Converse, kurulduğu günden bu yana müzisyenler, sanatçılar, sporcular kısacası hayalleri olan ve bu hayallerinin peşinden giden isimler tarafından benimsenen bir marka olarak konumlanıyor. Kültürler arasında bağ kuran Converse, dünya çapında 18’den fazla şehirde çalışmalarını sürdüren 20 sanatçıyı bir araya getirdiği “Create Now. Create Next.” kampanyasında marka mirası haline gelen kendini dilediğin gibi ifade et mottosunu ele alıyor.
20’den fazla kendi alanında harikalar yaratan sanatçıyı ilk defa bir ara getiren projede, 6 saniyelik 20 ayrı kampanya videosu yer alıyor. Vince Staples, Honey Dijon, Shai Gilgeous-Alexander, Turnstile ve A1 x J1 gibi isimlerin kendi sanatını konuşturduğu kısa videoların kombinasyonu, finalde markanın vizyonunu yansıtan uzun bir kampanya filmi olarak karşımıza çıkıyor.
Brand Voice kampanyası, birlikte üretme kavramını yeniden tanımlamanın yanı sıra bir keşif platformu olarak da hizmet etmeyi amaçlıyor. Kampanya filmi kapsamında sanatçılardan kendi hikayelerini anlatmaları ve tutkularını 6 saniyelik bir videoda ifade etmeleri istendi. Bunun yanı sıra sanatlarını sığdırdıkları 6 saniyelik videoların müziğine de katkıda bulundular! Sonrasında kampanya filmi olarak karma bir şekilde araya getirilen bu 20 video, izleyicilerin severek takip ettikleri ve tanıdık oldukları konseptle, yetenekleriyle göz kamaştıran sanatçıları keşfetmesini sağladı.
Dünyanın Bambaşka Yerlerindeki Sanatçılar İçin Bir Platform:
Los Angeles’tan Johannesburg’e uzanan birbirinden yaratıcı isimleri bir araya getiren kampanyanın kadrosu ise şu şekilde;
Aralarında Nyota Parker, Engy Saint-Ange, Navinder Nangla, Serwah Attafuah ve Thabang Ramphisa'nın da bulunduğu kampanya videolarında rol alan birçok kişi aynı zamanda Converse All Star üyesi! Converse, All Star kampanyası kapsamında yaratıcı toplulukları desteklerken yeni yeteneklere mentorluk, deneyim ve fırsatlar sunuyor.
Müziğin Merceğinden Yaratıcılık
Converse deneysel tarzıyla uzun süredir iş birliği içerisinde olduğu Tyler’ı (The Creator) da kampanyanın Yönetici Müzik Yapımcısı olarak görevlendirdi. Tyler, kendi müzik arşivinden yararlanarak kampanya filminin uzun versiyonlarında kullanılmak üzere özel enstrümantal düzenlemeler hazırladı.
Converse’in bu projedeki kolektif tavrını daha da yükseltmek ve ifade edebilmek için hazırladığı, Hip hop, Rap, Afro punk, Latin, Hint, K-pop ve Punk ritimlerinden oluşan 10 parçalık bir çalma listesi Converse'in Spotify kanalında mevcut! Converse ayrıca global TikTok hesabında müzisyenleri de sergileyecek ve kampanyanın 6 saniyelik versiyonlarından bazılarının müziklerini öne çıkaracak.