Lider olmak çocuk oyuncağı değildir. Nasıl etkili iletişim kurulacağına dair ipuçlarını ve püf noktalarını öğrenmek liderliğin en önemli parçasıdır. Büyük liderlerin ekipleriyle nasıl iletişim kurdukları ve onları nasıl yönettiklerine dair anlaması zor görünen bir sanat vardır. Büyük bir lider olmak, iş dünyasında ya da kurumsal dünyada çalışan hemen herkes için arzu edilen bir yaşam hedefidir, ancak basit bir çalışan olmaktan tamamen farklı bir dizi zorlukla birlikte gelir. Oraya ulaşmak savaşın sadece yarısıdır; liderlik rolünüzle yaptıklarınız, hem şirketinizde hem de sektörünüzde tam olarak ne kadar ileri gideceğinizi belirler. İçgüdüleriniz ve rasyonel muhakemeniz bir lider olarak davranışlarınızda ve aldığınız kararlarda büyük rol oynayacak olsa da, harika bir ekip (veya şirket) lideri olmanın üstesinden gelmek için benimsediğiniz bazı temel yöntemler ve yaklaşımlar da bir o kadar önemli diyebiliriz.
Nasıl etkili iletişim kurulur? Büyük liderler tarafından kullanılan 4 stratejiyi öğrenin.
Konu Ne Kadar Zorsa, Diliniz O Kadar Basit Olmalıdır
Basitçe ifade etmek gerekirse, 'zor şeyler hakkında konuşmak için net kelimeler' kullanın. Hiçbir şey iletişim kurmaya çalıştığınız insanlara dilinizi jargonla doldurmaktan daha yabancılaştırıcı olamaz. Bir grupla konuşurken veya bir e-posta yazarken iş dünyasına özgü bazı terimlerin karşılığı yokmuş gibi hissedebilirsiniz, ancak durum pek de öyle değildir. Daha basit kelimeler bulmak bir sanattır; insanların kafasını karıştırmadan veya onlara yetişemeyeceklerini hissettirmeden tam olarak ihtiyacınız olanı ileten bir sanat. Bu beceriyi geliştirin - Jeff Bezos bunu açık bir şekilde yaptı, yedinci sınıf öğrencisinin anlayabileceği şekilde net yazana kadar iletişiminde giderek daha okunaklı ve doğrudan hale geldi. İlgili herkes tarafından doğru anlaşıldığınızdan emin olmak için iletişim kurmanın inanılmaz bir gücü vardır.
Kilit Noktaları Güçlendirmek İçin Metaforlar Kullanın
Bazen, bir referans noktası olmadan bir kavramı anlamak zor olabilir. Bir lider olarak siz, geçmiş deneyimlerinize dayanarak tam olarak neye ulaşmaya çalıştığınızı biliyor olabilirsiniz; ancak ekibinizin henüz bu bilgi birikimine sahip olmama ihtimali yüksektir. Birçok büyük liderin bunun için bir çözümü vardır; bu da 'yapışkan metafor' fikridir. 'Yapışkan metafor', bir kişiye mevcut bilgi tabanını kullanarak, bir karşılaştırma noktası vermektir, konu açıklamak için mükemmel bir araçtır. Örneğin Warren Buffett "hendekler ve kaleler" metaforuyla ünlüdür. 1995 yılında Berkshire Hathaway'in düzenlediği bir toplantıda iş dünyasının ünlü ismi şöyle demiştir: "Yaptığımız en önemli şey, etrafında geniş ve uzun ömürlü bir hendeği olan, müthiş, ekonomik bir kaleyi koruyan ve kalenin başında dürüst bir lordun bulunduğu bir iş bulmaktır." Bu söz, dinleyiciye aklında tutabileceği bir görsel sunarken kilit bir kavramı da aktarıyor.
Verileri İnsancıllaştırın
İstatistikler, matematikte harika olan bazı kişiler ve/veya Rainman filmindeki Dustin Hoffman dışında, boş ve ilişkilendirilemez görünme eğilimindedir. Planlanmış, bağlamından koparılmış sayılar çoğumuzun kafasını karıştırabilir; bu da onları sadece bu şekilde kullanmanın ekibinize ihtiyacınız olanı etkili bir şekilde aktaramayacağı anlamına gelir. Bu sayılara değer katmak ve onları akılda kalıcı hale getirmek için fazladan çaba sarf etmeniz gerekir. Carmine Gallo, HBR makalesinde ilginç bir örnek veriyor. "[Neil deGrasse] Tyson'ın verileri insanileştirme konusundaki ünlü örneklerinden biri 1997 yılında NASA Satürn'ü keşfetmek üzere Cassini uzay aracını fırlattığında yaşandı. Şüpheciler 3 milyar dolarlık fiyat etiketini sorgulayınca Tyson, halkı görevin faydaları konusunda eğitmek için televizyon talk show'larına çıktı. Ama önce fiyat şokuyla başa çıkması gerekiyordu, bu yüzden retorik alet çantasından bir veri karşılaştırması çıkardı. 3 milyar doların sekiz yıla yayılacağını açıkladı. Amerikalıların her yıl dudak kremi için harcadıkları paranın NASA'nın bu görev için harcayacağı paradan daha fazla olduğunu da sözlerine ekledi."
Ve Son Olarak... Misyonunuzu Bir Mantra Haline Getirin
Bir şirketin ve çalışanlarının kendilerinden daha büyük bir şey için çalışma konusunda gerçekten ilham almaları için, bir misyon beyanı büyük fark yaratabilir. Örneğin Google'ınki "Dünyadaki bilgileri düzenlemek ve evrensel olarak erişilebilir ve kullanışlı hale getirmektir." Böyle bir şey ateş gücüne sahiptir ve orada çalışan herkese tam olarak ne için çalıştıklarını (genellikle yorulmadan) hatırlatır.