Netflix'in E-Ticaret Hamlesiyle İki Bölüm Arası Alışveriş Devri
Güncel

Netflix'in E-Ticaret Hamlesiyle İki Bölüm Arası Alışveriş Devri

Oyun sektörüne hızlı giriş yapan Netflix şimdi de e-ticarete hazır! Peki Netflix’in bu hamlesinin arkasında yatan sebep ne? Sadece yöneticilerin söylediği gibi hikayelerin ekranları aşarak insanların hayatlarının bir parçası haline gelmesine karşı duyulan sevgi mi? İki bölüm arası alışveriş yapmaya başlamak üzereyiz.

Netflix’in yaptığı en iyi şeylerden biri (bayılarak izlediğimiz pek çok dizi ve filmin yanı sıra) değişen şartlara ve koşullara çok hızlı adapte olması ve pazarı iyi okuması diyebiliriz.


Netflix 1997’de bundan sadece 24 yıl önce Kaliforniya’da kurulan bir DVD kiralama şirketiydi. Bugün ise dünyanın en büyük yapım şirketlerinden ve dizi/film platformlarından biri. DVD sektörünün hızla yavaşlamasının ardından online videolar yayınlamaya başlayan, kısa sürede film, dizi, belgesel gibi içerikleri hem yayınlayan hem de üreticisi haline gelen platform; geçtiğimiz aylarda oyun sektörüne el attığını açıklamıştı. Netflix’in şimdiyse radarında e-ticaret var!


Pandemi döneminde online alışverişe talebin çılgın şekilde artması, e-ticaret trendinin hızlı bir şekilde yükselmesi derken, Netflix elindeki popüler kültür tüketim gücünü de düşününce bu duruma kayıtsız kalmıyor.  Netflix orijinal içeriği olan film ve dizilerinin lisanslı ürünlerini anlaşmalarla çeşitli giyim, oyuncak markaları ve e-ticaret siteleriyle satışa çıkarıyor, bundan da belirli bir oranda kar alıyordu. Ancak artık şarkı dinlemek değil, şarkı söylemek istiyor. Yaptığı açıklamayla kendi e-ticaret sitesi Netflix.shop’u açtığını bildirdi. Platform, ilk olarak ABD'de kullanıma sunuldu. Önümüzdeki dönemde diğer ülkelere de yayılacak.

e-shop


Netflix’in orijinal içeriklerinden ilham alınarak üretilen giyim ve ev ürünleri şimdilik sınırlı sayıda satışa sunuluyor. Platformun tüketici ürünleri bölümününün başındaki isim Josh Simon'ın liderliğinde hazırlanan ve piyasaya sürülen ürünler arasında, Yasuke ve Eden anime serisinden ilham alınan kıyafetler, aksiyon figürleri, Louvre Müzesi işbirliğiyle Lupin’den ilham alınan kıyafet ve dekoratif ögeler var. Önümüzdeki dönemde The Witcher ve Stranger Things gibi sevilen dizilere ait ürünlerin de piyasaya sürüleceği konuşuluyor. Fiyatlar 25-75 Dolar arasında değişiklik gösteriyor. Ürünler; geniş bir tüketici kitlesine ulaşması için hem fiyat bazında hem ürün çeşitliliği bakımından geniş bir skalayla hazırlanmış.


The New York Times’a göre; rekabetin her geçen gün daha da arttığı e-ticaret sektörüne girişini Netflix yöneticileri şöyle açıklıyor: “Ürettiğimiz hikayelerin ekranları aşarak insanların hayatlarının bir parçası haline gelmesini seviyoruz. Her zaman aklımızda Netflix dünyasını nasıl daha genişletebileceğimiz var. Kıyafetlerden, oyuncaklardan, etkinlikler ve oyunlara kadar hayranlarımızın dahil olduğu dünyayı büyütmek için çaba harcıyoruz. Netflix kullanıcılarına en sevdikleri hikayeler ve içeriklerle bağlantı kurmanın yeni bir yolunu sunduğumuz için çok mutluyuz. Onları hikaye anlatıcılığının tüm biçimleriyle tanıştırmaktan büyük bir heyecan duyuyoruz.”


Lansmanın zamanlaması ise ilginç. Çünkü geçtiğimiz çeyrek Netflix için adeta büyük bir hayal kırıklığıyla sonuçlandı. 2021'in ilk çeyreğinde medya devi 4 milyonun biraz altında yeni abone sayısı ekleyerek 6 milyon yeni abone tahmininin gerisinde kaldığını bildirdi... Bu çeyrekte ise sadece 1 milyon yeni üye bekliyor.


Times, Netflix'in daha önce içeriğine bağlı ürünleri satmak için Amazon ve Walmart gibi şirketlerle anlaşmalar yaptığını bildirdi. Artık yeni e-ticaret sitesiyle birlikte Netflix’in buna da ihtiyacı kalmıyor. Birçok rakibinin aksine içerikleri izlerken reklam yayınlamıyor. Reklam geliri eksikliği de Netflix için ciddi bir zarara sebep oluyor. Reklam geliri eksiğini telafi etmek için ise durmadan yeni yollar arıyor. E-ticaret ile birlikte izleyicilerin ürünlere olan ilgisinden daha fazla yararlanarak bu zararı kapatmanın bir yolu olabilir.


Medya devi bu hamlesiyle hem bir Netflix komünitesi kurmayı amaçlıyor hem beklentileri karşılamayan abone sayısını telafi etmek istiyor hem de reklam geliri elde edememesinin verdiği zararı ortadan kaldırmayı hedefliyor... Stranger Things ürünlerini beklemedeyim! Bölüm bittikten sonra satın alma sekmesine tıklayanlardan biri olacağım eminim. 

İZLE
UYSALLAR GQ HYPE'TA
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası