Bol yıldızlı oyuncu ekibi, görkemli İtalya manzaralarıyla, Ridley Scott’ın yeni moda destanında sürpriz olmayacak şekilde öne çıkan yıldızlar: kıyafetler. Lady Gaga’nin bol dekolteli Saint Laurent etek ceketlerinden, Jared Leto’nun kalın fittili kadife takımlarına hepsinin arkasında Yates Gladiator, American Gangster, The Martian gibi filmlerle ünlünenen kostüm tasarımcısı Janty Yates var.
Los Angeles’tan konuşmaya bağlanan Yates “Gucci Ailesi’nde çalışmak bir hız treninde olmak gibiydi” diyor. “ilk birkaç ay Covid sebebiyle her şeyi uzaktan hallediyorduk. Asistanım Los Angeles’a Lady Gaga’nin evine 4, Al Pacino’nun evine 3 kez gitti. Her şeyi Zoom’dan yaptım ve çok rahatsız hissediyorken herkes aynı çatının altında toplanınca büyüleyici hale dönüştü.
“Muazzam bir deneyimdi, her gün harika, çılgın ve şaşırtıcıyıdı. Lady Gaga’nın 22 farklı kılığı vardı. Her zaman çok katılımcıydı. En iyi aktörlerle, belki de dünyadkai en ünlü kadınla çalışmak mükemmeldi. Ne kadar da şanslıyım! Hiç aklımagelmezdi.”
House of Gucci büyük beklentilerle gösterime girdi, GQ, Yates’e yüzyılın moda filmi olarak geçecek filmden favori erkek kılıklarını sordu.
1
Paolo Gucci’nin Kalın Fitilli Pembe Kadife Takımı
“Filmde Paolo Gucci’yi oynayan Jared Leto için Antollini Brothers’a 12 takım yaptırdık. Onların anlatımına göre çok ‘dandy dandy’. Antollini Brothers, Paolo Sorrentino’nun 2013’teki The Great Beauty filmindeki tüm takım elbiseleri de yapmıştı ki terzilik açısından gördüğüm en iyi filmdi. sorun şu ki kıyafetleri beklemek zorundaydık, çünkü kardeşler her şeyi Napoli’de el ile yapıyor ben de Costume del Arte’ye bir kaç taslak yapmalarını istedim. O pembe fitilli kadife ceket sonunda kalıcı olarak kullanıldı. Yani korkarm aslında o takım benim tasarımım!”
2
Paolo Gucci’nin Kareli Mavi Takımı
“Jared’ın gardırobu için sınırları hep yüksek tuttuk. Karakteri Paolo, google’ladığım en kötü giyinen adamlardan biriydi, smokinin içine gümüş simli gömlekler giyiyordu! Kılıklar korkunçtu. Antollini tasarımcıları ‘dandy’s dandy’ olarak tanımladı ve biz de enine çizgileri, büyük çiçekli kravatları ve dev ekoseleri dahil ettik. Kareli mavi takım Paolo’nun defilesinde giydiği ve bizim de sınırları zorladığımız bir örnek.”
3
Radolfo Gucci’nin Atkısı
“Paolo hariç tüm Gucci’ler takım elbiselerini Sevile Row’da yaptırmış. Jeremy Irons’ın karakteri Rodolpho Gucci’nin giydiği soluk sarı kadifeden ve Irons’a efsane yakıştı. ‘GG’ logolu süet yeleği bir kostümcüde bulduk. Jeremy atkıları seviyor. Ne olursa olsun bir atkı takıyor. Bana gelip bu sahnede karakterim atkı takar mıydı diye sormuştu. Uzun bir boynu var üşüdüğünü hissedebiliyorum. Atkı (neckerchief) aslında biraz şal biraz kravat. Adeta bir uzlaşma.”
