Otomobil endüstrisi için hızlı ilerleyen zamanlardayız, endişelenmeyin, GQ düzenli olarak en iyi yeni otomobilleri sunmak için burada. İster son derece hareketli yeni elektrik dünyasında yolunuzu bulmaya çalışıyor olun, ister modaya uygun bir klasiğe aşık olun ya da en yeni Aston Martin, Bugatti, Ferrari, Lamborghini veya Porsche'yi incelemek isteyin, tüm alanlara erişimimiz var - önemli olan arabalara, onları yaratan insanlara ve onları sürdüren kültüre bakış açımız. İşte GQ'nun en iyi yeni otomobilleri listesi.
Dört Droptail'den üçüncüsü olan Arcadia aynı zamanda şimdiye kadarkilerin en güzeli. İçindekileri gerçek dünyadan olağanüstü bir şekilde soyutlayan otomobiller konusunda uzmanlaşmış bir şirket için bile en dingin olanı. Arcadia, Yunan mitolojisinde yeryüzündeki cenneti temsil eden bir yer. 20 milyon sterlinlik fiyatıyla dünyanın en pahalı yeni otomobili olan Arcadia, kabindeki ve arka güvertedeki çeşitli ahşap parçalarının (Santos Straight Grain adı verilen) işlenmesi için 8000 saat harcanmış olması gibi bir dizi absürd sayısal istatistikle süslenmiş. Dış cephe boyası alüminyum ve cam parçacıklarıyla zenginleştirilmiş düz beyaz renkte ve derinlik hissi yaratıyor. Sahibi Singapur'da yaşıyor ancak Arcadia Droptail uluslararası kullanım için tasarlandı. Ona dikkat edin.
Rivian CEO'su RJ Scaringe, "Start-up'ların, özellikle de erken aşamadaki start-up'ların bu kadar etkili olmasının bir nedeni de bir fikir üzerinde hızla yineleme yapabilmeleri," diyor. "Rivian'ı kurduğumda, stratejinin ne olduğu konusunda kararlı olsaydım ve dönüş yapamasaydım, değişemeseydim ya da gelişemeseydim, başarılı olmak imkansız olurdu."
Rivian biraz daha yineledi. Ford ve Amazon, bu heyecan verici elektrikli araç şirketini başarısız olamayacak kadar büyük yapan yatırımcılardan ikisi ve R2 SUV'u yeni ekledi ve daha küçük R3 ile yatırımcıları ve hayran kitlesini şaşırttı. Rivian'ın mantrası "Dünyayı sonsuza kadar maceracı tutun", bu yüzden R2 tüm bu sağlam, açık hava işlerini yapabilir. Ancak biz Lancia Delta Integrale ve orijinal VW Golf'ü örnek alarak otomobil tutkunlarını baştan çıkaran bir hatch/crossover karışımı olan R3'ü daha da çok seviyoruz. Retro-modern görünümü eski Jeep tasarım başkan yardımcısı Jeff Hammoud tarafından denetlendi. Scaringe, "Bir ralli arabasının ruhuna sahip" diye ekliyor. Mühendislikten sorumlu eski bir Lotus ve McLaren çalışanı ile belki de bunu başarabilirler.
"Vision X bizim saf özümüz. Bu otomobilden bir parça çıkarmaya çalıştığınızda bunu başaramazsınız," diyor BMW I Design başkanı Kai Langer. "Tamamen farklı oranlara sahip olmasına rağmen açıkça bir BMW. Karmaşık değil, küçültülmüş, cesur ve canlı."
BMW'nin sadece altı ay içindeki ikinci konsept otomobili olan Vision X, bir sonraki iX3'ü takip ediyor ve modern olmakla birlikte, aynı zamanda 60'ların 02 serisi yankılarına ve 80'lerin 3 serisinin ipuçlarına sahip. Bir başka tarihsel geri dönüş olan Neue Klasse adı, şarj hızlarını yüzde 30'a kadar artıracak yeni pillerle BMW'nin eDrive sisteminin altıncı neslini kullanan yepyeni bir elektrikli BMW yelpazesini kapsıyor. Ancak bu, yeni otomobillerin frenlemeden çekiş kontrolüne kadar her şeyle ilgilenen ve tepki sürelerini hızlandırmaya ve sürüş deneyimine gerçek dişler kazandırmaya yardımcı olacak mega "neşenin kalbi" bilgisayar kontrolörünün yanında sönük kalıyor.
