Karantina sonrası ilk gününde Çin’deki bir Hermes mağazası 2.7 milyon Dolar ciro yaparak rekor kırmıştı. İnsanların stresli dönemler sonrası kendini şımartma eğilimi ile gerçekleştirdiği yüksek tutarlı alışverişlere sektörde ‘intikam alışverişi (revenge buying)’ deniyor ve bu davranış şekli lüks tüketimdeki hızlı iyileşme umutlarından biri.
LVMH grubu geçen yılın ilk yarısına göre %27’lik bir düşüş ile 21.6 milyar Dolar kar açıkladı. Detaylara bakınca gruptaki moda markaları Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi gibi markaların düşüş oranı, daha yüksek fiyatlı ürünler sunan mücevher ve saat firmalarına göre daha az. Moda evlerinin çevrimiçi satışlarındaki artış ise tablodaki en belirgin yükseliş.
Gucci, Bottega Veneta, Balenciaga gibi oyundaki diğer güçlü markaların sahibi Kering grubunda da %29.7’lik bir düşüş görüldü ve 6.3 milyar Dolar kar açıklandı. Benzer şekilde çevrimiçi satışlar karantinada büyük yükseliş gösterdi.
Tüm finansal tablolar moda evlerini yeni yaratıcı tasarım ve satış aksiyonlarına teşvik ediyor. Kimi yıllık koleksiyon sayısını düşürüyor kimi ürün skalasını gözden geçiriyor. Pandeminin lüks tüketimdeki detaylı etkisi biraz daha vakit geçtikten sonra daha detaylı raporlarla anlaşılacak, ama şimdilik tüketicilerin bir kısmının araya mesafe koyduğu aşikar.