Bernard Arnault'nun hikayesi çok ilginç ve başarı, büyüme ve engellerin, başarısızlıkların ve sıkıntıların üstesinden gelmek üzerine derslerle dolu.
Arnault bugün Dior, Sephora, TAG Heuer, Givenchy ve daha birçok markaya sahip olan lüks grup LVMH'in başkanı. Arnault bu imparatorluğu birkaç yıl içinde kurdu ve bunu yaparken Jeff Bezos ve Elon Musk gibi devleri geride bırakarak dünyanın en zengin adamı oldu.
Ancak Bernard Arnault bulunduğu yere sadece lüks markaları satın alarak gelmedi, çok çalıştı, iyi alışkanlıklar edindi, hatalarından ders aldı ve hayatında ilerlemesine ve zirvede kalmasına yardımcı olan bazı kurallar ve düzenlemeler oluşturdu.
Arnault yaratıcılığı ve sabrı geliştirmenin (ki bunlar sorunları çözmek ya da ilk sorunda pes etmekten kaçınmak için gerekli) çok önemli olduğunu söyledi, ancak bir röportajında herkesin dinlemesi gerektiğine inandığı çok önemli bir tavsiyesi olduğunu ve bunun planların, fikirlerin ya da hayallerin gerçekleşmesi ve hedeflere ulaşılması için gerekli olduğunu açıkladı.
"Çok ısrarcı olmalısınız. Fikirlere ihtiyacınız var ama fikir sadece %20'dir. Uygulama ise %80'dir. Teknoloji girişimlerine çok sayıda yatırımım var. Örneğin Facebook gibi en başarılı girişimlere bakarsanız, fikir başlangıçta harikaydı. Ama aynı fikre sahip başkaları da vardı. Facebook neden bugünkü olağanüstü başarısına ulaştı? Bunun nedeni uygulama ve işin anahtarı da bu. Fikirleriniz olsun ama ısrarcı olun ve onları iyi uygulayın," diyor Bernard Arnault Forbes dergisine verdiği bir röportajda.
Israrcılık, düştükten sonra ayağa kalkmak, her hatadan ve her deneyimden ders almak, işler zorlaştığında bile çaba göstermeye devam etmek ve havlu atmamak anlamına gelen esneklikle ilgili.
Kuralın diğer kısmı, planları 20-80 formatına bölmekten bahseder; burada yaptığınız şey, zamanınızın ve enerjinizin %20'sini fikir geliştirme ve hedef belirleme sürecine harcamak; %80'i ise bu fikirleri geliştirmek, kağıttan çıkarıp gerçek dünyaya taşımak için harcanmalıdır.
Birçok proje, fikir veya hedef daha başlamadan başarısızlığa uğrar çünkü temelleri iyi olsa da bunları hayata geçirmek ve geliştirmek için ilk adım asla atılmaz. Fikirler havada asılı kalır ve asla hayata geçmez; işte bu yüzden süreklilik önemli. Arnault bu yüzden geliştirme ve inşa sürecine odaklanmanın çok daha önemli olduğunu söylüyor.
Arnault, birçok kişinin benzer bir şey yapmaya çalışmasına rağmen Facebook örneğini ve bir sosyal ağ olarak kazandığı zaferi örnek gösterdi. Aradaki fark, Mark Zuckerberg'in sadece fikirle kalmaması, onu geliştirmeye devam etmesi ve sosyal ağının ne zaman ince ayar veya güncellemeye ihtiyaç duyduğunu ve ne zaman başka formatlar denemesi gerektiğini fark etmesiydi; bu da onu Instagram ve Whatsapp gibi platformları satın almaya yönlendirdi.
Hepimizin harika fikirleri olabilir, ancak bu fikirler çaba, direnç ve bizi hedefe yaklaştıran somut ve gerçek eylemler olmadan bizi başarıya götürmeyecektir; bu ister kendi işimizi kurmak, ister iş yerinde daha iyi bir pozisyon elde etmek veya spor salonunda çok fazla kas kütlesi kazanmak olsun. Bu yöntem her şey için geçerli.
BU İÇERİK İLK OLARAK GQ MEXICO WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.