TikTok Algoritmasını Neden Satıyor?
Güncel

TikTok Algoritmasını Neden Satıyor?

1 milyar aktif kullanıcıya sahip TikTok’un yapay zekâsı artık bir sır değil. Başarılı şirketler artık kendi hizmetlerini müşterilerine uyarlamak için TikTok’un video efektleri ve veri öngörüleri gibi özelliklerinden yararlanabilecek.

Financial Times’ın haberine göre TikTok’u da bünyesinde bulunduran Çin teknoloji şirketi ByteDance, ilk olarak ABD’deki spor ayakkabı şirketi GOAT’a gizli algoritmasını sattı. Uygulamanın ana şirketi ByteDance, özelliklerini diğer şirketlere satmak için yeni bir BytePlus bölümü başlattı. İnternet sitesine göre BytePlus; makine öğrenimi ile desteklenen çeviri, gerçek zamanlı video efektleri, oyun analitiği, veri testi ve öngörüler dâhil olmak üzere birkaç önemli hizmet sunuyor. Müşteriler ise daha sonra bu teknolojiyi uygulamalarının ve tüketici tabanının ihtiyaçlarına göre uyarlayabilme şansına sahip.

TikTok'un “For You” kısmı yani tavsiye algoritması, başarısında önemli bir etmen ve bu nedenle ByteDance'in bundan yararlanmaya çalışması oldukça mantıklı. Bununla birlikte, BytePlus zaten kalabalık bir pazara giriyor. Financial Times'ın belirttiği gibi Amazon Web Services, Google, IBM ve Microsoft gibi teknoloji devlerinin yapay zekâ hizmetlerine ve Alibaba, Baidu ve Tencent gibi diğer Çin merkezli rakiplere karşı olacak. Haziran ayında piyasaya çıkan BytePlus, Hong Kong ve Londra'da ofisinin olmasına rağmen Singapur'da bulunuyor. Şirket, ABD'de ticari marka tescil ettirmek istiyor, ancak firmanın bu aşamada bir Amerikan varlığına sahip olup olmayacağı kesin değil fakat belirtmek gerekiyor ki GOAT bunun için fena bir başlangıç değil.

TikTok’un algoritmasının neden bu kadar iyi ve önemli bir yere sahip?

Öncelikle uygulama her video için izleyici davranışının birçok parametresini hesaba katıyor: yukarı kaydırma, duraklatma, gezinme, yeniden izleme, tekrar izleme sayısı, tam olarak izlenmeyen videolar, nerede izlendiği, ne zaman izlendiği, ne tür bir cihazda izlendiği, geçmiş videolar ve izleyici demografisi… TikTok'un her bir kullanıcının davranışını birkaç saniyede bir ölçmesi ve diğer platformlardan daha fazla içeriği takip etmesi, algoritmayı kullanıcıların beğeneceklerini sunma konusunda diğerlerinden daha iyi hale getiriyor.

Geçtiğimiz sene Bytedance tarafından “Algoritmamız satılık değil” sözü çoktan yön değiştirmiş durumda. Kar etmekten çok daha fazlası olan bu satış, bakalım Amerikan şirketleriyle Çinli şirketleri bir araya getirebilen köprü görevini görebilecek mi?

 

 

 

İLGİLİ İÇERİKLER tiktok yapay zeka Algoritma
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası