Erkek parfümlerinde şu sıralar trend notalar arasında neler var?
Fujer dediğimiz otsu notalara eğilim arttı, özellikle içinde lavanta, adaçayı gibi maddelerin olduğu modern, kalıcı, ferah ve belirgin kokular son zamanlarda oldukça trend. Bu kategori için bizim portföyümüzde bulunan Emporio Armani Stronger with You, YSL Beauty Y ve Prada Luna Rossa parfümlerini örnek verebiliriz. Odunsu kokular da erkek tüketicilerimizin vazgeçilmezlerinden. Bu sene yenilenen ve Armani’nin bir ikonu olan Armani Code’u odunsu kokulara örnek verebiliriz.
Erkek kozmetik dünyasında makyaj yavaş yavaş bir tabu olmaktan uzaklaşıyor. Bu aslında özgürlük ve kendini ifade etme bakımından oldukça önemli. Bu alanda araştırma ve değerlendirmeleriniz ne yönde?
Erkek kozmetik dünyasında makyaj ve cilt bakımının yükseliş trendinde olduğunu belirtebiliriz. Erkeklerin eskiye oranla bu konuda daha açık fikirli ve çok daha bilinçli olduğunu biliyoruz. Kendi cilt tipleri hakkında çok daha fazla bilgiye sahipler, cilt tiplerine uygun ürünleri kullanıyorlar. Ürün seçiminde en büyük etken pratiklik, tek ürünle çoklu fayda sağlayacakları ürünleri tercih ediyorlar. Cilt ürünü tercihlerinde ise ince yapılı kapatıcı ve fondötenler ön plana çıkıyor.
Türkiye ve dünyada erkeklerin parfüm ve bakım alanlarında favori ürünleri neler?
Parfüm kategorisinde müşterilerimizin %40’ını erkekler oluşturuyor ve erkeklerin markalarımıza büyük bir ilgisi var. Biz de yeni lansmanlarımızın yanı sıra Armani Code gibi ikonik parfümlere modern dokunuşlar yapıp çok sevilen parfümlerimizi yeniden tüketiciyle buluşturuyoruz. Bununla birlikte, niş parfümlere de artan ilgi büyük. Bu kategoride Armani Privé ve YSL Beauty Le Vestiaire de Parfums serilerimiz ve unisex kokulardan oluşan parfümlerimiz ile tüketicilerimizle buluşuyoruz.
Erkek cilt bakımına da ilgi oldukça artıyor. Burada Kiehl’s markamızın cildin arınmasını sağlayan Rare Earth Kil Maskesi ve nemlenmesini sağlayan Ultra Facial Cream’i oldukça popüler. Kişiselleştirilmiş bir deneyim için her Kiehl’s mağazamızda cildin nem düzeyi ve cilt bariyerinin durumunu ölçen analiz cihazlarımızla uzmanlarımız müşterinin ihtiyaçlarına göre cilde en uygun formülleri öneriyor, özel bir bakım rutini oluşturuyorlar.
YSL Beauty’nin beyin dalgaları ile ölçümler yaparak kişiye özel parfüm öneren teknolojik buluşunun işleyişini ve faydalarını sizden dinleyebilir miyiz?
L'Oréal Grup’un Tekno-Güzellik vizyonunun en iyi yansımalarından biri olan Scent-Sation’dan bahsediyorsunuz. Kişiselleştirilmiş koku tavsiyesi sağlamak için sinir bilimden yararlanan son teknoloji ürünümüz, tüketicilerin farklı koku ailelerine karşı duygusal tepkilerini izleyen ve bunları analiz ederek ürün önerilerinde bulunan yenilikçi bir deneyim. 2023’te kullanıma sunulacak olan Scent-Sation, tüketicilerin geniş koku dünyasında gezinmelerine yardımcı olarak eşsiz bir mağaza içi deneyim sunuyor.
Son olarak, Armani’nin Afrika’daki su kıtlığına ve temiz içme suyu arayışına bir çözüm sunan “Acqua For Life" projesinden bahseder misiniz?
Bildiğiniz gibi temiz suya erişim, içerisinde bulunduğumuz yüzyılın en büyük zorluklarından birini oluşturuyor. Giorgio Armani, 12 yıldır içme suyuna erişimi artırarak toplulukları güçlendirme amacıyla Acqua For Life projesini yürütüyor. UNICEF, WaterAid ve water.org iş birliğiyle gerçekleşen projede, bugüne kadar 12 milyon avronun üzerinde bir kaynak ayrıldı ve 21 ülkede 473 bin kişiye ulaşıldı. Ayrıca, Armani dünyamızı koruyup güzelleştirmenin öneminin bilincinde bir marka olarak Acqua Di Giò, Code gibi birçok parfümünde tüketicilere yeniden doldurulabilir şişe imkanı sunuyor.