4
Maurizio Gucci’nin Kayak Stili
“Çekimden ilk yayınlanan kare buydu ve muazzam tepkiler aldı. Arran kazak, artık kendi internet sitesine ve IG hesabına sahip. İnsanlar cadılar bayramında böyle giyindi. Maurizio Gucci’yi oynayan Adam Driver için 10 farklı kazağımız vardı özellikle bu çok yakıştı. Bu kadar öne çıkacağını sanmazdık tabii, kazağın görünür olması ve kayak montunun bele bağlanması Ridley’nin fikriydi.”
“Ridley aynı zamanda Maurizio ve Paola Franchi’nin (Patrizia’yı uğruna terk ettiği kadın) karşılaştıklarında beyaz giymesini istedi. Ardındaki fikir aslında pistte karşılaştıklarında dile getirilmemiş bir ‘Sen de beyaz giyiyorsun’ anıydı. Patrizia ise kırmızılar içinde geliyor. Onun o botlarla yürüyüşünü görmek beni çok güldürdü. Bu fotoğrafta Patrizia Gaga, altın renkli düğmeleri olan bir Gucci ceket giyiyor.
5
Aldo Gucci’nin Geniş Yakalı Takım Elbiseleri
“Gucci Ailesi filminin kıyafetlerini planlarken Al Pacino’nun önceki filmlerine gönderme yapmamak çok zordu çünkü kültür dahilindeki pek çok şey onun daha önce yaptıklarıyla bir şekilde ilişkili. Fakat Ridley, Aldo Gucci’yi (Pacino’nun karakteri) öyle bir çizdi ki… Birbiriyle takım olmayan pantolon, ceket, yelek ya da gömlekler fakat istemeden - aslında isteyerek - gayet iyi bir araya getirilmiş. Bu referans hoşuma gitti.
“Aldo Gucci bazen gözlük takıyor bazen takmıyor, canlı bir gömlek, daha da canlı bir kravat ve mendil ve de yakasında bir gül seviyor. Paolo için de bunu uyguladık/kopyaladık fakat daha kötü bir zevk dahilinde. Al’in tüm takımlarını kareli ve çizgili yaptırdım. Aldo Gucci ile al Pacino’nun boy farkı yüksek fakar Ermengildo Zegna yardıma koştu ve kılıkları tam da istediğimiz gibi toparladık.”
6
Maurizio Gucci’nin Suikast Takımı
“Bu kılık gerçekten Ridley’nin fikriydi ve bisiklet kullanırken paçaları uçmasın diye takılan klipsler elzemdi. Bisiklet klipsleriyle ilgili İtalya’da farklı fikirler var. Ridley, Adam’ın tetikçi geldiğinde savunmasız şekilde paça klipslerini çıkarırken eğilmiş olmasını istedi.”
“Suikast sahnesi için 8 gömlek, ceket ve pantolonumuz vardı ki 2’den fazlasını kullanmadık (biri kanlı diğeri temiz olmak üzere). Her şeyin tekrarlanması gerekliliği biraz sıkıntıydı. Len Logsdail Adam için 25 takım elbise, 10 ceket ve Zegna 10 takım elbise 5 ceket yaptı. Adam 44 kez ekranda görünüyor. Sanırım çok takım elbiseye ihtiyaç vardı.”
7
Maurizio Gucci’nin Sartorial Yolculuğu
“Maurizio’nun ekrandaki 20 yılında stilinde zarif bir dönüşüm var. Fair isle / örme kazaklar ve mackintosh (pardesü) ve ceketlerle başlıyoruz ki daha öğrenci işi görünüyor. Daha sonra onu daha sofistike şekilde gri ya da lacivert kruvaze yaka takımlarla görüyoruz. Sonlara doğru Adam’ı kadife takımlar giydirerek güçlendiriyoruz. Richard Avedon’la olan fotoğraf çekiminde siyah ya da mor takım giyiyor. Anna Wintour’la tanıştığında kadife bir takım giyiyor. Kıyafetlere para harcadığını olabildiğince göstermek istedik. Savile Row’daki takımlara oldukça para harcadığı aşikar. Bunu muhafazakar bir şekilde tutmak gerekiyordu.