Fotoğraf: Copenhagen Fashion Summit
Son zamanlarda moda dünyasında çok konuşulacak dinamik değişiklikler meydana geliyor. Bunun en büyük örneklerinden biri ise ünlü Fransız markası Givenchy’nin yeni kreatif direktörü olarak Matthew Williams’ı ataması. Williams 16 Haziran itibari ile, kadın ve erkek giyim dahil olmak üzere, markanın tüm kreatif yönlerinden sorumlu olacak. Peki bu değişim başta Givenchy olmak üzere moda dünyası için ne ifade ediyor? Bu soruyu GQ moda takımımıza da yönelttik ve onların bu konu hakkındaki düşüncelerini sizler için derledik.
Güneş Güner: Deri ve aksesuar tasarımındaki yaratıcılığı, pragmatizm ve işlevselliği ile birkaç yılın dikkat çeken ismi Matthew Williams. LVMH genç tasarımcılar listesinde yer almış, Virgil Abloh ve Dior yaratıcı direktörü Kim Jones ile yaptığı iş birlikleri ile de ticari başarısını da kanıtlamış bir tasarımcı. Kendisi hemen her fırsatta Givenchy markasına duyduğu hayranlığı dile getirir. Kurucusu ve tasarımcısı olduğu 1017 Alyx 9SM markasının siyah ve deri tasarımlarını hatta bazı aksesuarlar ve sırt çantalarını kolayca Givenchy sanabilecek kadar kafanız karışabilir. Özetle bu işbirliğinin geçirdiğimiz bu zorlu zaman diliminde hem markaya hem tasarımcıya hem de modaseverlere iyi gelecek bir başlangıç olduğuna inanıyorum.
Erkan Altunay: Dünyada yeni bir dönem başlıyor. Dijital çağın başlaması ve hep birlikte yaşadığımız pandemi süreci bizler gibi endüstride yer alan büyük moda evlerini de düşünüp sorgulamaya itti. Öyle bir yeni döneme girdik ki, alakalı kalmak ve oyundaki yerini korumak adına artık her şey değişip dönüşmek zorunda. Toplumsal ve sosyal değişimlerin her dönemde olduğu gibi bu dönemde de modaya yansımalarına hep birlikte şahit olacağız. Givenchy’nin Matthew Williams’ı yeni kreatif direktör olarak duyurması, değişen dünya içerisinde modanın da artık eskisi gibi olamayacağının bir kanıtı. Matthew Williams’ın Guidi ile olan işbirliği, gelecek akımın ufak bir habercisi niteliğinde bence. Kendi markası olan Alyx’de sergilediği tasarımları ve Dior gibi markalarla yaptığı diğer işbirlikleri, Williams’ın Givenchy’nin eski kreatif direktörü Clare Waight Keller’a göre çok daha değişik bir strateji uygulayacağına işaret ediyor.