Nintendo’nun Switch’i oyun dünyasını değiştireli sekiz yılı geçti. The Legend of Zelda: Breath of the Wild ile aynı anda piyasaya çıkan bu cihaz, Wii U’nun Nintendo’yu adeta bir varoluş krizine sokmasının ardından şirketi yeniden ayağa kaldırmıştı. 2025’e geldiğimizde, Switch 2’nin zamanı çoktan gelmişti bile. Bu yüzden, şimdiden şirket tarihinin en hızlı satan konsolu olması şaşırtıcı değil.
Konuyu çok da derinlemesine bilmeyen biri için – ya da bu yılbaşı çocuğuna Switch 2 alacak bir ebeveyn için – Switch 2 oldukça basit bir cihaz gibi görünebilir. Orijinal Switch’i al, ciddi oranda daha güçlü hale getir, ekranını büyüt, kolay kolay bozulmayan yeni Joy-Con’lar ekle ve… işte oldu? GQ İngiltere’den oyun konusunda hiç de profesyonel olmayan iki isim (Katkıda Bulunan Yazar Sam White ve Kıdemli Ticaret Editörü Rob Leedham) da ilk başta böyle düşünmüştü. Ama ellerine konsol geçtikten sonra ikisi de onu ellerinden düşüremez hâle geldi – hatta Londra’dan Kaliforniya’ya yaptıkları transatlantik uçuşta bile oynamaya devam ettiler. İşte cihazla geçen bir haftanın ardından onların görüşleri…
Rob Leedham (RL): Tamam Sam, ben Wii U’yu çıktığı gün almıştım ve birden fazla Amiibo’m var. Sen de biraz geçmişini anlat istersen, Nintendo’ya dair dengeli bir tablo çizmiş olalım…
Sam White (SW): Benim itirafım şu: Hiçbir Zelda oyununu bitirmedim. Breath of the Wild’a 140 saat harcamış olmama rağmen. Ayrıca elimde hiç Amiibo yok çünkü ben tam anlamıyla yetişkin bir insanım.
RL: Adil bir nokta. Peki, Switch 2 hakkında ne düşünüyorsun?
SW: Temelinde, bu gerçekten “güvenli” bir yükseltme. Ne kadar çok kullansam, o kadar çok Apple’ı hatırlatıyor…
RL: Tasarım açısından iyi ama biraz da öngörülebilir anlamında mı?
SW: Aşağı yukarı öyle! Gerçekten çok “premium” hissettiriyor; Nintendo’nun bugüne kadar yaptığı en kaliteli hissettiren konsol bu olabilir.
RL: Virtual Boy'u geçmek pek zor olmasa da, haklısın. Orijinal Switch tam bir oyuncak gibi üretilmişti; bu ise business class’a yakışır bir cihaz.
SW: Aynen öyle. Yapılan iyileştirmelere bayıldım. Tüm tasarımı siyaha çevirmeleri, ekranın artık ilk Switch’teki gibi ucuz durmaması…
RL: Pek çok kişi Switch 2’den OLED ekran bekliyordu ama bu, şimdiye kadar gördüğüm en etkileyici LCD panellerden biri. 7.9 inçlik ekran oldukça büyük ve renkler capcanlı. Moo Moo Meadows hiç bu kadar güzel görünmemişti.
SW: Evet evet, çizgi film inekleri gayet hoş görünüyor… Peki bu cihaz San Francisco’ya gidiş-dönüş toplam 20 saatlik uçuşta nasıl performans gösterdi?
RL: Gayet iyi. OG Switch’ten (orijinal modelden) daha ağır bir konsol ve pili yaklaşık iki saatte bitebiliyor. Ama Joy-Con’ların boyutları sayesinde ergonomisi ciddi anlamda gelişmiş. En azından 35 yaşındaki ellerim artık kramp girmeden istediğim kadar oynayabiliyor.
SW: Peki uçuşta o kadar sıkılıp kartuşları tattın mı?
RL: Az kalsın ama sanırım yine de United Airlines’ın uçak menüsünden yemeyi tercih ederim. Peki sence Switch 2’nin performansı nasıl? Bir sonraki büyük RPG’ni burada oynar mısın?
SW: Aslında pek çok farklı şey oynadım. Ufak oyunlardan büyük yapımlara kadar. Nintendo Switch 2 Welcome Tour – ki bu aslında yarı kullanım kılavuzu, yarı teknoloji demosu gibi bir şey – beklediğimden eğlenceliydi. Sonra Store’daki indirimlerden bir sürü harika oyun kaptım – bunlar arasında Cyberpunk 2077’nin yeni bir oynanışı da var. Gerçekten çok etkileyici ve şu an Switch 2’ye yükleyebileceğin teknik olarak en karmaşık şeylerden biri olabilir.
RL: Evet ya, nasıl görünüyor? Yakında fotogerçekçi bir Kirby oyunu görebilecek miyiz sence?
SW: Disney’in canlı çekim yeniden yapımlarındansa onu tercih ederim dostum. Oyuna gelirsek: CD Projekt orijinal Switch için Witcher 3 portu yapmıştı ve bu da “Bu oyunu illa taşınabilir oynamak istiyorsan, al o zaman” gibiydi. Ama Cyberpunk bambaşka bir seviye. PS5’te oynamaya ciddi bir alternatif olmuş.
