Kim Jones’un daimi bir iş birlikçi olması konusundaki ünü - bir sezon sanatçı Peter Doig ile bir diğer sezon Beat Generation modunda Jack Kerouac mirasıyla iş birliği - Christian Dior koleksiyonlarında silüet ve kumaşlardaki istikrarına defileden birkaç gün önce belirsizlik elementini de dahil ediyor. Instagram’da bir şeyler paylaşıyor ve moda fanatikleri bu kez ilhamın ya da ortağın bu kez kim olacağını merak ediyor.
Bu yıl Christian Dior tarafından kurulan modaevinin 75. yılı. Sonbahar 2022’de Jones koleksiyonu tek başına tasarlamaya karar verdi, bir nevi: "Kim Jones, Christian Dior'un kendisiyle nihai konuşma ve iletişime geçiyor”, basın notlarında böyle diyordu. Temelde Jones, ustanın hayaletiyle dans ediyordu, eğer istersen, manevi bir işbirliği, Christian Dior x Christian Dior olarak adlandırabilirsin.
Jones GQ’ya “Arşive, modaevinin kuruluşundaki saflığın orijinal dürtüsüyle bakmak istedim.” dedi. "İlk koleksiyonlara baktık ve yapısallığına odaklandık, bu unsurları alıp neredeyse içgüdüsel olarak bugün için erkeksi bir şekilde dönüştürdük, yaşama sevincini her zaman Christian Dior'un kıyafetlerinin kalbinde tuttuk."
Dior modada o kadar ağır bir isim ki, tam olarak ne anlama geldiğini bilmek zor olabilir - tasarımcının icat ettiği fikirler o kadar güçlü ki, lüks ve marifet anlayışımız için o kadar temel ki, “Dior” pratikte moda ile eş anlamlı. Christian Dior bir siluet, süsleme, gösteri ve fantezi ustasıydı; Gözlerinizi kapatır ve "couture" diye düşünürseniz, muhtemelen gördüğünüz şey, küçük belli ve büyük bir eteği olan büyük bir payetli askısız elbisedir, onunsa günlük ekmeği ve tereyağıdır.
Jones koleksiyonu Dior’un en önemli imzalarıyla doldurdu. Mesela ünlü “Bar ceketi”. Mimari “sekiz” silüetinde beli dar, kalça kısmı destekli sarılı silüeti erkekler için yumuşatılmış. Dior’un yağmurlu bir Paris günündeki meşhur grisi koleksiyon paletinin temeli. Koleksiyon bir Paris köprüsü setinde sergilendi. Jones için ayrı bir metafor olsa da aynı zamanda Dior imajıyla özdeşleşen Richard Avedon fotoğraflarını anımsatıyordu. Ve Dior’un daha pek çok tutkusu koleksiyona dahildi. Güller, Paris’in meşhur bambu sandalyelerinden ilhamla elde edilen kanvas işleme ve tasarımcının sevdiği Vadideki Zambak kokusu… Birkenstock iş birliği bile, Christian Dior’un bahçeyle ilgilenirken giydiği ayakkabıların yeniden yorumlanması olarak tasarımcıya bir selam niteliğindeydi.
Jones’un Dior’a yaklaşımını eşsiz hale getiren, ona dev ve görkemli bir moda isminin ötesinde bir insan olarak ilgi duyması. Dior harika bir okuyucuydu, bahçıvandı, ve mistizme inanırdı. Romantik biriydi, dokular ve fikirler için bir oburdu. Jones'un yaptığı muazzam gösteriyi ve markanın ezici lüksünü insani bir şeye dönüştürüyor. Moda tamamen yeni bir bükülme ile yeniden başlatma dönemindeyken, Jones, Dior hakkında herhangi bir tasarımcının dokunuşunu aşan sonsuz, klasik bir şey olduğunu takdir ediyor. Jones “cool’luğun” kralı ve Stussy ile işbirliği yaparak, genç Ganalı sanatçı Amoako Boafo'yu ön plana çıkararak bu kelimeyi masion için yeniden tanımladı. Ancak Dior'a dönemin tasarımcısı tarafından yeniden canlandırılacak bir kodlar sistemi yerine tarihsel bir figür olarak yaklaşma konusundaki ısrarı, onun hakkında en modern şey olabilir