Bizi Sahra'nın kenarına götürecek bir yolculuk için Toyota Landcruiser'ı ya da Fas'ın tercih ettiği araç olan Dacia Duster'ı unutun, biz en yeni Skoda Enyaq'ı kullanıyoruz. Çift motorlu 85x artık 282 bg güce sahip ve geliştirilmiş termal yönetim menzili yaklaşık 350 mile çıkardı. GQ, sıcak hava ve Atlas Dağları'nın güneyindeki bir rotada uzun bir yokuş aşağı uzanmanın da yardımıyla, bir elektrikli arabada şimdiye kadar elde ettiğimiz en iyi rakam olan kWh başına 5,1 mil değerini gördü. Marakeş'e dönüş yolunda Tizi n'Tichka'ya tırmanış daha az enerjiyle ama daha eğlenceliydi. Korkusuz bir maceraydı ama Hollanda'dan Güney Afrika'ya gidip gelmek için Enyaq'ı seçen Hollandalı ikili Renske Cox ve Maarten van Pel ile kıyaslanamaz bile. Alternatif günlerde, şarj etmek için arabaya bağlı güneş panellerinden oluşan bir mat serdiler ve bir çadırda yaşadılar.
Mini Countryman elektrikli neredeyse orijinal Range Rover ile aynı boyutta. İçten yanmalı motorlu versiyonu da mevcut ancak biz çift motorlu elektrikli versiyonun en iyi seçenek olduğunu düşünüyoruz. 340 kg daha ağır ama 309 bg ile daha güçlü. Ve Countryman'in genel havasına gerçekten uyuyor. Çift motorlu araç, 65 kWh bataryasıyla 287 millik bir menzile sahip ve 130 kW'lık bir şarj cihazıyla 30 dakika içinde yüzde 10'dan yüzde 80'e çıkabiliyor. Bu size Countryman'in iç mekanını takdir etmek için zaman kazandırır. Büyük, çoklu yapılandırılabilir merkezi OLED dokunmatik ekran hakim, ancak altında düzgün bir fiziksel düğme sırası var. Hafifçe kıvrılan gösterge paneli ve kapılar, tamamen geri dönüştürülmüş polyesterden yapılmış iki tonlu örme tekstil bir yüzeyle kaplanmış. Sesli aktivasyon, otomobilin dinamiklerini ve karakterini değiştiren sekiz farklı sürüş modu ve sürüş alışkanlıklarınızı öğrenen yapay zeka var.
Ferrari, Mercedes-AMG ve Porsche gibi markalara karşı Aston Martin'in cesur mazlum rolünü oynamaktan başka seçeneği yoktu. Ancak patron Lawrence Stroll son derece alfa tipi bir adam ve ürün portföyü de bu şekilde görünmeye başlıyor. DB12'yi bir süper GT'ye dönüştürdükten sonra, şimdi daha küçük, daha sportif ve sözde daha uygun fiyatlı Vantage ortamı kızıştırdı. Daha tıknaz duruşu ve daha büyük ön ızgarası, altındaki değişikliklerin hakkını vermiyor. Merc-AMG kaynaklı 4.0 litrelik V8, daha sıcak turbolar, yeni kamlar ve geliştirilmiş soğutma ile güç çıkışının 656 bg'ye yükseldiğini görüyor. Bu, önceki Vantage V12'nin ürettiğinden daha fazla ve buradaki önceliklerin değişiminin altını çiziyor. Yeni adaptif süspansiyon, ısmarlama Michelin lastikler ve Vantage'ı tepki süreleri ve hissiyat açısından Ferrari ve Lamborghini ile aynı seviyeye getiren bir dinamik "kontrolör" var.
Audi'nin tam elektirkliye geçişi oldukça ilerlemiş durumda ve e-tron GT, yüksek performansın yanma eksikliği nedeniyle tehdit altında olmadığının kanıtı. Ancak bu sınırlı seri RS6, Audi Sport'un mühendislerinden en azından bazılarının eski dönemi alıştığımız tarzda sonlandırmak istediklerini gösteriyor. RS2'nin 30 yıl önce ortaya çıkmasından bu yana, hızlı Audi modelleri ayrı bir alt kültür haline geldi, ancak RS6 GT başka bir seviyede. İlhamını vahşi 1989 IMSA 90 quattro yarış otomobilinden alan 2020'nin GTO konseptinin izinden giden GT, dünya çapında 660 adetlik sınırlı sayıda üretilecek ve bunların 60'ı Birleşik Krallık'a gelecek. Göz kamaştıran dış görünüm bir yana, bu araç kaput ve kanatların yanı sıra tekerleklerinde de karbon fiber kullanan ilk Audi. Aero ince ayarlar çift arka kanat, daha büyük bir difüzör ve daha köşeli bir ön splitter ile devam ediyor. Motor, 621 bg güç üreten "normal" RS6 ile aynı 4.0 litrelik çift turbo V8. Ancak süspansiyon ve arka diferansiyel, yol tutuşunu keskinleştirmek için yeniden yapılandırılmış.
