Facebook'a 20 milyonluk gizliliği ihlal cezası
Teknoloji

Facebook'a 20 milyonluk gizliliği ihlal cezası

Sosyal medya devi kullanıcıları bir reklam aracı haline getirdiği için kişi başına 10 dolar tazminat ödeyecek.

Değişen, isim değiştiren - ve sözde gelişen- gizlilik ayarları Facebook'un başını ağrıtmaya devam ediyor. Aslında dava bir yılı aşkın süredir devam ediyordu fakat son olarak varılan anlaşma Facebook'un ağır bir bedel ödeyeceğinin kanıtı oldu. California'da açılan "Fraley Facebook'a karşı" davasında davacı; sosyal medya devini adını, kişisel bilgilerini ve fotoğraflarını kendisinden izin almadan bir reklam aracı olarak kullandığı iddiasıyla (Beğendiğiniz herhangi bir ticari sayfayı Facebook'un arkadaşlarınızın anasayfasındaki reklam alanında "X bunu beğendi" ibaresiyle yayınlaması) dava ediyor. "Sponsorlu Haberler" başlığı altında Facebook anasayfasında sağ tarafta görülen reklam içerikli yayınlar davanın temel sebebi.

Facebook dava ilk başladığında iddiaları geçersiz, yersiz ve hatta "değersiz" olarak nitelendirdi ve bu yönde bir savunma yaptı. Farklı duruşmalarda farklı seslerin yükseldiği, inişli çıkışlı, bol kargaşalı davanın sonunda yargıç söz konusu uygulamadan mağdur olanların arzu ederlerse Facebook'tan kişi başına 10 dolar talep edebileceklerine karar verdi. Davacı tarafında yer alan toplam 2 milyon kişinin her birinin 10 dolar tazminat alacağı düşünülürse Facebook'un ödemesi gereken cezanın miktarı tam tamına 20 milyon dolar ediyor. 

Peki ya sizin tazminatınız?

Akla ilk gelen soru "Facebook bana da ödeme yapacak mı?" oluyor. Bu konuda heveslenmeye, acele etmeye hiç gerek yok. Zira davada Facebook'un "sponsorlu haberler" başlığı altında izlediği reklam politikasından mağdur olan yaklaşık 120 milyon kişi olduğu tespit ediliyor ancak davacı olarak listede isminiz yoksa tazminat almanız söz konusu değil. 

Facebook aldığı ödemesi gereken cezadan ağzı mı yandı bilinmez ancak kullanım koşulları artık daha hassas bir hal alacak. Kullanıcılar "beğendikleri" ürün ve hizmetler yoluyla hangi firmanın reklamına konu olacaklarını artık bilebilecekler. 

İLGİLİ İÇERİKLER dava teknoloji facebook
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası