Geçtiğimiz Pazartesi günü Instagram ani bir açıklamayla kullanım koşullarını değiştirdiğini açıkladı. Sosyal medyayı sıkça kullananlar önce duruma pek de şaşırmadılar ama bir süre sonra önce Twitter'da sonra tüm sanal dünyada adeta protesto gösterisine dönüşen bir tepki doğdu.
Yenilenen kullanım koşullarında yer alan ve ortalığı karıştıran cümle özetle şunu diyordu: Herhangi bir işletme ya da ortaklık size ait kişisel bilgileri (adınız, soyadınız, fotoğraflarınızın altında paylaştığınız bilgiler) ve hatta fotoğraflarınızı talep ettiği taktirde Instagram size herhangi bir bedel ödemeden taraflarla söz konusu bilgiyi paylaşma hakkına sahiptir. İşte bu ifade üzerine sanal dünya birbirine girdi. İlk önce aralarında Kate Walsh, Rosario Dawson, Coco Rocha, Jordin Sparks ve Mia Farrow gibi Hollywood'un ünlü isimlerinin de yer aldığı geniş bir ünlüler topluluğu, Instagram'ı Twitter üzerinden protesto ederek, hesaplarını kapatacaklarını duyurdu. Ardından sanal alemin aktivist topluluklarından Anonymous attığı tweet ile tüm kullanıcıları hesaplarını kapatmaya davet etti.
Instagram CEO'su Kevin Systrom ortaya çıkan skandalla ilgili ortalığı sakinleştirmek istemiş olacak ki; Salı günü bir açıklama yaparak kullanım koşullarını yenilemenin altında yatan amacın kesinlikle kullanıcıların kişisel bilgilerini üçüncü kişilere satmak olmadığını sadece günün reklamcılık anlayışına ayak uydurmak olduğunu ve yenilen metinde yer alan kimi ifadelerin yanlış anlaşıldığını söyleyerek özür diledi. Kullanıcılar arasında yükselen tansiyonu bir nebze düşüren ise Systrom'un son açıklaması oldu: "Kullanım koşullarında kullanılan dil düzeltilerek yanlış anlaşılma ortadan kaldırılacaktır."
Açıklamanın pek karın doyurmadığı açık. Hatta Facebook'un da güvenlik ayarları oynamalarında benzer nabız yoklamaları yaptığı düşünülürse firmanın yakın gelecekte bugün bir "dil sürçmesi" olarak tanımladığı değişikliği yakın vadede resmiyete döküp bir politika haline dönüştürmesi hiç de sürpriz olmayacak. Zira Instagram kullanıcı kaybetmeye devam ediyor. En son National Geographic'in de "ekran karartması" ile protesto ettiği durum Systrom ya da yeni patronu Mark Zuckerberg'e yeni bir açıklama yaptırabilecek mi bilinmez fakat saldırgan reklam geliri politikaları devam ettiği sürece kullanıcıların yeni alternatiflere yelken açacağı kesin.