F1'i unutun, Le Mans 24 saat yarışını unutun: Dakar Rallisi dünyanın en zorlu motor sporları etkinliği. Arap Yarımadası'nda iki hafta boyunca, çoğu zaman gerçekte nerede olduğunuza veya nerede olmanız gerektiğine dair en ufak bir fikriniz olmadan dolaşmak... Dokuz kez Dünya Ralli şampiyonu olan Sébastian Loeb ile birkaç yıl önce Riyad'da BRX Hunter'ında zaman geçirmiştik ve Fransız fenomen bu Dacia Sandrider ile etkinlikte bir kez daha yer almak için anlaştı. Manifesto konseptine yakın bir görünüme ve hisse sahip olan Dacia, bu aracı Dakar'ın kum ve kaya mücadelesine hazırlamak için ralli uzmanları Prodrive ile birlikte çalışıyor. Karbon fiber gövde minimal ama dayanıklı olacak, modüler tasarımlı gösterge paneli sürücü ve navigatörün tercihine göre yapılandırılabilecek. Güç, sentetik yakıtla çalışan Nissan kaynaklı 3.0 litrelik bir V6'dan geliyor, ancak burada önemli olan ayrıntılar. Örnek mi istiyorsunuz? Kaçınılmaz patlak lastik değiştirilirken bijon somunlarını tutturmak için gövde üzerinde manyetik bir şeride ne dersiniz? Ya da parlamayı azaltmak için gösterge panelini yansıma önleyici boyayla kaplamaya?
En küçük elektrikli araç bile şehir trafiğinde sıraya girmek zorunda. CE 02'ye sahipseniz karşılaşacağınız bir sorun değil, ne bir e-motosiklet ne de kesinlikle bir e-scooter, ama ikisinin arasında bir yerde. Bu küçük BMW, şu anda moda olan indirgeyici tasarım yaklaşımını yeni seviyelere taşıyor, ancak geriye kalanlar - alüminyum tek taraflı arka salıncak koluna sahip çelik bir çerçeve - mat ve parlak yüzeyleri, harika grafikleri ve kalın Michelin City Grip lastiklerini karıştıran son derece akıllı detaylarla güçlendiriliyor. Highline özelliğini tercih ederseniz, 80'lerin BMX/vapourwave havasını en üst düzeye çıkaran altın anodize sisteme sahip olursunuz. Ayrıca daha güçlü 11kW'lık bir versiyonu da var. Basit bir çevir ve git sistemi, titreşimsiz bir elektrik motoru ve duyarlı yol tutuşu ile kolay ve başarılı bir sürüş. Fiyatlar 7450 £'dan başlıyor ki bu hiç de ucuz değil. Ancak bu bir BMW, dolayısıyla belli bir üstünlüğü var.
Bu, Porsche'nin muhteşem Taycan'dan sonra ikinci saf elektrikli otomobili ve iki farklı şekilde sunuluyor: 402 bg Macan 4, ve 630 bg Turbo. 95kWh batarya 800 voltluk bir mimari kullanıyor, böylece 381 mil (Turbo için 367) olduğu iddia edilen bir menzil için daha verimli şarj olabiliyor, çift motoru ve dört çeker sistemi var. Tamamen yeni bir elektrikli aracın geliştirme maliyeti bu kadar yüksekken, Macan temellerini yakında çıkacak olan Audi Q6 e-tron ile paylaşıyor). İçeride, bilgi-eğlence sistemi, "Hey Porsche" sesli asistanı ve Porsche Uygulama Merkezi ile bir Android Automotive işletim sistemi çalıştırıyor. Ancak Porsche Porsche'dir ve bu aracın yeni yazılım elektroniği görünüşe göre mevcut Macan'ınkinden beş kat daha hızlı. Hala o eski tip motora mı ihtiyacınız var?
Sıfırın 0'ı Honda için büyük bir sıfırlamayı temsil ediyor. Tam elektrifikasyonu benimsemekte yavaş kalan Japon devi, çok çeşitli yeni elektrikli araçlara (2030'a kadar 30 model) 30 milyar sterlin yatırarak kaybettiği zamanı telafi etmeyi hedefliyor. İlkel isimli Saloon ve daha çılgın Space-Hub, gelecek olanın tanıtımları. Bataryalar ağır şeyler ancak Honda, büyüleyici tek hacimli Saloon'un "ince, hafif ve akıllı" olacak şekilde tasarlandığında ısrar ediyor. Honda'nın robotik alanındaki uzmanlığı duruş kontrolü ve hareket yönetim sisteminde kendini gösterirken, 2026'da piyasaya sürülecek olan gerçek otomobil, üçüncü seviye otomasyon da dahil olmak üzere en yeni gelişmiş sürüş destek sistemleriyle donatılacak. Yapay zeka kullanıcının tercihlerini uyarlayacak, otomobilin "sürücü ile bir bütün" olmasını sağlayacak ve ayrıca önerilerde bulunacak. İşte önerimiz: tüm bu şeyler için dev bir "kapat" düğmesi ekleyin. Çünkü eğer 0, bu konseptin önerdiği gibi bakması ve sürmesi güzel bir şey olursa, tadını çıkarmak için gerçekten rahat bırakılmayı tercih ederiz. Bu arada Space-Hub, iç mekan olanaklarını ve "nesnelerin internetinin" yükselen üstünlüğünü en üst düzeye çıkarıyor. Burada kapatma düğmesine gerek yok.
