Lüks saatler söz konusu olduğunda, aklımıza gelen ilk saat markalarından biri Rolex oluyor. İlk çıktığı günden beri erkek stilinin en önemli aksesuarlarından biri olan ünlü marka, bu günlerde lüks bir saat olmaktan çok daha fazlası. Yeri geldiğinde yatırım aracına bile dönüşen Rolex, köklü tarihini yeni bir kitapla bizlere anlatıyor. Kitap yayıncısı Assouline’in derlediği Rolex “The Impossible Collection” köklü markanın ilk günlerine kadar odaklanıyor.
Rolex’i Yaratan Adam: Hans Wilsdorf
Rolex’in kurucusu Hans Wilsdorf, saat dünyasının en önemli isimlerinden biri olarak biliniyor. Vizyoner kişiliği sayesinde bulunduğu dönemin ihtiyaçlarına uygun saatler üretmeyi amaçlayan Hans Wilsdorf, bünyesinde çalışan elemanlarını cesaretlendirerek, Rolex’i dünya çapında bir marka haline getirdi. Öyle ki markanın doğru olarak algılanması için Wilsdorf’un belirlediği 5 kriter vardı;
-En az beş harfli olmalıydı.
-Herhangi bir dilde kolay telaffuz edilmeliydi.
-Hoş bir tasarımı olmalıydı.
-Hatırlanması kolay olmalıydı.
-Markanın yazısı saate zarif bir şekilde eklenmeliydi.
Hans Wilsdorf
Dünyanın herhangi bir yerinde kolayca kullanabilecek bir saat tasarlayan Hans Wilsdorf, erkeklerin dünyasına tek bir açıdan bakmadı. Su sporları, dağcılık ve havacılık gibi konulara odaklanan Wilsdorf, erkeklerin ihtiyaçlarına göre saatler üretti.
Rolex’in nasıl bu kadar saygın bir marka haline geldiğini bizlere gösteren “The Impossible Collection” yakın zamanda satışa sunuldu. Kitabı satın almak için linke tıklayın.