KLASİK BMW 2002 (1973-75)
BMW 1973’te “2002” modelini parlatmak için üzerine bir de turbo kompresör takmıştı! 170 beygir gücüne sahip bu hafif coupé turbosu çalıştırılınca ansızın bir yarış arabasına dönüşüyordu. Sürüşü zor bir araba olmasıyla ünlü 2002’yi sevenler, ön tarafında diğer araçların dikiz aynasından görmesi için tersten yazılmış Turbo yazısıyla hatırlıyor. Yalnızca 1672 adet üretilen modelin çalışır durumda olanları çok değerli.
2 L, turbo, 170 beygir, 100 km’ye çıkma süresi 6,9 saniye, azami hız 211 km/s, değeri giderek artıyor (30.000 ila 80.000 Euro arasında).
YENİ BMW M2
Dört kişilik bu yeni, küçük ama aşırı güçlü coupé hem 2 sayısının geri dönüşünün habercisi, hem de Bavyeralıların haşmet merakının altını çiziyor. 6 silindirli, 370 beygir gücünde, turbo serisinden bu araba 270 km’ye kadar hızlanmasını sağlayan bir hedefleme kontrolüne ve kızların başını döndürmek için arka tekerlerden duman çıkaran “smokey burnout” fonksiyonuna sahip. Reklamlarını gördüyseniz, bizim bayıldığımız Gigi Hadid de bu arabaya bayılıyor.
6 silindir, 370 beygir, 100 km’ye çıkma süresi 4,3 saniye, azami hız 270 km/s, km başına 185 g karbondioksit, 61.000 Euro.
KLASİK Porsche 914 (1969-1975)
Porsche ve Volkswagen ortaklığından doğan bu acayip cabriolet, açılabilir tavanı, kapanabilen farlarıyla dikkat çekiyordu. Ortada konumlanan motoru sayesinde sürüş açısından 911’den daha az efor gerektiriyordu. Sadelikten yana sürücülerin pek sevmediği bu “fakir Porsche’si” 120.000 adet üretilip yok satmış, 4 silindir modasıyla birlikte iyi bir yatırım olmuştu.
2 L, 100 beygir, azami hız 200 km/s, 6 silindirli modellerin fiyatı 12.000 ila 50.000 Euro arasında değişiyor. Dikkat: Yedek parça fiyatları çok yüksek!
YENİ Porsche 718 Boxster
1957 model, nadir bulunan yarış arabasının ismini almış olsa da yeni 718, eski Boxter’ların “flat 6” motoruna göre daha sessiz, daha tutumlu, daha hafif ve her şeyden önemlisi daha güçlü motoruyla 914’ü hatırlatıyor. Porsche, etkileyici performansına ek olarak sürüşü kolaylaştıran özelliklere sahip. Bunlardan en eğlencelisi, kendinizi yormadan bir yarış pilotu gibi hissedeceğiniz, vites kutusundan kullanılabilen “topuk – ayak ucu” fonksiyonu.
2 L, turbo, 300 beygir, 100 km’ye çıkma süresi 4,7 saniye, azami hız 275 km/s, km başına 158 g karbondioksit, 56.000 Euro’dan itibaren.
KLASİK Alfa Romeo Giulia (1962-1977)
Yarış arabası markası Alfa Romeo, 1962 yılında spor sedanı Giulia’yı piyasaya sürmüştü. Dört kapılı bu mücevher, iddialı motoru ve tüy gibi hafif olmasıyla (1020 g) baş döndürüyordu. Dahası, reklamında söylendiği gibi, rüzgarın şekil verdiği köşeli hatları ona döneminde rekor sayılacak bir aerodinamizm sağlıyordu (direnç katsayısı 0,34). Coupé serisinden Bertone’nin 35.000 Euro’luk fiyatına karşılık 1977’ye kadar bir milyona yakın sayıda üretilen Giulia’nın fiyatı pek yüksek değil ancak yeni Giulia’nın piyasaya çıkışıyla artması olası.
4 silindir, 1,6 L, 92 beygir, azami hız 177 km/s, yarışa girecek durumda bir model 20.000 Euro.
YENİ Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde 2016
Atalarının ismini alan 2016 model Giulia, 1990’dan bu yana BMW, Mercedes ve Audi ile Alman hakimiyetinde olan ve Jaguar’ın (XE), hatta Tesla’nın (Model 3) takip ettiği sedan sahnesine karater sahibi bir İtalyan’ın dönüşünü simgeliyor.
Motris arka tekerler ve 510 beygirlik, kükremeye hazır yepyeni V6 motor tüm duyuları harekete geçirmeyi başararak Alfa’yı yeniden iddialı mekanik girişimleri sevenlerin kalbine yerleştiriyor.
V6, 2,9 L, çift turbo 510 beygir, azami hız 307 km/s, 100 km’ye çıkma süresi 3,9 saniye, 79.000 Euro.