Cupra, Seat ana şirketini geride bırakan ve VW mega-grubunun yıldız oyuncularından biri haline gelen yeni performans markası. Dark Rebel, "shooting brake" silueti ve "yanıncaya kadar gizli" baş ve kuyruk lambaları gibi detaylarıyla dikkat çeken tamamen elektrikli bir coupe ortaya koyan bir konsept. Tasarım direktörü Jorge Diez, bunların yapılmasının zor olduğunu ancak üretime uygun olabileceğini doğruladı. Cupra, eskilik konusunun daha az önemsendiği Y kuşağının gözdesi olurken, direksiyon simidi ve ekranlar da oyun dünyasından ilham alıyor. Dark Rebel'in ağır eğimli arka kısmı ve karmaşık difüzörünün üretimde hayatta kalacağından daha az eminiz, ancak şikayet etmiyoruz. Tasarım ekibi, 270.000 katılımcının verilerini toplayarak diğer unsurların yanı sıra otomobilin sıvı cıva renk şemasını belirlemek için bir "Hiper Yapılandırıcı"dan gelen girdileri kullandı. Kitle kaynaklı iyilik.
Eğer elektrikli Eletre crossover Lotus'un hayatta kalmak için ihtiyaç duyduğu çılgın pist dışı makine ise, Emira da tanıtıma ihtiyaç duymayan iki koltuklu, ortadan motorlu bir spor otomobildir, değil mi? Bu Lotus'un zirve noktası. Dünyanın en güçlü dört silindirli motorunu sığdırmak için i4'e özgü bir alüminyum alt şasi de dahil olmak üzere etkileyici miktarda yeniden mühendislik çalışması yapıldı, ancak burada aynı motoru kullanan AMG A45'e kıyasla (360bhp v 415) daha az ayarlandı. Turbo sessizce vınlıyor ve kırmızı çizgiye yaklaştıkça i4 genel olarak daha gürültülü hale geliyor ve bu Emira'ya V6'dan belirgin şekilde farklı bir kişilik kazandırıyor. Hızlı da: 171mph son hız, 0-62mph 4.4'te, baştan sona hızlı. Muhteşem Alpine A110 ve Porsche Cayman'ın yer aldığı bir sektörde bile Emira dengeli ve son derece eğlenceli bir şekilde yol alıyor. Ayrıca Ferrari 296 GTB'nin yanında en iyi görünen spor otomobil, bu nedenle First Edition'ın 81 bin sterlinlik yüksek fiyatıyla bile parasının karşılığını veriyor. Ayrıca içten yanmalı motor kullanan son Lotus spor otomobili olacak.
Mobilite ve sürdürülebilirlik artık özel otomobillerin çok ötesinde. Tam otomatik elektrikli kamyonlar Elon Musk'ın yoğun radarındaki pek çok şeyden biri, ancak henüz Tesla'nın ürün yelpazesine mütevazı minibüsü eklemedi. Hızlı hareket eden Güney Koreli yenilikçi Kia, bir değil üç ticari araçla - PV1, 5 ve 7 - bir şeyleri bir yerden başka bir yere taşımanın romantik olmayan ama hayati önemini geliştirmeyi ve canlandırmayı vaat ediyor. Ana dayanak noktası, tasarımı Kia'nın EV6 ve 9 araçlarını kaçırılmaz kılan bazı ipuçlarını ithal eden 5 olacak. Dürüst olmak gerekirse, bu çok iyi görünümlü bir minibüs. Daha da önemlisi, sürücü, tedarikçi, araç ve tüketici arasındaki ilişkiyi optimize etmek için yeni bir veri bağlantı sistemi kullanacak. 1 ve 7, tamamen yapay zeka tabanlı olma hedefiyle daha sonra gelecek. Ve Kia'nın şu anda "elektrikli araç kalkış ve duruşu (eVTOL)" konusunda uzman Supernal ile birlikte geliştirmekte olduğu robotik ve Gelişmiş Hava Hareketliliği (AAM) gibi yükselen teknolojilerle bağlantılı olacaklar.
