Söylemesi Zor Giymesi Kolay “Athleisure”
Hype

Söylemesi Zor Giymesi Kolay “Athleisure”

“Athleisure”; spor ve serbest zaman kılıklarının melezi. Nasıl oldu da bu aktif ve rahat giyim el elele yeni bir kılık yaratmaya karar verdiler. Ne oldu da bu yeni kılık 2020 sonrası herkesin favorileri arasına yerleşti. Cevabı, hareket etmenin kendi başına bir trende dönüşmesinde saklı.

Özellikle kadınların günlük kıyafet olarak yoga pantolonları ve egzersiz kıyafetlerini benimsemesinin ardından erkeklerde de eşdeğer bir gündelik stil seçeneğini aranır oldu. Sosyal çevrelerde eşofmanla görünmek bir zamanlar, hayattan vazgeçtiğinizin evrensel bir işareti olarak algılanmışsa da bu maziden eser kalmadı. Hatta eşofman yeni tasarımları ile yeni takım olarak klasik giyime bile kafa tutar oldu.

Uzun lafın kısası bu giyim kodu hareket etsin etmesin hemen herkes tarafından aranır ve talep edilir durumda. Lüks modadan sokak markalarına kadar hemen her marka da koleksiyonlarına athleisure ürün grupları ekler oldu.

Kimilerinin telaffuz ederken ya da okur yazarken zorlandığı bu giyim kodu merak uyandırmaya da devam ediyor. 

Uzun vadeli bir trend.

Bu ürün grubu önceleri haftasonu giyiminin, daha sonra sosyal yaşam stilinin bir parçası olmakla yetinmedi. Yavaş yavaş iş giyimine de sızmaya hazırlanıyor. 

Pandemi sonrası daha da bulaşıcı hale geldi.

Geçtiğimiz yıl rahatlığı uzun süre deneyimleyen vücutlar esneyebilen ve hafif kılıkları 7/24 arzular oldu.

Atletik olduğu kadar estetik. 

Rahat ve kullanışlı olmalarının yanı sıra pürüzsüz yüzeyli malzemeler ve giyilebilir alternatif renklerle iyi görünüm konusunda da birçok giyim kodunun rakibi. 

Teknik ve teknolojik. Yapay zeka ve nano teknoloji de athleisure giyimle ilgileniyor. Leke tutmayan, termal ya da nefes alabilen teknik kumaşların üzerine hareket hafızalı yeni tasarımlar da bu grubun yükselenleri arasında.

Athleisure-couture: İnce işçilik, beklenmedik zanaat; atletik giyimde bambaşka bir deneyim öneriyor.

İş birlikleri: Tasarımcılar, yüksek moda markaları, sanatçılar, spor ürün markaları çapraz işbirliklerinde bu stil için adeta rekabete girdi. Seçenekler artıyor. 

HYPE 13 Valentin Rosier

İlgili Başlıklar
Daha Fazlası