Louis Vuitton, Bulgari ve Hublot gibi lüks giyim markalarını elinde bulunduran ünlü Fransız grubu LVMH, aslında iki sene önce bir blockchain sistemi planı duyurmuştu. Şimdiyse iki diğer dev markanın da katılmasıyla Aura Blockchain Consortium'u duyurdu. Bu oluşum rakip grupların birlikte çalıştığı benzeri görülmemiş bir girişim . Üç büyük lüks markanın kullandığı güvenilir veri tabanı sayesinde tüketiciler artık aldıkları ürünlerin içeriğinden tutun sahiplik kanıtından bakım talimatlarına kadar her şeyi öğrenebilecek.
Peki, ünlü markaların ittifak yaptığı blockchain teknolojisi ne ve nasıl çalışıyor?
En basit tanımıyla blok zincirini halka açık bir defter gibi düşünebiliriz. Halka açık defter herkes tarafından güvenli bir şekilde izlenebildiğinden Bitcoin gibi kripto para birimleri tarafından kullanılıyor. Büyük lüks markalar tarafından oluşturulan ve kar amacı gütmeyen bu girişimde ise markalar, her ürüne özel bir kod oluşturacak ve kaydı Microsoft patentli Aura defterine yapılacak. Müşteri ürünü aldığındaysa belirlenen platforma ürün kodunu girerek orijinalliğini, bileşenlerini ve daha fazlasını öğrenebilecek.
Pandemiden dolayı yaşanan ve birçok sektörü etkileyen krize rağmen, lüks giyim markaları önemli kazançlar elde ediyor. Danışmanlık firması Bain & Company’ye göre çevrim içi lüks giyim alışverişi piyasası son bir yılda neredeyse 20 milyar Dolar büyüdü. Blok zinciri teknolojisi her ne kadar takip edilebilse de imitasyonların önüne geçemeyeceğini düşünenler var. Sanal dünyada işler yolunda gitse de gerçek dünyada imitasyona talep çok. Orijinalliğinden emin olmadığınız bir ürün için bu sistem size yardımcı olabilir fakat imitasyon almak isteyeni engelleyecek bir sistem olduğunu söylemek zor. Teknoloji ve markaların iş birliği adına orijinal ürün peşindekileri heyecanlandıran Aura Blockchain Consortium’a ilgi ilerleyen günlerde artabilir.