Elektrikli arabalar çok az ses çıkarır ya da hiç çıkarmaz. Bazı durumlarda son derece hızlı, ama bir şekilde... sansasyondan yoksun. BMW bu süreci dramatize etmek için film müziklerinin duayeni Hans Zimmer'i işe aldı, şimdi de Mercedes'in elçisi Will.i.am sürücünün kendi müziklerini yaratmasına, düzenlemesine ve remikslemesine olanak tanıyan bir sistem geliştiriyor - aracı enstrüman olarak kullanarak. Sound Drive direksiyon, gaz ve frenlerden sensör okumaları alıyor ve bunları sürücü davranışına bağlı olarak yoğunluk, frekans ve ses seviyesinde değişiklik gösteren önceden kaydedilmiş örnekleri tetiklemek için kullanıyor. İhtiyacınız olduğunu hiç bilmediğiniz başka bir araç içi yazılım parçası. Not: GPS ve hıza duyarlı.
Mercedes'in imza modellerinden biri olan ve zamansız bir otomotiv ihtişamının sözcüsü olan SL'yi seviyoruz. Bazıları bunun Coco Chanel'in küçük siyah elbisesine eş değer olduğunu söylerken, Richard Gere 80'lerin American Gigolo'sunda Armani takımını bir SL ile eşleyerek yıkıcı bir etki yaratmıştı. A-lister olsun ya da olmasın, bunlardan birinin içinde asla çok fazla çabalamanıza gerek yok. Bu da Mercedes'in en yeni SL 63 E Performance için hemen hemen her şeyi ortaya koymasını engellemedi. Hantal isim, mevcut SL'nin daha agresif sportif hedefini ikiye katlamak için tasarlanmış plug-in hibrit teknolojisini gizliyor. Güç, kendi başına 603 bg üreten 4.0 litrelik çift turboşarjlı V8'den geliyor ve 804 bg'lik kombine bir çıkış için arkaya monte edilmiş bir elektrik motorunun eklenmesiyle daha da artırılıyor. E-modunda sessiz çalışıyor ve bu şekilde sekiz mil daha yol kat edebiliyor ama aslında bu verimlilikten çok performansla ilgili. SL'nin gaz pedalına tepkisini, vites değiştirme hızını ve şasisini yöneten en az sekiz farklı sürüş modu var. Birden fazla kişiliğe sahip ama sadece tek bir Mercedes SL var.
İngiltere'nin Ferrari'ye cevabı olma arayışında olan Aston Martin'in Gaydon'daki merkezinde, çoğunluk hissedarı Lawrence Stroll tarafından Maranello'yu Midlands'a taşımaya ikna edilen bir dizi zeki insan bulunuyor. GQ, CEO Amedeo Felisa ve teknik müdür Roberto Fedeli'yi yıllardır tanıyor ve bu iki ismin geçmiş kataloglarında Ferrari'nin en büyük hitlerinden bazıları var. Bu nedenle DB12'nin bu kadar başarılı olması ve güzel görünümlü ancak dinamik olarak yarım yamalak DB11'in sadece bir makyajından çok daha fazlası olması şaşırtıcı değil. Mercedes-AMG kaynaklı 4.0 litrelik çift turboşarjlı V8 de dahil olmak üzere her şey elden geçirilmiş. Artık 671 bg güç üreten bu motor, Aston'un "süper tourer" iddiasını desteklemeye yetiyor ve şu anda Bentley'in Continental GT'si ve Porsche'nin 911 Turbo'su gibi korkunç rakipler tarafından devriye gezilen GT ve süper otomobil arasındaki bölgeyi belirliyor. Yine de DB12 sadece hız açısından değil - ki bu da kayda değer, 3.6 saniyede 62mph'ye ve 202mph'ye ulaşıyor - ama daha da önemlisi, üç sürüş modundan hangisi seçilirse seçilsin ne kadar iyi bağlandığı konusunda onlarla eşleşiyor. Kendinizi çoğu zaman eski otomobille boğuşurken bulursunuz, ancak bu daha az... korkutucu, bunun büyük bir kısmı akıllı bir Ferrari benzeri 'e-diff'in varlığından kaynaklanıyor. Aynı zamanda içte ve dışta muhteşem görünüyor, iç mekanda artık Aston'un ilk dokunmatik ekranı yer alıyor. Bazı yazı karakterleri güzel ama çok küçük olsa da iyi çalışıyor. Vites kolu, aşağı doğru eğimli orta konsolun ortasına yerleştirilmiş kullanışlı bir geçiş düğmesi. Dokunduğunuz her şey de güzel yapılmış hissi veriyor. Bu şimdiye kadarki en iyi Aston Martin olabilir mi? Evet, olabilir...
