İki haftalık aradan sonra heyecanlı bekleyişimiz cuma günkü 1. antrenman başlamıştı. Takımlar padoklarda yerlerini alıp sırayla kendi araçlarının gövde gösterisini yapmaya başladılar. Beklendiği üzere ilk antrenman seansları Mercedes takımının üstünlüğüyle geçmişti. Günün en hızlı derecesini Valtteri Bottas elde etti.
Geçen haftanın faciasından sonra koltuğu sallanmaya başlayan Fin pilotun buna oldukça ihtiyacı vardı doğrusu. Onu sırasıyla Red Bull’dan Verstappen ve Mercedes’ten takım arkadaşı Hamilton takip etti. Günün fiyaskosu diyebileceğimiz sonuç Ferrari takımından geldi. Takım ilk günü 11. ve 16. Sırada kapattı.
İkinci antrenman seansında çekişme Red Bull ile Mercedes arasında devam etti. Diğer takım araçlarının ve pilotlarının bu çekişmeye dahil olacağına dair bir ışık göremedik diyebiliriz.
Tabii antrenman seanslarında takımların hız saklama stratejisini uyguladığını düşünecek olursak sıralama turları öncesi çokta net konuşmamakta fayda var.
Cuma gününün sonunda ikinci seans tamamlandığın da liderimiz el değiştirdi. Turlar atılırken blokaj yaşamasına rağmen Max Verstappen en iyi dereceyle ilk sırayı kaptı. 2 ve 3. sırayı alan Mercedes pilotları takip etti. Ocon, Vettel, Giovinazzi, Russel ve Mick Schumacher Q2 de elenen isimler oldular.
Cumartesi günü son antrenman seansı ve sıralama turları için piste çıkan pilotlar farklı bir grafik çiziyorlardı. Son antrenman seansın da bir önce ki seanstan değişen tek şey Lewis Hamilton ile Carlos Sainz Jr. ‘ın yer değişikliği oldu diyebiliriz. Sıralama turlarından önce Red-Bull takımının tek amacı daha önce hiç pole pozisyonu almadıkları bu pistte bu sefer bu döngüyü kırmaktı.
Nitekim bunu da başardılar. Max Verstappen büyük bir farkla önde kapattığı son sıralama turundan sonra pole pozisyonunu rakibinin evinde alarak meydan okumayı kazandı. Bu pole Red-Bull tarihi için ilkti. 2 ve 3.sırayı alan Mercedesler alırken 4.sırayı alan Sergio Perez ile oluşan sıralama bir nevi sezonun genelini açıklar gibi. Red Bull ve Mercedes arasında geçen bir sezon.
Verstappen liderliğiyle başlayan start anında açıkçası bizi heyecanlandıracak bir kaos yaşamadık. Yarışın ilerleyen turlarında Hamilton ve Bottas ilk iki sıraya yerleşerek son 10 tura kadar bu seyir de yarışı devam ettirdiler desek yalan olmaz. İşler tam da o anda değişmeye başladı.
Mercedes garajı yarış temposundan oldukça memnun olduklarını belirten Fin pilota adeta nazar değdirdiler ve Bottas kendisini hata yaparken buldu diyebiliriz. Bunun sonucu da Verstappen’ e yaradı ve zorlanmadan Bottas’ı geçti. Tabii ki bunun sonucun da Bottas resmen pit ekibini küçük bir çocuğu azarlar gibi azarladı. Ancak herşeyden öte bu yarışta intikam alır gibi bir taktik savaşı vardı.
2019 Macaristan ve 2021 İspanya GP’de çift pit stop stratejisi ile son turlarda rakibini avlayıp yarışı kazanan Mercedes takımından rövanşı, aynı strateji ile Hamilton’ı avlayan Max Verstappen ile Red-Bull kazandı.
Yarış bittiğinde kendilerine 11 ve 16.sıralarda yer bularak puan alamayan Ferrari günün hayal kırıklığını yaşadı. Günün sürprizi ise 5 ve 6.sıraları alan McLaren takımından geldi. Sezonun yeni takımı Aston Martin’in pilotları Vettel ve Stroll ise 9 ve 10.sırada finiş görerek takımlarına puan kazandırmayı başardılar.
“Fransa GP gibi durgun bir pistte bile bize heyecanlı anlar yaşatan yarıştan önemli detayları sizin için sıraladım:
-Sergio Perez kariyerinde ilk kez üst üste iki yarışta podyumu buldu.
-Hamilton, 2019’dan beri ilk kez 3 yarıştır kazanamıyor.
-Verstappen, 2. ve 3. Antrenman seansı birinciliği, pole pozisyonu, galibiyet ve en hızlı tur puanı ile günün pilotu oldu.
-Verstappen bu istatistikler ile kariyerinde ilk kez hat trick yapmış oldu.
2016’da iki, 2017’de üç, 2018’de dört, 2019’da üç ve 2020’de sadece iki galibiyet ile kapatan Red-Bull takımı 2021 takvimi sezonunda şimdiden 4 galibiyeti cebine koymuş oldu. Red-Bull turbo hibrit çağının en başarılı sezonunu yaşıyor. Yarış kızıştı ve gözler 27 Haziran’daki Styrian GP yarışına heyecanla bekliyoruz.