Ekin Ergök COVID - 19'un Kreatif Süreçlere Etkisini Anlattı

Ekin Ergök'e sanat ve tasarımın kesiştiği noktayı ve kreatif dünyadaki COVID-19 sebepli değişiklikleri sorduk

19 Kasım 2020

Ekin Ergök COVID - 19'un Kreatif Süreçlere Etkisini Anlattı

Tasarım ve sanatın ortak noktası ve ikisini birbirinden ayıran şey sence nedir?

Bence en büyük ortak noktaları ikisinin birbiriyle sürekli etkileşim içinde olması. Eskiden sadece sanatın tasarım üzerindeki dominant etkisinden bahsederken artık tasarımın da sanatın üzerindeki etkisinden bahsedebiliyoruz. Tasarımda kuralların gitgide özgürleşmesi sanatın ve tasarımın bazı durumlarda neredeyse birbirinde ayırt edilemeyecek duruma gelmesini sağladı. Mesela Peter Saville bir tasarımcı mıdır yoksa bir sanatçı mı? Ama yine de hala bu iki pratiği birbirinden ayıran en büyük unsur tasarımda tekniğin, sanatta ise kişisel ifadenin daha ağır basması diyebiliriz.

 

Tasarıma ve sanata dair son zamanlarda gördüğün ve seni etkileyen işler neler oldu?

Son zamanlarda Miles Johnston’un detaylarını, Tishk Barzanji’nin renklerini ve arkadaşım Robert Nava’nın tablolarını çok beğeniyorum.

 

Sence COVID-19 tasarım dünyasını nasıl etkiledi?

Eğer tasarım dünyasının bütün branşlarını ele alırsak, özellikle COVID-19’un ilk zamanlarında ekonomik olarak oldukça olumsuz etkilere tanık olduk. Fakat sonrasında bir kesim tasarımcılar ve şirketler bu duruma adapte olarak uzaktan çalışmanın getirdiği fırsatları keşfetti. Özellikle dijital tasarım dünyası kendine yerelden küresele doğru bir kapı açtı. Bu da beraberinde birçok iş olanağını yanında getirdi. COVID-19’dan önce iş ilanlarında aynı şehirde çalışabilecek tasarımcılar arayan şirketler artık dünyanın her yerinden tasarımcılarla uzaktan çalışmaya başladılar. Bu sebeple bence virüsün tasarım dünyasındaki etkilerini yakında daha detaylı şekilde görmeye başlayacağız.

 

Sence son aylarda kreatif endüstride neler değişti?

Kreatif dünya özellikle son aylarda dijitalleşme yönünden büyük yol kat etti. Son zamanlarda artan uzaktan çalışmayı kolaylaştıran ve kreatif süreci paylaşmanı sağlayan bilgisayar programları bunun en büyükk kanıtıdır bence. Kreatiflerin tasarım sonrası üretim sürecini bile evden kontrol edebildiğini yavaştan görmeye başladık. Yine de kreatif dünya dijital dünyaya tam olarak adapte oldu diyemeyiz belki ama o yolda oldukça hızlı ilerliyor.

 

Senin COVID-19 zamanlarında hayattan çıkardığın en büyük ders?

İnsanın gerek olduğunda her şeye adapte olabileceği.

 

Guastavino’s ve Hidden Lane gibi markalara da işler yaptın, bu işbirliklerinin senin için en güzel yanı nedir?

Kafamda tasarladığım ve dijital ortamlarda çizdiğim bir şeyin daha sonra New York sokaklarında hayata geçmiş olduğunu görmek tarif edilemeyecek kadar güzel bir duygu.

 

Ekin Ergök son 4 senedir eşi ve köpeğiyle New York'ta yaşıyor. Grafik tasarım ve kreatif direktörlük yapıyor. Amerika'nın en büyük parti ve organizasyon şirketlerinden Joonbug'da grafik tasarımı yaptıktan sonra 2018 yılınnda kendi grafik tasarım stüdyosunu kurdu. Bugünlerde şehirdeki pek çok popüler mekanın yanı sıra New York’ta çok konuşulan Zazzy’s Pizza ve Lily Brown's Burger adlı mekanların marka tasarımını ve kreatif direktörlüğünü üstleniyor. 

 

Yeni Başlayanların Bile Bakabileceği Ev Bitkileri

DAHASI+ | Yeni Başlayanların Bile Bakabileceği Ev Bitkileri

#GQKolektifBakanlar: Rauf & Faik

DAHASI+ | #GQKolektifBakanlar: Rauf & Faik

Can Baydar - Ateş | GQ Podcasts: Nasıl Yazdım

DAHASI+ | Can Baydar - Ateş | GQ Podcasts: Nasıl Yazdım

Fatma Turgut - Ben Vardım | GQ Podcasts: Nasıl Yazdım

DAHASI+ | Fatma Turgut - Ben Vardım | GQ Podcasts: Nasıl Yazdım

Evde Spor Yapmak İsteyenler İçin Beş Uygulama Önerisi

DAHASI+ | Evde Spor Yapmak İsteyenler İçin Beş Uygulama Önerisi

2021'de Aşık Olmak | GQ Podcasts: Kim Tam Bana Göre?

DAHASI+ | 2021'de Aşık Olmak | GQ Podcasts: Kim Tam Bana Göre?

Daha Fazla Göster