Ian Callum, Aston Martin'in hayat kurtaran DB7 ve Vanquish modellerinden ve Jaguar'daki 20 yıllık tasarım direktörlüğü görevi sırasında sayısız eserden sorumlu, dünyanın en iyi otomotiv tasarımcılarından biri. Bu adamın hayranları daha fazlasını bekliyordu ve işte karşınızda: Callum Skye, her aksta bir e-motor bulunan 42 kWh'lik bir batarya paketinden güç alan, muhteşem görünümlü, yüksek performanslı, çok arazili bir elektrikli araç. Callum, Skye için yaklaşık 170 millik bir menzil hedeflerken, çelik ve karbon fiber karışımı bir şasi ağırlığı yaklaşık 1100 kg'da tutuyor. Bu da tek başına beygir gücünden çok daha önemli bir ölçüt olan son derece kullanışlı bir güç-ağırlık oranına denk geliyor. Ana akım elektrikli otomobiller tekerlekli büyük akıllı telefonlar haline geldikçe ve otomobil üreticileri yazılım konusunda daha da derinleştikçe, Skye gibi hedonistik ancak sürdürülebilir eğlence otomobilleri için pazardaki niş çiçek açmaya hazırlanıyor.
Avustralya'nın taşrasında ya da Afrika düzlüklerinde yerel halk Land Rover değil, Toyota Land Cruiser kullanır. "Heavy duty", "station wagon" ve "light duty" formatlarına bölünen model serisi 1951 yılında piyasaya çıktığından bu yana dünya çapında 170 bölgede 11,3 milyon adet satıldı. Tek bir tanesinin bile arızalanması olası değil, ki bir aslanı geçmeye çalışıyorsanız önemli olan da budur. Ya da intikamcı bir savaş lordunu. Burada gördüğünüz J250, "light duty" serisinin beşinci nesli ve retro eğilimli tasarımı 70 serisini ve GQ'nun favori Land Cruiser'ı olan seksenlerin beklenmedik bir şekilde moda olan 60 serisini akla getirmekte. Heyecan verici ve inatçı bir şekilde kutu gibi tasarlanan aracın öne çıkan özellikleri arasında yeni bir şasinin benimsenmesi yer alıyor, eskisine göre toplamda yüzde 30 daha sert. Yeni elektrikli direksiyon, elektronik olarak ayrılan ön viraj denge çubuğu ve otomatik arazi algılama sistemi bulunuyor. Tüm bunlar bir Land Cruiser için şüpheli derecede yüksek teknolojili geliyorsa, yeni model Avrupa'ya 2.8 litrelik dizel motorla gelecek. Bunu da bir hibrit takip edecek.
Squid Game. Bong Joon-Ho. BLACKPINK. Güney Kore'nin ihracatı sona erecek gibi görünmüyor. Kia ve Hyundai'nin büyük işler başardığı otomotivde de en tepede lüks marka Genesis ve onun zirvesinde de G90 sedan yer alıyor. 5,4 metre uzunluğundaki versiyonu satın aldığınızda Seul Shilla Hotel'deki Genesis Lounge'a giriş hakkı bile kazanıyorsunuz. G90, henüz İngiltere'de olmasa da Avrupa'ya geliyor ve bir niyet beyanı olarak Audi A8, BMW 7 serisi ve Mercedes S sınıfı gibi büyük oyuncular için büyüleyici bir rakip. Genesis teknolojiye ve "onurlu misafir" anlamına gelen "son-min" adını verdiği şeye büyük önem veriyor. Aynı zamanda, Güney Koreli süperstar Sangyup Lee'nin eseri olan büyüleyici dış tasarımıyla tüm dikkatimizi çekecek kadar farklı bir tasarıma ve uygulamaya sahip. Örneğin kaput tek parçalı ve kapaklı, çift sıralı LED farlar ise gündüz ve gece ayırt edici bir iz bırakıyor. Genesis iç mekanda Bentley ile eşleşen bir ambiyans ve kalite seviyesine ulaşmış. Dinamik olarak o kadar başarılı değil, ancak bunlardan birine sahipseniz, büyük olasılıkla sürücü koltuğunda da maaş karşılığı çalışan biri vardır.
