Üç tekerlekli scooter, trafikten bunalanlar için en iyi alternatif olmaz mıydı? Herkes iki tekerlekli araçlar üzerinde kendini rahat hissetmeyebilir; fazladan bir tekerleğe güvenebilmek fikri cezbedici olabilir. Konforlu olmasının yanı sıra, düz tabanlı modellerde olduğu gibi hem denge hem de erişilebilirlik açısından genellikle daha güvenlidir. Şehir içinde, gidon üzerindeki özel bir düğme sayesinde ön tekerlekleri kilitleyerek ayaklarınızı yerde tutmanıza bile gerek kalmaz. Ama hepsi bu kadar da değil! Üç tekerlekli scooter’ların önemli bir avantajı da, büyük motor hacimlerine sahip modellere A ehliyeti almadan erişim sağlamasıdır. Gerçekten de, halihazırda B ehliyetine sahip olanlar için 125 cm3 ve üzeri bir modeli kullanmak sadece yedi saatlik ek bir eğitimle mümkündür. Öte yandan, üç tekerlekli scooter’lar genellikle daha ağır ve hacimlidir; ancak bu da çoğu zaman daha iyi koruma ve pratik kullanım açısından bolca saklama alanı anlamına gelir. Her ne olursa olsun, ister mütevazı 125 cm3’lük bir model, ister güçlü bir maxi-scooter olsun, herkesin kendine göre bir şey bulabileceği kesin. Hatta motosiklet dünyası bile, göz atmaya değer bazı özel modellerle bu alana ilgi göstermeye başladı. İşte 2025 yılında öne çıkan en iyi üç tekerlekli scooter’lardan oluşan seçkimiz – içlerinde bazı sürprizler de var. Bu liste, şu anda piyasadaki en iyi üç tekerlekli scooter’ların bir sıralaması değildir, bilginize.
Kymco CV3, sportif tarzıyla neye niyetli olduğunu en baştan belli ediyor. Zira bu kategoride çift silindirli motora sahip tek model olma özelliğini taşıyor. Bu motor, daha önce test ettiğimiz ve bizi fazlasıyla etkilemiş olan maxi-scooter AK550 Premium’da da yer alıyor. Bu donanımla Kymco CV3, 51 beygir gücü ve 55 Nm torkuyla kalkış ve ara hızlanmalarda adeta göz doldurarak sahneye çıkıyor. Kayda değer ağırlığına rağmen performans konusunda hiçbir eksik hissettirmiyor; üstelik bu ağırlık sürüş sırasında çok çabuk unutuluyor. Güçlü olmasının yanı sıra, gün sonunda biraz keyif yapmak isteyenler için çevikliğiyle de öne çıkıyor. Şehir içinde olduğu kadar otoyolda da rahatlıkla kullanılabilen CV3, fiyatına uygun bir donanım seviyesi sunuyor: hidrolik ön süspansiyon, GPS’li dijital ekran ve kışın oldukça işe yarayan ısıtmalı elcikler bu donanımlardan sadece birkaçı.
Kymco CV3: 550 cm³ sıvı soğutmalı çift silindirli motor, 51 beygir
Üç farklı versiyonda sunulan ve Fransa’da üretilen Peugeot Metropolis, özenle hazırlanmış bir sunumu, aslan logosuna sahip markanın otomobillerinden ilham alan bir tasarımla birleştiriyor. Örneğin, Peugeot’nun meşhur üç pençeli ışık imzası ya da iki kadranın çevrelediği dijital ekranlı gösterge paneli gibi detaylar burada da karşımıza çıkıyor. 400 cm³ hacmindeki tek silindirli motorla çalışan Peugeot Metropolis, özellikle kalkış anlarında hissedilen kayda değer bir ağırlığa uyum sağlamak zorunda. Bu yüzden sportiflikten ziyade konfor kartını oynamayı tercih ediyor. Nitekim, sele altındaki bölmeye ek olarak arka bagajıyla gelen düz tabanlı yapısını koruyan ender üç tekerlekli scooter’lardan biri – bu konuda Yamaha Tricity ile benzer özellik taşıyor.
