Dries Van Noten’ın Son Defilesinden Detaylar Getty Images / Richard Bord
Moda Haftaları

Dries Van Noten’ın Son Defilesinden Detaylar

Gözyaşları ve Belçika biraları: Antwerp'in altı ikonik tasarımcısı, kendine Paris Moda Haftası'nda üst düzey bir emeklilik partisi verdi.

Dries Van Noten, “Artık biraz bunaldım.» dedi. Cumartesi gecesi, efsanevi Belçikalı moda tasarımcısı veda defilesinden önce salonda çalışıyor, moda dünyasının en ünlü ismini emekliliğe uğurlamak için uzaklardan gelen dostlarını ve hayranlarını kucaklıyor ve öpüyordu. Bu, erkek giyim dünyasında emsali çok az olan bir olaydı. Van Noten, Mart ayında kendi adını taşıyan markasından elini çekme planlarını açıklamış ve "odağını daha önce zaman bulamadığı şeylere kaydırmak" istediğini söylemişti. 38 yıllık kariyerinin 129. defilesi ve 150. koleksiyonu, onun büyük finali olacaktı. Dries Van Noten’ın prodüksiyonlarının kutlama atmosferi yaratma gibi bir özelliği vardır ve Cumartesi günü parti, herhangi bir kıyafet podyumda boy göstermeden çok önce başlamıştı. Ancak La Courneuve'deki görevini tamamlamış fabrikadaki anlar duygu yüklüydü. Van Noten, iyi dilekte bulunanları selamlamak için arkasını döndüğünde ise, gözyaşlarını tutamıyordu.

Y/Project ve Diesel'in Belçikalı tasarımcısı Glenn Martens, "Benim için onun çalışmaları şiir, güzellik ve mükemmelliktir," diye özetledi. Van Noten, şirketinde danışmanlık rolüne devam edecek olsa da önemli bir dönemin sona ermekte olduğu hissinden kaçınmak zor. Martens şöyle diyor: "Bence onun mükemmelliği, güzelliği ve ustalığıyla rekabet edebilecek hiçbir marka ya da tasarımcı yok. Sonuçta bir boşluk hissi olacak, değil mi? Onu çok özleyeceğiz.” Dries Van Noten'in öğrencisi olan ve 2014-2018 yılları arasında kadın giyiminin başında bulunan tasarımcı Meryll Rogge ise, “Bu, moda için gerçekten üzücü bir durum," diye ekledi. "Gerçekten iyi iş yapan çok az bağımsız marka var. Ama öte yandan, bunca yıldan sonra nihayet biraz rahatlayacağı ve kocası, köpeği ve geniş ailesiyle hak ettiği gibi vakit geçirebileceği için onun adına çok mutluyum.”

Gerçekten de Van Noten, moda dünyasında ender rastlayabileceğiniz türden bir insan. Antwerp Six üyesi, kariyeri boyunca müşterilerinin günlük yaşamlarına derinlik katan yüksek kaliteli giysiler üreterek sıfırdan, bağımsız bir iş kurdu. Antwerp Six üyesi, kariyeri boyunca müşterilerinin günlük yaşamlarına derinlik katan yüksek kaliteli giysiler üreterek sıfırdan bağımsız bir iş kurdu. İsmi özellikle, nesillerdir erkeklere sanatsal bir bütünlük duygusuyla nasıl giyineceklerini öğrettiği ve onları her trendin yükselişine ve düşüşüne meydan okuyan bir renk, desen ve doku yolculuğuna çıkardığı için erkek giyiminde büyük önem taşıyor.

MET Kostüm Enstitüsü küratör başkanı Andrew Bolton, "Bu belki biraz klişe bir cümle olacak ama o her zaman sadece kendi iç sesini dinleyerek hareket etti ve standartlara uymadan, kendi bildiğini okudu," dedi. "Her zaman moda trendlerinin ve moda sisteminin biraz dışında kaldı ve hep gerçekten tutarlı ve farklı bir ses bulmayı başardı. Bu da müşterileriyle derin ve samimi bir bağ kurmasını sağladı."

