Fotoğraf: Getty Images Turkey
LVMH Grup geçtiğimiz aylarda, ürünlerini takip edebilmek için Blockchain teknolojisine dahil olacağını ve bunun için ConsenSys ve Microsof Azure ile iş birliği yaptığını açıklamıştı. Louis Vuitton, Christian Dior, Celine ve Givenchy’nin sahibi olan ana şirket, tüketicilerin lüks ürünlerin kalitesini ve orijinalliğini izlemelerine yardımcı olmak için ilk küresel teknoloji zincirini başlatıyor. Microsoft ve ConsenSys ile ortaklaşa geliştirilen Aura platformu, sahte ürünleri önlemek için bir ürünün yaşam döngüsünü gözler önüne serecek.
Fotoğraf: Getty Images Turkey
Louis Vuitton, teknolojinin mağazalarda müşteriye katılımın nasıl kolaylaştıracağını gösteren ilk marka olacak. LVMH Grup, “Öğenin yaşam döngüsünün her adımı kaydedildi. Yeni ve şeffaf bir hikaye anlatımı sağlandı” dedi. Bir ürünün zaman çizelgesi -hammaddeden boyamaya, dokumadan tabaklamaya, üretimden ve nakliyeye kadar- sürdürülebilir tüketici görüşmelerinde, belirleyici tüketici olarak satış görüşmesinin bir parçası haline gelecek.
Bunun dışında, lüks ürünler için güvenli dijital kimlikler, satış pazarı büyüdükçe ve sahte kültür devam ettikçe oldukça önemli bir fayda sağlayacak. Blockchain veri sızıntısını önleyecek ve tüketicilerin kendi verilerini korumasına izin verecektir. Siber güvenliğin gittikçe büyüyen bir endişe yarattığı bir çağda, blockchain belirsiz bir kavram gibi görünebilir, ancak ileleyen zamanlarda, lüks tüketim ürünleri için bunun bir zorunluluk haline gelmesi bekleniyor.