Porsche 911, genel kanıya göre dünyanın en iyi spor otomobili. Mevcut GT3 RS muhtemelen gelmiş geçmiş en iyi 911'dir, çünkü yol kullanımı için uygarlaştırılmış bir yarış otomobilinin sert, ultra yüksek teknolojili, aero güdümlü bir canavarı. Ama işte bu ünvana bir rakip geliyor. İlk bakışta Dakar biraz aptalca görünebilir, eski ralli zaferlerini anımsatan yarı off road bir otomobil. Otomobil sektörü yeni nişler yaratmaya bayılıyor ve 911 Dakar da Lamborghini Sterrato ile birlikte 2023'ün "arazi aracı olan spor otomobiller" kulübüne katılıyor. Tıpkı Lambo gibi, kalın Pirelli Scorpion lastikleri, paslanmaz çelik gövde altı kaplaması, karbon fiber kaputu (GT3'ten ödünç alınmış) ve sürüş yüksekliğini standart 911 Carrera 4 GTS'e göre 50 mm yükselten süspansiyon düzeniyle ete kemiğe büründüğünde harika görünüyor. Aynı 3.0 litrelik çift turbo motordan güç alıyor, 475 bg güç üretiyor ve tanıdık parlak sekiz vitesli yarı otomatik şanzımana sahip. Burada yeni olan, Dakar'ı çok daha kaygan hale getiren Rallye adlı bir şasi modu ve daha fazla çekiş ve kavrama için Off-Road adlı bir başka mod. Sadece 2500 tane üretiyorlar, bu yüzden değerini koruyacaktır.
5 serisi, 1972'de piyasaya çıktığından bu yana yedi nesilde 10 milyon satarak BMW'nin kalbinin attığı bir otomobil oldu. Bu sekizinci nesil otomobil tamamen elektrikli olacağı için bahisler biraz yüksek. i5'in tasarımı bazı açılardan oldukça genel görünecek kadar güzel ve sade, ancak renk ve özellik kombinasyonunu doğru ayarladığınızda, aracın temelini oluşturan fantastik teknolojiye uygun bir modernizm ortaya çıkıyor. Aracın içi daha da iyi: 14,9 inçlik kavisli cam ekran hem bakması hem de kullanması açısından otomotiv dünyasındaki en iyi dokunmatik ekran. 5 serisi ayrıca akıllıca aydınlatılmış bir etkileşim çubuğuna ve kesintisiz hava çıkışlarına sahip. Çift motorlu M60 xDrive, en azından gelecek yıl hibritleştirilmiş yeni M5 ortaya çıkana kadar tercih edilmesi gereken bir model. Yaklaşık 30 dakika içinde yüzde 80 şarja ulaşmak için 205kW'a kadar şarj edilebilen 81,2kWh'lik bir batarya paketi kullanıyor (şarj noktasının çalıştığı ve bataryaların iyi bir şekilde ön koşullandırıldığı varsayılırsa). M60'ın motorları neredeyse 600 beygir gücünde ve adaptif sönümleme ve aktif viraj denge çubukları hareket halindeyken inanılmaz bir çeviklik sağlıyor. Ayrıca, sollamaları tetiklemek için göz aktivasyonunu kullanan eller kapalı yarı otonom işlevsellik sunan bir sistem de dahil olmak üzere bir dizi sürücü destek sistemi var. Kulağa hoş geliyor ama gerçekte can sıkıcı. Pahalı olsa da i5'in geri kalanı mükemmel. M60'ın fiyatı 96.840 £.
Dünya Dayanıklılık Şampiyonası, safkanların motor sporları serisidir. Bu yılın başlarında 400.000'den fazla taraftar, Ferrari'nin 1965'ten bu yana dünyanın en büyük motor yarışında kazandığı ilk genel zafere tanıklık etmek için WEC'nin en önemli mücevheri olan Le Mans'a akın etti. En yeni nesil LMh makineleri - "h" hiper otomobil anlamına geliyor - 80'lerin başından bu yana muhtemelen en büyüleyici dayanıklılık otomobilleri, zafer kazanan Ferrari 499P de, yarı uzay gemisi estetiğini simgeliyor. Şimdi hepimiz birkaç küçük ama önemli uyarı ile bir tane satın alabiliriz. 499P Modificata, mühendislik ve teknik özellikler açısından Le Mans galibine çok çok yakın, ancak "rekabetçi değil", yani asla yarışmayacak. Hibritleştirilmiş ikiz turbo V8 motor kullanıyor, ancak güç çıkışı WEC düzenlemeleri tarafından kısıtlanıyor. Modificata yarış için tasarlanmadığı için bu kurallardan kaçınıyor ve elektrikli ön aksı artık sürücü ne zaman isterse kullanılabiliyor (bu da her zaman dört çeker olduğu anlamına geliyor). Pirelli, daha hızlı ısınan ve birkaç hızlı turdan sonra uçurumdan düşmeyen yeni özel lastikler geliştirdi ve ayrıca direksiyonun arkasında, elektrikli motor ve batarya gerekli enerjiyi toplayana kadar 860bhp'nin tamamını serbest bırakan bir "push-to-pass" düğmesi var. Maliyeti 4,4 milyon sterlin (KDV öncesi) olan araç sadece "seçkin" müşterilere, yani garajları yeni ve tarihi Ferrari'lerle dolu olan ve Suzuka ya da Nürburgring gibi pistleri bloke edebilen müşterilere sunuluyor.