Doğal olarak, 800'den fazla katılımcının çoğu, en sevdikleri Dries Van Noten kıyafetlerinden giymişti. Odada, Van Noten'in Antwerp dışındaki kır malikanesindeki büyülü bahçeyi doldurmaya yetecek kadar çok çiçek vardı. Konuklar, şampanyalarını yudumlarken ve kanepelerini yerken, odanın ortasındaki dört taraflı ekranda Van Noten'in kariyerinden önemli anların bir kolajını izlediler. Russell Westbrook bu sırada projeksiyona bakıyordu ve orada bulunmasının sebebinin Dries Van Noten’ın, moda işine girmeye çalıştığı dönemde katıldığı ilk Paris Moda Haftası defilesi olduğunu söyledi. Westbrook, "Burada olduğum için çok minnettarım," dedi. O sezonun belirleyici anlarından biri haline gelen dalgalı bir Verner Panton ortak çalışmasının yer aldığı, İlkbahar-Yaz 2019 erkek koleksiyonundan bir görüntüyü işaret etti. "O pantolonu ve ceketi almıştım," dedi. "O zamandan beri onun yaptıklarından ilham alıyorum. »

placeholder
placeholder

placeholder
placeholder

placeholder
 

Martens ve Rogge, oradaki bir düzineden fazla tasarımcıdan ikisiydi. Walter Van Beirendonck, Ann Demeulemeester, Pierpaolo Piccioli, Haider Ackermann, Thom Browne, Veronique Nichanian, Kris Van Assche ve Diane Von Furstenberg da oradaydı. Von Furstenberg, Belçikalı tasarımcıyla ilgili olarak “Karar onun ve çok mutlu görünüyor.” dedi. Martin Margiela'nın Antwerp'ten geldiğine dair söylentiler vardı; ancak davet edildiği ama katılmadığı söylendi, açıkçası gözlerimiz onu aradı. 

Van Noten tasarımcıların tasarımcısıdır ve etkisi Belçika'nın sıkı sıkıya bağlı moda sahnesinin çok ötesine kadar uzanır. “İlk ve son” Dries Van Noten defilesine katıldığını belirten Thom Browne, “Dries yıllar boyunca kendi koleksiyonlarına yaklaşımı, kendine sadık kalması ve kendi hikayesini anlatmasıyla hepimize ilham verdi. Ve şimdi onun kariyerini kutluyoruz.” dedi.

Margiela bir yana, asıl soru, Dries Van Noten'in bir sonraki tasarımcısının orada bulunup bulunmadığıydı. Van Noten emeklilik açıklamasında “Yeni nesil yeteneklere markaya vizyonlarını katmaları için yer açmanın zamanı geldi.” dedi. Rogge’a, sıranın kendisinde olduğuna dair artan spekülasyonlar hakkında yorum yapmak isteyip istemediğini sorduk. Belçikalı gülerek "Kesinlikle hayır!" dedi. "Ama sorduğunuz için teşekkür ederim.”

Buna karşılık Martens, “Sen değil misin?” diye araya girdi. “Ama hala sen olacak mısın olmayacak mısın bilmiyoruz, değil mi?”

Rogge ise, “Kesin bir şey söyleyemem!” diye cevapladı. 

Martens şaka yaparak, “Bu gece ilan edilecek misin, edilmeyecek misin?” diye sordu ve “Umarım Meryll olur.” diye ekledi.

