık ve bol giyilecek büyük boy kruvaze ceketler için durum tespiti yaptı. Ralph Lauren'in kruvaze ceketleri ise karamel rengindeydi ve belden sıkıca düğmeleniyordu; Giorgio Armani'ninkiler ise geleneksel kruvaze ceketlerden daha hacimliydi ve kısa paça pantolonlarla giyiliyordu. Elbette mini şortlar hala moda, ancak bazı tasarımcılar yazlık şortların daha uzun ve bol versiyonlarını tercih ediyor. LV'de Pharrell, büyük boy, uçuşan blazer ceketleri diz altı şortlarla eşleştirirken, Fendi'de şortlar Justin Bieber’ın giydikleri gibiydi: bol, bol ve kahve almaya çıkarken giymek için ideal (bu noktayı gerçekten vurgulamak için modeller kahve fincanları bile taşıdı). Gucci'de pelüş pamuktan kesilen şortlar diz altına kadar inerken, Boss'ta büyük boy kolsuz üstler ve ince çizgili ipekten kesilen ve diz kapaklarını açıkta bırakan şortlardan oluşan dekonstrükte takımlar kullanıldı. İçinizdeki Vahşiyi Gösterin
Kısa Kısa Şortlar
Işıltı Bombası
Atletler Sahnede
Tüvit Tüvit
Tulumlar
Tığ İşi İster misiniz?
Çok Yaşa Kruvaze
Bermuda Yatırımı
Bu içerik British GQ web sitesinde yayınlanmıştır.