Bu sezonki Dior Erkek defilesinden önceki akşam, Kim Jones Zafer Takı'na bir taş atımı uzaklıktaki bir stüdyoda çalışıyor. Örgü Miu Miu polosunu giyip kollarına çelik ve altın olmak üzere iki eski Rolex Daytona takıyor; her iki bileğinde de birer tane. Altın rengi olan onun "yeni bebeği". "Altı tane ile seyahat ediyorum," diyor.
Zaman Jones'un çok değer verdiği bir şey. Dior erkek giyim ve Fendi kadın giyim ve couture olmak üzere iki modaevinin kreatif başkanı olarak, bir yılda bir düzineden fazla koleksiyondan sorumlu ve 24 saat onun büyük yaratıcı sorumlulukları için yeterli değil. Doğası gereği her zaman ileriye doğru hareket ediyor. Ancak bazı günler de unutulmamalı ve Cuma günkü İlkbahar-Yaz 2024 defilesi Dior'daki ilk beş yılını tamamlayacak. "Bu günlerde bu oldukça uzun bir süre, değil mi?" diyor.
Jones'un bu beş yıl içinde Dior'da elde ettiği başarıların listesi oldukça kabarık. Fransız modaevindeki görev süresi, erkek modası işinde ve kültüründe derin bir değişime denk geldi ve Jones, dönemin belirleyici anlarından bazılarının yaratılmasındaki kahraman. Dior ve Air Jordan arasındaki 2020 işbirliği, lüks sokak giyimi hareketinin adeta zirvesini temsil etti ve muhtemelen insanlık tarihinde en çok beklenen spor ayakkabısı oldu. Raymond Pettibon, Hajime Sorayama, Kenny Scharf, Amoako Boafo ve Peter Doig gibi sanatçılarla devam eden çalışmaları, sanat ve moda dünyalarını daha önce hiç olmadığı kadar bir araya getirdi. Ve erkek giyim dünyasını daha eğlenceli ve ilginç hale getiren iddialı projelerin büyüyen bir listesini başlattı: sokak giyiminin OG'si Shawn Stüssy'yi ortak bir koleksiyon için emeklilikten çıkardı, Eli Russell Linnetz gibi genç tasarımcılardan konuk tasarımcı kontenjanı için yararlandı.
Dior satış rakamlarını paylaşmıyor, ancak Jones dönemi açıkça patlama yaptı. Jones, erkek giyim işinin "başladığımdan bu yana hacim ve satış açısından çok büyüdüğünü, dolayısıyla çok daha fazla insana ulaştığını" söylüyor. Rahat ve zarif erkek giyimi üretimine büyük ölçüde borçlu görünen bir defileden yeni geldiğimi not ediyorum. "Biliyor musunuz, sokakta yürürken etkisini görüyorum," diyor. "Ve bu daha önce hiç görmediğiniz bir şey."
(Jones'un etkisi, 2011-2018 yılları arasında LV'deki çalışmalarına göndermelerle dolu olan Pharrell'in Louis Vuitton çıkışında da hissediliyordu. Jones arkadaşı için "Arşive bakıyor, ki bu da yapabileceği en iyi şey" diyor. "Defilenin gerçekten etkileyici olduğunu düşündüm, çünkü içinde çok fazla işçilik vardı.")
İlk beş yılında en çok gurur duyduğu şeyin ne olduğunu soruyorum. "Sadece buraya iyi uyum sağladığımı hissettiğim için" diyor. "Couture'ü seviyorum, doğayı seviyorum ve sanatı seviyorum ve bunlar Christian Dior'un hayattaki tutkuları olan üç şeydi. Dolayısıyla bu adamın kim olduğuna dair bir tür anlayış hissediyorum." Yakınlardaki bir rafta, üzerinde Dior'un kendi resminin bulunduğu bir sweatshirt asılı. Bugünlerde bir tasarım işinde beş yıl gerçekten de uzun bir süre olsa da Jones şimdiden bundan yıllar sonra Dior'da ne yapacağını düşünüyor. "Üçüncü yıldan, beşinci yıldan, yedinci yıldan sonra bir şeyleri değiştirmeniz gerekir. Markayı büyümeye ve motive olmaya devam ettirmekle gerçekten ilgileniyorum" diyor.
Jones, mevcut değişimi açıklamak için bir pano çıkarıyor. Koleksiyonun "gerçekten kıyafetlerle ilgili" olduğunu açıklıyor. (Kulağa klişe gelebilir ama bu hafta birçok erkek giyim koleksiyonu işçilikle ya da insanların giymesi beklenen gerçek kıyafetlerle ilgilenmiyor). Jones, teknik ve siluetten kaynaklanan her türlü dikkat dağınıklığını ortadan kaldırdı. Büyük yıldönümü için gösterişli işbirlikleri yok.