Peugeot Metropolis: 400 cm³ sıvı soğutmalı tek silindirli motor, 35,6 beygir
Piaggio, MP3 modeliyle üç tekerlekli scooter kategorisini 2006 yılında icat ettiğini gönül rahatlığıyla söyleyebilir. O zamandan bu yana pek çok versiyon geldi geçti ve motor hacmi anlamında kayda değer bir artış yaşandı. Nitekim Piaggio artık 125 cm³ motorlu versiyonlara veda ederek, serisini MP3 310’dan MP3 530’a kadar – 400 cm³ modeli de dahil olmak üzere – genişletti. Şehir içinde çevik, yüksek hızlarda ise oldukça dengeli olan bu üç tekerlekli scooter, özellikle frenleme konusunda geçmişteki eksikliklerini giderdi ve artık performansına yakışır seviyede. Konforlu yapısıyla ve yüksek oturma pozisyonuyla öne çıkan MP3, en üst segmentinde teknolojiye odaklanıyor. Gerçekten de, bağlantılı fonksiyonların yanı sıra Piaggio MP3 Exclusive 530, geri görüş kamerası ve kör nokta uyarı sistemiyle donatılmış ilk scooter olma özelliğini taşıyor.
Piaggio MP3: 310, 400 veya 530 cm³ sıvı soğutmalı tek silindirli motor, 26,4 beygirden 44,8 beygire kadar güç seçenekleri
İki tekerlekli araçlar konusunda gerçek bir uzman olan Yamaha, bugün küçük motor hacmine sahip üç tekerlekli scooter sunan tek üretici olarak öne çıkıyor. Nitekim, Piaggio’nun bu segmentten şu an için çekilmesiyle birlikte Yamaha Tricity artık rakipsiz ve dolayısıyla en ulaşılabilir model konumuna geliyor. 125 cm³’lük versiyonu, hem hafif hem de manevra kabiliyeti yüksek olmasının yanı sıra, özellikle Start & Stop sistemiyle birlikte düşük yakıt tüketimi sunma avantajına sahip. Donanım seviyesi de geri kalmıyor: temassız Smart Key, tamamen dijital gösterge paneli ve akıllı telefon bildirimlerini ekranda gösterebilen basit ama kullanışlı bir mobil uygulama bu donanımlar arasında yer alıyor. Son olarak, 7.250 d/d’da 28 beygir güç üreten Yamaha Tricity 300, özellikle otoyolda 125 cm³’lük motorla yetinemeyen kullanıcılara hitap ediyor.
Yamaha Tricity: 125 veya 300 cm³ sıvı soğutmalı tek silindirli motor, 12 beygir veya 28 beygir güç
Teknik olarak bir scooter olmasa da bu üç tekerlekli modelle ufak bir kural ihlali yapıyoruz; çünkü Can-Am Ryker tarz konusunda eşsiz bir noktada duruyor. Ama mesele yalnızca bir kafeterya önünde dikkat çekmek değil – çünkü bu dikkat çekici tasarımı, performansıyla da sonuna kadar destekliyor. Kullanımı oldukça kolay (B ehliyeti yeterli) ve 600 ya da 900 cm³ motor seçenekleriyle sunuluyor; düz viraj alma tekniğini kavradığınız andan itibaren bu araçla tam anlamıyla keyif yapabilirsiniz. Hatta “Sport” modu sayesinde güvenli bir şekilde drift yapmak bile mümkünken, “Rallye” versiyonu arazi severlerin gönlünü kazanacaktır. Öte yandan, ön tekerlekler arasındaki genişlik nedeniyle bu modelle trafikte şerit değiştirmek ya da araçlar arasında ilerlemek imkansız; dolayısıyla Can-Am Ryker esas olarak keyifli gezintiler için tasarlanmış. Ve bu konuda gerçekten çok başarılı.
Can-Am Ryker: 600 cm³ sıvı soğutmalı çift silindirli ya da 900 cm³ üç silindirli motor, 50 beygir veya 82 beygir güç
Motosiklet ehliyeti olmadan Harley-Davidson sürmek mi? Freewheeler tam olarak bunu vadediyor – evet, teknik olarak bir scooter değil kabul ediyoruz, ama üç tekerleğiyle aynı derecede erişilebilir ve güven verici bir seçenek sunuyor. Bu model öncelikle dünyanın en ünlü motosiklet markasını keşfetmek isteyenlere ya da artık iki tekerlekli araçlarla ilgilenmek istemeyen veya buna imkanı olmayanlara hitap ediyor. Güler yüzle test etme şansı bulduğumuz Harley-Davidson Fat Bob’dan ödünç alınan Milwaukee-Eight 114 motoruyla, bu sıra dışı aracın gidonunda keyifli zaman geçirmek mümkün. 1.868 cm³ hacmindeki bu V-Twin motor, bolca tork üretmesinin yanı sıra gerektiğinde nazik ve yumuşak bir sürüş de sunabiliyor. Ayarlanabilir süspansiyonları ve bagajıyla birlikte bu sıra dışı üç tekerlekli model, adeta bir yolculuğa davet.
Harley-Davidson Freewheeler: 1.868 cm³ V-Twin motor, 83 beygir
BU İÇERİK İLK OLARAK GQ FRANCE WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.