Louis Vuitton erkek giyimin başına geldiği günden bu yana, yüksek moda dünyası Virgil Abloh'yu konuşuyor. O Fransız modaevinin bünyesindeki ilk siyahi artistik direktör. Kanye West ile de yakın arkadaş, Naomi Campbell ile de. Sokak giyimi yüksek modayla buluşturan Off-White'ın kurucusu olması şu açıdan önemli: Louis Vuitton gibi köklü bir modaevini yeni nesil erkekler için arzu nesnesi haline getiriyor. Paris Erkek Moda Haftası'nda LV için hazırladığı ikinci erkek giyim koleksiyonunu tanıtmasına rağmen, yıllardır markanın başındaymış gibi bir havayla kutlanıyor. Bu başarının sırrı dijital dünyanın dinamiklerini iyi bilmesi ve modanın demokratik açılımlarına yönelik hareket etmesi. Son 2019 Sonbahar/Kış podyumunda gördüğünüz gibi LV erkeği artık etek giyiyor!
Abloh'nun ezber bozan vizyonu, yalnızca podyumla sınırlı değil elbet. Louis Vuitton bünyesinde yarattığı ilk 2019 İlkbahar/Yaz erkek moda kampanyasına bir göz atalım. Inez van Lamsweerde ve Vinoodh Matadin'in fotoğrafladığı çalışma kesinlikle ürün odaklı değil, bir duruşu, vizyonu anlatıyor.
WWD'ye konuşan Abloh, "Yalnızca kıyafet tasarlamaktan tatmin olmuyorum. Tasarladığım şeylerin neden var olduğunu, niye var olduğunu anlamak ve anlatabilmek önceliğim" diyor. "Erkek çocukluk çağını anlatan, global değerleri olan bir kampanya olsun istedim." Kampanyada 3 yaşındaki Alieyth, 7 yaşındaki Leo James Davis ve 16 yaşındaki Luke Prael yer alıyor. Hepsi LV'nin bu gençlik çağının önemli bir parçası.