Venedik Film Festivali'nde Babygirl ve Queer gibi ateşli filmler toplamda 15,5 dakika ayakta alkışlandı ve kırmızı halı da bu heyecanı hissetti. Transparan gömlekler, atletli smokinler ve İspanyol paça pantolon giyen Brad Pitt vardı. Venedik tam bir erkek giyim şöleni haline geldi.
Cannes kadar resmi ya da payetli olmayabilir ama Venedik Film Festivali kırmızı halıda biraz daha rahat. Ama GQ'nun kapak yıldızı ve ebedi havalı adam Brad Pitt, Wolfs filminin galası için Palazzo del Cinema'ya tüm doğru yerlerde bollaşan kesimde özel Louis Vuitton takımıyla geldi. Tam olarak kovboy değil, ama tam olarak klasik de değil.
Bu özel LV parçasının içinde, zincirlerle dolu tam bir göğüs görünümü veren şeffaf bir tişörtle slutty erkek giyim bayrağını dalgalandırdı. Ayrıca, üye sayısında artış görülen kravatsızlar kulübünde sağlam bir duruş sergiliyordu. İyi giyinmek için sınırları zorlama geçmişi göz önüne alındığında, Pitt'in kuralları esnettiğini görmek şaşırtıcı değil ve son kırmızı halı görünümü de bunu gösteriyorsa, hız kesmiyor.
Bu görünüm Louis Vuitton'un Paris Moda Haftası podyumuna yakışırdı. Mesele de bu zaten. Kıyafet kurallarının bir zamanlar sahip olduğu ağırlığa sahip olmadığı bir erkek giyim serbestliğinde yaşıyoruz. Bu yüzden kırmızı halılar mini bir podyum gibi davranıyor ve moda evlerinin giyim konusunda daha fazla risk alan erkeklere daha cesur parçalar pazarlaması için mükemmel bir yer.
Brad'e Wolfs'un kırmızı halısında eşlik eden isim GQ'nun kapak yıldızı ve rol arkadaşı George Clooney oldu. Giorgio Armani smokini yelpazenin diğer ucundaydı ve siyah papyonun “Bozulmadıysa, düzeltme” tarafındaydı. Aaron Taylor-Johnson, Giorgio Armani ile smokin takımında Cloony'ye" katıldığında 007 ile ilgili söylentilerden tam olarak uzak durmadı ve herhangi bir siyah kravatlı kötü adama karşı kendini koruyabilecek bir kuşakla silahlandı.
Ancak erkek giyim anları, Bond olacağı söylenen birinden eski bir Bond'a kadar gelmeye devam etti. Daniel Craig dünyayı kurtarmaktan uzaklaşarak daha soft bir görünüm sergiledi. Meksika'da uyuşturucu bağımlısı bir sevgiliyi canlandırdığı Queer'in fotoğraf çekimi için rol arkadaşı ve ekrandaki sevgilisi Drew Starkey' e katılan Craig, full Loewe kılığı için ceketsiz, beyaz gömlekli, düz kesim kot pantolonlu ve spor ayakkabılıydı.
Starkey de bir çift kahverengi pilili pantolon, beyaz bir gömlek ve İspanyol markanın klasik Chelsea botlarını markanın ilginç oyunculuğuyla güncelleyen yuvarlak Campo botlarını tercih ederek Loewe giyindi. “Bunun için havalı, lider erkek hissini korumak istedik. Rahat ve zahmetsiz ama yine de gösterişli. Filmin havası için biraz vintage fikrini sevdik,” diyor Starkey'in stilisti Warren Alfie Baker.
Loewe giyinen oyuncularla (Queer gardırobunun arkasında Jonathan Anderson vardı), kostümsel bir tutarlılık kesinlikle vardı. Baker, Craig'in kirli beyaz bir takım elbise (filmde giydiğine benzer) giydiği ve Starkey'in “fresh ve genç ama tüm Loewe hassasiyetleriyle dolu” zengin mavi bir smokin giydiği daha sonraki kırmızı halı görünümünü ele alalım. Bir ayağı 50'lerde, diğer ayağı günümüzde olan Craig ve Starkey'in kıyafetleri, filmin şık Güney Amerika gardırobunun bir uzantısı gibi.
Venedik'te oldukça sıcak ve İtalyan yazının en yoğun olduğu dönemde siyah kravat nasıl giyilir görmek istiyorsanız Jude Law'a bakın. The Order'ın (yedi dakika boyunca ayakta alkışlanan) galasına katılırken, gömlek yerine Kim Kardashian'ın Skims'inden bir atlet ve aslında daha önce de giydiği birinci sınıf bir Brioni smokin tercih etti. Ancak geleneklerle oynama ruhuyla, her türlü kravatı gevşekçe bağlanmış ipek bir eşarpla değiştirerek imajınıi tamamladı.
Law'ın stilisti Brodie Reardon: “Venedik'te 'havada asılı' bir kıyafet kuralı var gibi görünüyor. Jude'un gömlek, papyon ve kol düğmeleriyle geleneksel bir smokin giymeden de yeterince şık hissetmesini sağlayacak bir yol bulmak istedim,” diyor. “Atlet/eşarp kombinasyonu burada aklıma geldi. Takım elbiseyle tişört ve atlet giymeyi seviyor, ben de atlet giyerse daha şık duracağını düşündüm. Sonra da papyon yerine, papyonun geleneksel bir smokinde yaptığı şeyi taklit etmek için saten bir eşarp kullanmayı tercih ettim.”
Kısacası, Jude Law'ın kıyafet kurallarını bir kenara bırakması, gerçekten iyi bir takım elbise alırsanız (ki Brioni 79 yıldır bunu üretiyor), size tekrar tekrar hizmet edeceğini gösterdi.
Bu yılki Venedik Film Festivali'nin erkek giyiminde neden bu kadar başarılı olduğunu merak ediyorsanız, Reardon'dan dinleyin: “İnsanlar kuralları kendi kişisel tarzlarına hitap edecek şekilde esnetiyor.” Gündelik giyimin kral olduğu bir çağda yaşıyoruz ve günlük takım elbise giyenlerin büyük bölümünü avukatlar, milletvekilleri ve finansçı patronlar oluşturuyor. Geri kalanımız ise işe bir tişörtle gidebiliyor (Fotoğraf çekimindeki Luca Guadagnino gibi). Dolayısıyla, Venedik Film Festivali gibi büyük etkinlikler erkek giyimi için en iyi esneklik alanı ve gösteriş fırsatı. Ve buna kızdığımızı söyleyemeyiz.
BU İÇERİK İLK OLARAK BRITISH GQ WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.