Gucci X Balenciaga Moda Dünyasını Nasıl Hackledi?
Moda

Gucci X Balenciaga Moda Dünyasını Nasıl Hackledi?

Bu bir iş birliği değil, moda dünyasının daha önce görmediği bir kodlar buluşması. Alessandro Michele, Gucci’nin 100. yılında, Balenciaga ile bir moda deneyi yaptı.

Alessandro Michele, Gucci koleksiyonlarında ne zaman yeni bir şey söylese hem eleştirildi hem de sonrasında markaya büyük ticari başarılar sağladı. Farklı referansları harmanlaması, sınır tanımayan tasarımları derken 2015’ten beri yeniden şekillendirdiği Gucci’nin Sonbahar 2021 koleksiyonunda yine bambaşka yöne bir adım attı. 

Gucci, 100. yılında, bağlı olduğu Kering grubundan bir başka ‘çok konuşturan moda evi’ Balenciaga etkisiyle bir koleksiyon sunmuş oldu. Bu bir iş birliği değil, kapsül koleksiyon hiç değil. Balenciaga’nın Demna Gvasalia ile global moda akımlarını değiştiren adımları, ‘Guccileştirilmiş’ versiyonlarıyla podyuma çıktı. 

 

gucci balenciaga 2

Zaman sınırı yok, 2017’den 2018’den bir parça bir renk bir kalıp, Balenciaga dünyasından çıkıp Gucci laboratuvarında işlenmiş gibi. Vatkalı omuzlar, çiçekli baskılar (ki aslında iki moda evi de çok seviyor), monogramlar, ışıltılar ve daha fazlası yer yer ‘beyin yakan’ bir birliktelikle yeniden yorumlanıyor. 

Aria koleksiyonu yakın geçmiş Gucci mirasını da unutmuyor. Defile, Tom Ford dönemine selam çakan kadife bir takım ile açılıyor. Markanın popülerliğini kaybetmeyen monogramı, Balenciaga renk ve kalıplarını donatıyor. Monogram demişken, Aria koleksiyonunda kimine göre göz yoren kimine göre dahice bir ‘hacking’ diye adlandırılan uygulama: çift monogram. Yani Balenciaga ve Gucci monogram baskıları üst üste kullanılıyor. 

 

gucci balenciaga

 

Sosyal medyada karşımıza çıkan dijital moda içeriği üreticileri farklı markaları bir araya getirip ‘meme’ler paylaşıyor. Ürünlerin bir yüzüne ‘FAKE’ diğerine ‘NOT’ yazıp eğlenen Michele bir yerlerde farklı iki marka için benzer bir paylaşım görüp olayı dahice yorumlamış olabilir mi?

Marka konumlandırması, tasarım dili, rekabet, satış vs… Moda dünyası bir kez daha gördü ki: Michele’nin farklı çalışan yaratıcı beyni popüler moda sahnesine bambaşka bir yerden bakıyor. Sonbahar 2021 Aria koleksiyonunda maksimalist Gucci yaklaşımı; tasarımlar, koleksiyonlar ve markalar üstü bir konumlandırmayla belki de yeni bir anlayışı başlatıyor.  

 

 

İlgili Başlıklar
Daha Fazlası