B markasının doğuşu nasıl gerçekleşti? Markalaşma sürecinin ardında nasıl bir fikir vardı?
Temelleri 1999 yılında atılan B Group, 20 yılı aşan yolculuğunda değişimi, teknolojiyi hedef seçerek sadece Türkiye’nin değil dünyanın sayılı gruplarından biri olmayı amaçladı. Oluşum ve gelişim sürecinde uluslararası standartlarda uyum gözeten tüm grup şirketlerimiz ile adım adım ilerlerken, her sene daha fazla hedef koyarak, gelişim göstermeyi misyon edindik. Amacımız ise tüm grup şirketlerinin faaliyetlerinin gerçekleştirdiği estetik cerrahi, sağlık turizmi, teknoloji, sanat, eğitim, klinik hizmetler, basın-yayın ve kozmetik sektörlerinde bir dünya markası yaratmak oldu.
Sanatsal yaklaşımı pozitif-normatif bilimler ile birbirine ören “Doctor B” felsefesinde ne gibi yaklaşımlar var?
B Group olarak misyonumuzda hayata sımsıkı tutunan, özgüveni yüksek ve mutlu insanlar var. Temel arzum ise hep daha fazlasını başararak, insanları daha iyiye taşımak. Yaşadığımız çağın bir zorunluluğu olarak, gelecekte dünyanın ulaşacağı noktayı doğru okuyabilmemiz gerektiği bilinciyle, her sene muazzam bir dönüşüme giriyoruz. Farklı sesleri dinleyip, farklı düşünceleri değerlendirerek yol alıyoruz. İnandığımız değerler hala bizimle çünkü her zaman inovatif olmanın ve daha iyiyi aramanın gücüne inanıyorum. Bunun için dünyanın her noktasına ulaşmayı görev edindim. Bilgimiz, tecrübelerimiz, deneyimlerimiz... Hepsi, işte o hayata sımsıkı tutunan, özgüveni yüksek, mutlu insanlar için.
Yediklerimiz, ilişkilerimiz, rutinlerimiz, düşüncelerimiz bizi nasıl etkiliyor? Sağlıklı ve uzun bir yaşam arayışında nelere dikkat etmek gerekiyor?
Anlamlı bulduğu bir hayatı yaşayan ve kendiyle mutlu olan insanın hareketlerinde canlılık, vücudunda sağlık, pozitif enerji ve cildinde güzellik olur. İnsanın kendini iyi hissetmesi bir dizi faktörle ilgilidir, ama iç huzuru olan, her gün yataktan gülümseyerek kalkan, hayatından kahkahayı, dinamizmi eksik etmeyen kişi bazı şeyleri kavramış demektir. İyi hissetmenin de, uzun ve sağlıklı bir yaşamın tılsımı da elbette ki kaliteli beslenme, hareket ve doğru ilişkilerde saklı.
Kalbinin güzelliği yüzüne yansımış deriz; bunun tersini söylemek mümkün mü? Görünüşümüz ile tatmin olmamanın psikolojide ne gibi etkileri oluyor?
Burada Mevlana’nın çok sevdiğim bir sözünü paylaşmak isterim: “İnsanda güzel olan yüzdür, yüzde güzel olan gözdür, ama insanı insan yapan ağzından çıkan sözdür.” İç dünyasında mutlu olmayan insan, dünyanın en güzel fiziğine ve yüz hatlarına da sahip olsa soğuk ve itici görünür. Oysa ki iç dünyasında mutlu olan, güzel bakan ve gülümseyen insanlar en güzel ve orantılı fiziklere, orantılı yüz hatlarına sahip olmasalar dahi yaydıkları kuvvetli aura ile güzeldirler zaten.
Sizce geleceğin erkeği ne gibi özellikleriyle öne çıkıyor?
Değişime yön veren, ilham veren, güçlü, inovatif ve üretken.
50 yaş genci kendini nasıl tanımlıyor, biraz daha açabilir misiniz?
Sportif, eğlenceli, deneyimli, stil sahibi ve bakımlı.
Doctor B bir gününü nasıl geçiriyor?
Güne çok erken saatte ve mutlaka spor yaparak başlıyorum. Haftanın her günü ya yüzer ya da yürüyüş/koşu yaparım. Hayatı yaşayış biçimimde estetik görünümden ziyade ruh sağlığımı güçlendiren, bana motivasyon sağlayan aktiviteler var. Sonrasında iş takvimimi planlamaya başlarım. Gün içinde oğlum Timur ile mutlaka bir aktivitem olur. Akşam 18:30 sonrası mutlaka yine spor yapar sonrasında klasik müzik veya jazz ile kendime bir saat ayırırım. Bir programım varsa spor sonrası dahil olurum.
Sanatla bağınız nasıl başladı?
Öğrenciliğimden bu yana sanatla bir diyalog içerisindeyim ve elimden geldiğince takip etmeye, görmeye, hissetmeye, hayal etmeye ve oldurmaya çalışıyorum.
Koleksiyonunuzu genişletirken renkler mi yoksa hikaye mi sizi etkiler?
Belli bir konu ve o konuya ilişkin belli parçaları birleştirdiğim bir koleksiyondan ziyade daha çok ruhuma dokunan, gözüme iyi gelen, anlam ve hikayeye sahip eser alımları yapıyorum.
Hem şık hem spor bir tarzınız var. İş hayatınızda klasik, özel hayatınızda spor giyim mi tercih ediyorsunuz?
Rahat ve şık giyimden yanayım. Klasik de olsa, spor da olsa stil sahibi olunması gerektiğini ve moda için değil yakıştığı için seçim yapılması gerektiğini düşünüyorum.
Hayata geçirmeyi planladığınız hedeflerinizden bahseder misiniz?
Üniversitede şu an sahip olduğum grup şirketlerinin oluşumunu, büyümesini ve dünyada marka olmasını yıllık hedeflerine kadar yazmıştım. Hepsi gerçekleşti. En heyecanlı tarafı ise Türkiye’yi globalde temsil etmek ve ülkeme değer katmak. Şimdi de, eğer insan seçimlerinde yanılmazsam kısa süre içinde dünyanın konuşacağını düşündüğüm bir proje üzerinde çalışıyorum.