Bunun yerine Jones -biraz abartılı olma riskini göze alarak- kendi 'New Look'unu tanıttı. Jones beş yıl boyunca, şu anda gezegendeki hemen hemen her erkek giyim takıntılı erkeğin spor ayakkabılarının etrafında toplanan türden, tamamen kesilmiş, sakin pantolonları popüler hale getirdi. Erkek giyiminin belki de en önemli alanı olan pantolon alanında Jones ağır bir etkiye sahip. Ve şimdi, serideki ilk altı model, bariz bir şekilde paçaları kesik pantolonların üzerine sade, ağırbaşlı blazer ceketler giyiyor.
"Yirmili yıllardaki couture uzunluğu fikrine, elbiselere bakıyordum ama sonra bunu pantolon olarak yaptım" diye açıklıyor. "Yani bu erkekler için yeni bir oran." Erkek giyiminde, birkaç santimlik terzilik büyük fark yaratabilir ve son birkaç hafta içinde bu kadar çok dev pantolon gördükten sonra, bu yüksek suların göz üzerindeki etkisi çarpıcıdır ve kesinlikle gelecek sezonlarda erkek pantolonlarının etek boylarını gökyüzüne doğru çekecektir. ("Artık her yerde görüyorum. Ama bu bir iltifat," diyor Jones diğer koleksiyonlardaki referansları ve siluetleri hakkında).
Jones ayrıca Yves Saint Laurent'in Dior için tasarladığı 1959 koleksiyonuna da bakmış ve bu koleksiyon zengin kanaj işlemeli bir dizi zarif paltoya ilham vermiş. "Silueti yandan gördüğünüzde anlıyorsunuz," diyor ve profilden, sade sandaletlerin üzerine zarifçe uzanan bir palto giymiş, başında parlak turuncu bir couture bere olan bir modelin görüntüsünü çıkarıyor. "Onu böyle gördüğümde ölüyorum," diyor Jones. Şapkalar ve bir dizi canlı polo tişört - neredeyse ağlamaklı sonbahar koleksiyonunun bej ve kahverengilerinden sonra hoş bir değişiklik - Jones'un aklına Christian Dior'un ünlü bahçesini getiriyor. "Yaz için renklere sahip olmanın güzel olduğunu düşündüm" diyor.
Jones ilk kez, seleflerinden birkaçının çalışmalarını aynı seride bir araya getirdi. TikTok'taki moda meraklıları şüphesiz her bir referansı çözmekten keyif alacaklardır, ancak işte bir başlangıç: blazer ceketler ve yeleklerdeki görkemli metalik işlemeler, Marc Bohan'dan etkilenen yumuşak dokularla Gianfranco Ferré dönemini hatırlatıyor. Dior'un dönüm noktası olan 1947 koleksiyonuna gönderme yapan leopar desenli kısa şortlar ve sportif bir yelek. Jones leopar görünümleri için "Biraz punk, biraz New Wave" diyor. "New Look, New Wave." Jones'un önemli bir erkek statü sembolü olarak yeniden canlandırdığı John Galliano'nun Dior Saddle Bag'i daha yumuşak, daha sade bir profil ve yeni bir hızlı açma kilidi ile yeniden düşünüldü. Jones, "Dior'a katıldığımdan beri bu çanta çok popülerdi ve onu yenilememiz gerekiyordu" diyor. "İşe yarayan şeyleri öldürmezsiniz, ama aynı zamanda ömrü olanları da bilirsiniz." diye ekliyor.
Dior'un en yeni elçilerinden ikisi, Taylandlı aktörler Apo ve Mile, Jones ile tanışmaya geldiklerinde stüdyoda küçük bir kargaşa yaşanıyor. "Sürekli Instagram'ımdasınız, sizi çok iyi tanıyormuşum gibi hissediyorum," diyor Dior'un yeni parlak kıyafetlerine bürünmüş genç adamların bu sırada ağzı kulaklarına varıyor. Bir kamera ekibi yakınlarda geziniyor - Jones'un günü saat ilerledikçe hızlanıyor. Çıkarken ona Dior'da önümüzdeki beş yıl içinde ne başarmayı umduğunu soruyorum. "Bilmiyorum," diyor Jones. "Bunu düşünecek vaktim yok, sadece devam ediyorum."