Eskiden Rolls-Royce'un en önemli özelliklerinden biri olan karoser yapımı, 21. yüzyılda bu müthiş lüks marka için kârlı bir yan iş haline geldi. Droptail, 2021'deki Boat Tail'in (Jay-Z ve Beyoncé tarafından sipariş edilmişti) bıraktığı yerden devam ediyor ve "bir otomobil sanat olabilir mi?" diye soruyor. Çelik, alüminyum ve karbon fiber karışımı yeni bir şasi ile desteklenen roadster gövde, ağır bir şekilde eğimli ön camı ve ince yan camları ile kesilmiş yarı “hot rod” bir görünüme sahip. Ve aero/estetik dengesi açısından mükemmelleştirilmesi iki yıl ve 20 yineleme süren konik arka güverteye bakın. İç mekanı çevreleyen siyah çınar paneli, 1.603 ayrı ahşap parçasından oluşuyor ve 53 tanesi dağılmış gül yapraklarını temsil etmek üzere kırmızıya boyanmış. Görünüşe göre yalnız bir zanaatkâr, günde en fazla bir saat sessizlik içinde çalışarak dokuz ayını bu paneli oluşturmaya harcamış. Ayrıca gösterge paneline yerleştirilmiş ısmarlama bir Audemars Piguet kronograf da bulunuyor. Her biri 25 milyon sterline mal olacağı söylenen dört adet Droptail üretilecek.
Resmi olarak bu bir konsept, Lamborghini'nin ilk saf elektrikli otomobili için erken bir teaser. Lanzador'un şirketin dördüncü model serisi haline geleceği 2028 yılına kadar bu otomobilin üretilmesi beklenmiyor. Yüksek sürüşlü bir "ultra GT" olan Lanzador'un bitmiş halinin sadece detay uygulamalarında farklılık göstermesini, şeklinin ve duruşunun her şey kadar maksimum eğlence ve etkileşim için tasarlanmasını bekliyoruz. Lamborghini, güçlü VW grubu portföyünün zirvesinde yer alıyor, bu nedenle yeni elektrikli donanım Audi ve Bentley'lerde de görünecek. Ancak Lanzador modelinde, özellikle Lambo'nun karakteristik özelliklerini taşıyacak şekilde, 1.350 beygir gücünde çift elektrik motoru ve yeni nesil batarya teknolojisi ile 400 mile kadar ulaşabilen menzil sunuluyor. Lamborghini'nin geleneksel içten yanmalı motorları hem gürültülü hem de gösterişli olmuştur. Elektrikli araç serisi, markanın doğal teatral yapısını yeni bir boyuta taşımak zorunda ve bu modelle birlikte bu dönüşümün nasıl gerçekleşeceğine dair bir ön gösterim sunuyor.
Danimarka'da ana akım bir otomobil endüstrisi yok ve Danimarkalılar dışa dönük hiper otomobillere olan sevgileriyle ünlü değiller. Tüm bunlar Zenvo'yu on yılı aşkın bir süredir yüksek performans tutkusunu inatla sürdüren büyüleyici bir aykırı değer haline getiriyor. İşte şimdi yol odaklı Tur veya pist odaklı Agil formunda sunulan yeni Aurora geliyor. Tamamen yeni bir şasi ve uzman Mahle tarafından geliştirilen ve üç e-motorun yardımıyla 1.850 bg'ye kadar güç üreten 6,6 litrelik dört turbolu V12 motor bulunuyor. Zenvo'nun patronu Jens Sverdup, "Aurora projesi en iyi şekilde aşırı uçların dengesi olarak tanımlanabilir," diyor İskandinavya'ya özgü bir hafiflikle. Christian Brandt, Danimarka'nın sadeliğe olan sevgisini ilham kaynağı olarak göstererek otomobilin tasarımında zekice bir iş çıkarmış. "Şasiyi, motoru ve süspansiyonu olabildiğince çok sergilemek istedik" diyor.
GQ Maserati'yi seviyor ve biz de Nike'ın eski pazarlama müdürü olan CEO Davide Grasso'nun Maserati'yi götürdüğü yönü seviyoruz. David Beckham'ın onayladığı MC20 süper otomobil pahalı ama son derece etkileyici ve şimdi Fiat 500 gibi görünmesini sağlayan sadece piste özel bir yineleme ortaya çıktı. 3.0 litrelik "Nettuno" V6, 730 bg güç üretmek için yeni turbolar, yeni bir giriş ve egzoz kazanıyor. Gövde, manuel olarak ayarlanabilen devasa bir arka kanat da dahil olmak üzere yeni aero özelliklerle tamamen revize edildi ve karbon fiberden yapıldı. 62 adetle sınırlı olan MCXtrema'nın fiyatı 936 bin sterlin ve bu yüksek rakamla bile tükendi.
BU ICERIK İLK OLARAK BRITISH GQ WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.