Koleksiyonlarda ‘sürdürülebilir’ olma durumu kimi marka tarafından bir PR malzemesi, kimi ise buna tümden uymak için elinden geleni yapıyor. Son ürün ve üretim aşamasında Dünya’ya karşı bilinçli davranmak çok iyi, bunu koleksiyonları tasarım aşamasında uygulamak ise çok çok iyi.
Günlük hayatımıza yavaş yavaş girmeye başlayan 3D kavramı, farklı tasarım alanlarında eğitim modelleri için gittikça yaygınlaşıyor . CLO ve Vidya moda eğitimi alanında araştırma yapanların aşina olduğu programlar ve İstanbul Moda Akademisi’nde uygulanmaya başlıyor.
Yani artık ürün ve koleksiyon ilk müşteri ile sanal gerçeklikte tanışıyor. Bu koleksiyon olmamış tümünü en baştan dizayn edin revizesi gelse bile materyal kaynakları boş yere harcanmamış oluyor. Bu şekilde yetişen tasarımcılar ne gibi özgürlüklerle işler çıkarıp son müşteriyle buluşturacak takipteyiz.