RL: Güzel. Yani beş yıllık bir oyunun portunu bekleyenler için harika haber. Peki ya yeni oyunlar?
SW: Şimdilik seçenekler biraz kısıtlı. Neyse ki çıkışla birlikte gelen tek birinci parti oyun olan Mario Kart World bence harika. İlk birkaç saat pek ikna olamamıştım. Bunun sebebi büyük ölçüde Mario Kart 8’in o formülün kusursuz hâli olması ve World’ün açık dünyasının ilk başta biraz boş hissettirmesiydi. Ama sonra iki şey oldu: Rainbow Road’a ulaştım – ki inanılmaz – ve bir de çevrim içi Knockout Tour’u keşfettim…
RL: Evet ya, Knockout Tour tam bir olay. Mario Kart zaten en iyi hâliyle bile kaotik bir oyun. Üstüne bir de battle royale tarzı yarış modu eklenince, tamamen çılgınlaşıyor. Gerçekten başarılı bir iş. Tabii kazanma-kaybetme ya da son saniye Mavi Kabuğu’na fazla takılmazsan.
SW: Açıkçası bu mod, oyunun tümüyle bunun etrafında inşa edilme nedeni gibi hissettiriyor. Oyun tamamen bu mod üzerine kurulu, ama o mod bile bazıları için bir nesil boyunca yeterli eğlence sağlayabilir. Yine de tabii, bu Breath of the Wild değil.
RL: Aynen. Nintendo en çok satan Switch oyununu aldı ve nihayet düzgün çalışan bir çevrim içi çok oyunculu modla modernleştirdi. Ama şunu da söylemeliyim, şimdiden yeğenimle oynayacağım günü iple çekiyorum. Sanki o bana Mushroom Cup’ı çalabilirmiş gibi davranacağım.
SW: Evet, yıllarca oynanacak bir oyun bu. Zelda ya da Mario kadar takıntılı oynamasan bile.
RL: Ve yeni değil belki ama Switch 2’de yine de bir Zelda oyunu var – sayılır.
SW: Oyunlar arasında en çok Tears of the Kingdom oynadım. 2025’te yepyeni bir konsolu, 2023 çıkışlı bir oyunla övüyor olmak biraz garip hissettiriyor ama yükseltilmiş versiyonu çok güzel. Üstelik 2023’te oyuna alışamamıştım, bu yüzden benim için neredeyse yeni bir oyun gibi oldu.
RL: Peki bu yükseltme nasıl çalışıyor? Daha iyi grafikler için ekstra para mı ödüyorsun?
SW: Aşağı yukarı öyle. Eğer oyunun orijinal Switch versiyonuna sahipsen, daha yüksek çözünürlük ve sapasağlam 60fps kare hızı için £7.99 (yaklaşık 440 TL) ödüyorsun. Bir de Zelda Notes diye bir uygulama var – ki muhtemelen asla denemem – tıpkı Switch 2’deki webcam vari GameChat özelliği gibi. Ama esas iki yükseltme gerçekten oyunun seyrini değiştiriyor. Nintendo açıkça bu oyunu birkaç yıl ertelemeliydi bence.
RL: Bu, tam anlamıyla Hall of Fame düzeyinde kötü bir fikir.
SW: Bunu söyleyen, Wii U’yu çıktığı gün alan kişi.
RL: Evet, Star Fox Zero o satın alımı gerçekten haklı çıkarmadı. Ama yine de Switch 2 şu an için gayet sağlam bir tercih bence.
SW: Nintendo’dan deneme şansı bulup uzun süreli kullanmadan önce, “şimdilik bekleyin” derdim. Çünkü oyun yelpazesi henüz çok geniş değil ve nihayetinde bu cihazı oyunlar için alıyorsun…
RL: Ama sonra eline geçti ve…
SW: Şu an fiyatının hakkını verdiğini düşünüyorum. Bu konsolu oynamaktan, orijinal Switch’tekinden çok daha fazla keyif alıyorum. Keşke OLED ekranla çıksaydı ama £396 bence makul. En çok hoşuma giden şey ise, daha önce kaçırdığım oyunlara dönmek için bana iyi bir bahane yaratması oldu (Metroid Prime: Remastered gibi) ya da ilk başta pek sarmayan oyunlara yeniden şans vermemi sağlaması (Super Mario Wonder gibi). Bu arada Wonder gerçekten müthiş bir oyun – ayrıca Switch 2’de “oynanış yükseltmesi” alanlardan biri. Bu da sanırım çözünürlük artışı anlamına geliyor.
RL: Yani tam bir “şimdi al yoksa yılbaşı telaşında bulamazsın” durumu. Metroid Prime 4, Donkey Kong Bananza ve Pokémon Legends: Z-A gibi oyunların yılbaşı öncesi çıkması planlanıyor, Aralık ayına kadar oynayacak çok şey olacak.
SW: Son yorumun?
RL: Şu Amiibo’ların bazılarını gerçekten online satış sitesine koymam gerekiyor.
BU İÇERİK İLK OLARAK BRITISH GQ WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.