Reuters’ın haberine göre, Netflix şirketin potansiyel video oyun bölümünü yönetmek üzere aktif olarak bir yönetici arayışı içinde. The Information, Netflix’in bu rol için çok sayıda “deneyimli oyun endüstrisi yöneticisi” ile görüşmelerde bulunduğunu iddia ediyor.
Yayın şirketi aslında Apple Arcade ve Google Play Pass'e benzer bir oyunlar için abonelik paketi gibi bir sistem sunmayı hedefliyor. Tabii Netflix’in çok daha fazla kullanıcıya ulaşması muhtemel çünkü Apple Arcade yalnızca Apple cihazlarda, Google Play Pass ise yalnızca Android cihazlarda kullanılabilir durumda. Ancak şu an için sistemin nasıl geliştirileceği, platforma nasıl üye olunacağı ve ne gibi özellikler sunacağı bilinmiyor.
Netflix’in, Polygon'a yaptığı açıklamada, "Üyelerimiz içeriğimizin çeşitliliğine ve kalitesine değer veriyor. Bu yüzden sunduğumuz imkanları genişletmek istiyoruz... Bu nedenle, interaktif eğlenceye ve oyun sektörüne daha fazla yatırım yapmaktan heyecan duyuyoruz” sözleri yayın devinin sektöre girmek konusunda kararlılığını da gösteriyor.
Netflix’in bu dönemde oyun sektöründe işlerini büyütmek istemesi tesadüf değil. Pandemide evlerde geçirdiğimiz vaktin artmasıyla birlikte oyuncuların talepleri de artmaya başladı. Çoğumuz pek çok oyunun yer aldığı bir platforma makul bir fiyat ile üye olarak; hem oyun seçeneklerimizi arttırmak hem de tek bir platforma üye olmanın kolaylıkları gibi avantajlardan faydalanmak istiyoruz.
Netflix geçmişte izleyicilerin karakterlerin hareketlerine karar vermesine olanak sağlayan, video oyunu benzeri içerikler denedi. 2018’de Black Mirror: Bandersnatch ve 2020'de Unbreakable Kimmy Schmidt için interaktif bölümler yayınladı. Stranger Things ve La casa de Papel dizilerine dayanan oyunlar yarattı. Ayrıca son yıllarda DOTA, Castlevania ve Magic: The Gathering, Sonic the Hedgehog ve League of Legends gibi video oyunlarından ilham alan diziler de üretmeye başladı. Tüm bunlar belki de yayın devinin oyun sektörüne gireceğinin ilk habercisiydi!