Rogge ise, “Markayı önemseyecek ve ilgilenecek birinin olacağını umuyorum.” dedi.

placeholder
placeholder

placeholder
 

Saat 10:00 civarında, yankılanan birkaç uzun bas notası, ultra ince gümüş folyo yapraklarıyla sıvanmış nefes kesici uzunluktaki bir pist boyunca dizilmiş olan koltuklara oturma zamanının geldiğini işaret ediyordu. Işıklar söndüğünde, konuklar kollarını birbirlerinin omuzlarına doladı. Böylece haftanın kimsenin bitmesini istemediği tek defilesi başlamış oldu. Gümüş yapraklar ayaklarının etrafında dönerken, Dries Van Noten'in onlarca yıllık modellerinden oluşan bir kadro, arkadaşlarının son koleksiyonunu giydi. Uzun lacivert bir palto giyen ilk model ayrı bir ciddiyetle yürüdü. Meğer, Van Noten'in 1991'deki ilk defilesinin açılışını da o yapmıştı. Birçok kişi gözyaşlarını tutamayacak gibi görünüyordu. Casting direktörü Piergiorgio Del Moro, kendisi ve Van Noten’in, uzun süredir emekli olan yüzlerin çoğunu Instagram'da takip ettiğini ve her birinin bu teklife evet dediğini söyledi.

placeholder
placeholder

placeholder
 

“Zaman... en karmaşık ifadelerden biri, hafızanın tezahür etmiş hali.” Van Noten'ın sık sık atıfta bulunduğu bir kahraman olan David Bowie'nin seslendirmesi böyle söyledi. Tasarımcının koleksiyonu hazırlarken sonların anlamı üzerine düşündüğü açıktı, ancak koleksiyonu bir “tüm zamanların en iyi hitleri” retrospektifiyle bitirmek istemedi. Bunun yerine Van Noten, daha önce 149 kez yaptığı gibi, ileriye dönük bir yol önermek, bugün ve yarın nasıl şık giyinileceğine dair yeni fikirler sunmak istedi.

placeholder
placeholder

Bunu, çalışmalarını uzun süredir keyifli kılan tekniklerle yaptı: vücuda karşı değil onunla birlikte çalışan, uzun süren, hassas ve ince terzi işçiliği. Yarı saydam organze üstler ve pantolonların yünlerle yan yana geldiği yaratıcı parçalar… Dış giyimde ise ince altın ve gümüş ipliklerle işlenen narin nakışlar. Parlak mor buruşuk poliamid dikişler, parlak yılan derisi baskılı deri, tüylü floresan yünler, görkemli kadifeler ve yarı saydam, geri dönüştürülmüş polyester, birbirleriyle oldukça zıt dokulara sahipti. Ve elbette, geleneksel Japon mürekkep transfer tekniğiyle yapılan büyük çiçek desenleri, dökümlü “button-up”lar, pantolonlar ve trençkotların üzerinde patlıyordu. 

placeholder
placeholder

Nesiller boyu süren bir kariyeri nasıl sonlandırırsınız? Bowie'nin “Sound and Vision” şarkısı salonu duygusal bir boyuta taşırken, bir dizi parıltılı altın pantolon ve şort, ardından bir üst ve son olarak da kumaşı cıva gibi akışkan bir ceket ortaya çıktı. Ardından kapanış, sallanan bir smokin ceket, altın pantolon ve mütevazı, askılı sandaletlerle yapıldı. Bu, adeta Dries Van Noten tarzında bir şiirdi. Duygusal final geçidindeki modeller de dahil olmak üzere 800 kişi ayakta alkışlayıp tezahürat yaparken (ve bazıları ağlarken) Van Noten, kendinden geçmiş bir şekilde selam vermek için dışarı çıktı ve imzası olan, iki elini sallama hareketini yaptı. Ancak usta şovmenin bir büyük jesti daha vardı. Defileden çıkarken ellerini bir kez daha kaldırarak devasa bir disko topunun perdeyi açacağının sinyalini verdi! Gösteri sırasında sahne arkasında, bir ekip aynalı küreyi çıkarmış, barmenler kova dolusu Belçika birası dökmüş ve 2 DJ emeklilik partisi çalma listesini başlatmıştı. Herkes duygularını topladı ve bara doğru akın etti. Mesaj çok açıktı: Dries, ağlamak yerine dans etmemizi istiyordu.

Dries Van Noten’ın Son Defilesinden Detaylar

BU İÇERİK İLK OLARAK GQ US WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.

İZLE
Dries Van Noten İlkbahar / Yaz 2016
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası