LVMH, Pont Neuf’ü (ve civarındaki metro istasyonu) kapatmıştı. Markanın yönetim binası ve grubun hemen karşıdaki ultra lüks oteli hunharca bu büyük olaya hazırlanıyordu. ‘Golden hour’ ile bir başka parlayan set düzeninde bir nevi eğlence sektörünün yıldızları gökten seri şekilde inip yerlerini aldı. Kampanya yüzü Rihanna’nın katılımı bekleniyordu. A$AP ROCKY ile en tatlı fotoğrafları verdiler. Beyonce, Jay-Z, Zendaya, Naomi Campbell, Lenny Kravitz, Kim Kardashian hatta LeBron James gibi bir dev kadronun kümülatif star gücü aynı zamanda olayı moda izleyicisi olmayan büyük bir kitleye de duyurdu. Pharrell’in sıkça yan yana geldiği Takashi Murakami, tasarımcılar Jonathan Anderson, Matthew Williams, Jeremy Scott, NIGO defiledeydi. Öylesine profesyonel bir kadro ki ne markanın tasarım ve sanat mirasını es geçiyor ne de bugünün yüksek istatistik beklentilerini.
Çok yönlü tasarımcı Virgil Abloh LV erkek koleksiyonlarının başına geçtiğinde de sektörde kaşlar kalkmıştı, Abloh’a saygısını her fırsatta dile getiren Pharrell Williams’ın moda alanındaki CV’si hiç azımsanamayacak olsa da bu büyük koltukta neler yapacağına dair kritikler heyecanla bekliyordu.
Koleksiyonda öyle bir denge oturmuşki hem Virgil Abloh’un LV’ye kattığı yüksek dinamizm vardı hem de Pharrell’in Chanel Boy tarzı. Yine art arda monogramlar gördük. Markanın ikon ‘Damian’ karelisi yeni bir isimle (Damouflage) , pikselleşmiş yorumuyla podyumdaydı. LV’nin 96.000 Euro değerindeki servet sandıkları golf araçlarıyla taşındı. Markanın geçmişi bugünüyle birlikte ilgili olabilecek hemen herkese sunuldu.
Bir defileden çok daha büyük bir organizasyona dönüşmesi sürpriz Jay-Z konseriyle yaşandı. Birkaç şarkıda ona katılan Pharrell belki de şu an popüler kültürdeki, en çok yönlü sanatçı. Bu titrin yansımasını koleksiyonun çeşitliliğinde de görmek mümkün. Çok farklı tarzlarda giyinenlerin illa ki bir arzu nesnesi bulabileceği, marka koleksiyonerlerinin heyecanla yeni parçalar için yine sıraya gireceği bir sezon olacağı aşikar. Yıldız gücü kendini belki de hiç olmadığı kadar yoğun gösterecek. Marka estetiği kreatiflerin değerlendirmesiyle çok yerde karşımıza çıkacak. Karlılık oranlarını bilmem ama çeyrek dönem raporlarında LV kendini çokça konuşturacak. Bir sonraki defilede acaba ne yapacaklar diye sektör birbirine sorarken aslında LV oyunun kuralını bir kez daha değiştirmiş olacak.
Bu esnada gardırobuna bir LV eklemek isteyenler zaten çoktan hangi parça olacağına karar vermişken, direkt moda kökenli olmayan biri modanın en büyük kalelerinden birini başarıyla yöneterek moda tarihine geçmiş olacak.
Bu içerik GQ Türkiye Yaz 2023 sayısında yayınlanmıştır.