Yazar birkaç dakikalığına No Good Deed'in ev satın alan ya da almaya teşebbüs eden herkesin yaşadığı absürd talihsizlikleri anlatacağı hayaline kapılıyor. Netflix'te 12 Aralık'ta gösterime giren ABD dizisi, Los Angelino'nun zenginlerinin yaşadığı bir bölgede, kilitli bir odada saklanan ve hayatlarının çoğunu geçirdikleri evin yeni sahiplerini kameralardan izleyen iki orta yaşlı eş tarafından satılan güzel bir müstakil evi ziyaret eden bazı çiftlerle açılıyor.
Paul (Ray Romano) ve Lydia Morgan (Lisa Kudrow), çocukluğundan beri kardeşi Mikey (Denis Leary) ile birlikte yaşadığı ve Lydia ile birlikte iki çocuklarını büyüttüğü bu evi çok sevmektedir. Ne var ki, üç yıl önce oturma odasında ölümcül bir kaza meydana gelmiştir ve bu kazanın üstünü örten sırlar, keder ve yasla birleşerek çifti, kötü referanslarla dolu bu evden ayrılmak istemeye iter. Dürüst olmak gerekirse, durum tam olarak böyle değildir: Paul'e geçmişten musallat olanlar, anlatılamayacak kadar büyük bir kayıpla yıkılmış olan Lydia'yı, nesnelerin ve evin hala ölen sevilen kişinin ruhunu barındırdığına dair kendini kandırmak ister.
No Good Deed, “drama” vurgusu yapan bir dramedy: Morganlar yas ve sırlarının ortaya çıkacağı korkusu arasında sürekli bir gerilim halinde yaşarken, diğer karakterler hayallerindeki evi kapmak için en adaletsiz yollarla yarışıyorlar. Bunlar arasında jinekolog Sarah (Poppy Liu) ve her şeye burnunu sokan avukat Leslie (Abbi Jacobson); zamanı geçmiş pembe dizi oyuncusu Jd (Luke Wilson) ve onun savurgan, çıkarcı karısı Margo (Linda Cardellini); ve mirasçı Carla (Teyonah Parris) ile yazar tıkanıklığı yaşayan kocası Dennis (O-T Fagbenle) yer alıyor. No Good Deed, Hot in Cleveland ve 2 Broke Girls gibi iki komik kadın başrollü komedinin arkasındaki Liz Feldman'ın imzasını taşıyor ve White Lotus'un başarısı ve Only Murders In The Building, The Afterparty ve Bad Sisters gibi Amerikan burjuvazisine yönelik eleştirilerle bezeli cinayet gizeminin cazibesine kapılıyor.
Ancak dizi bu yapımlarla aynı seviyede değil: kopuk bir anlatı yapısı, değişen bir kurgu, basmakalıp olay örgüsü, tutarsız karakterler sebebiyle zayıf, yüzeysel görünen bir keder incelemesi hatasına düşüyor. Friends'in Kudrow'u ve Everybody Loves Raymond'ın Romano'su gibi 90'ların iki sitcom yıldızının gücünden yararlanmak için kaçırılmış bir fırsat.
Feldman geçmişte dram ve komediyi, ironi ve sosyal eleştiriyi, psikolojik içgörü ve komediyi harmanlama becerisini fazlasıyla göstermişti. Jd'nin kaba, aldatan karısı Cardellini karakteri simgesel. Evlilikle zenginleşmiş, yüksek moda ama sadece rüküş giyinmenin bir numaralı kuralıyla beslenen lüks bir yaşam tarzına adanmış, yalancı ve manipülatör, kaba, fırsatçı ve cahil Amerikalı stereotipi belirli bir amaçla bağlama yerleştirilmiş Karakterin amacı izleyicilere nefret edecekleri birini vermek, onlara üst sınıf lükslerine özenen alt sınıf temsilcilerinin nasıl “içeri alınmaması” gereken aşağılık varlıklar olduğunu hatırlatmak.
Feldman'ın ayrıcalıklı Los Angeles banliyölerini pastel renkli evler ve bakımlı bahçelerden oluşan küçük bir cehennem olarak tasvir etmesi giderek o kadar acımasız bir hal alıyor ki, başlangıçta sergilenen ironinin tüm izleri diziden silinip gidiyor. No Good Deed, kendisini bir kara komedi olarak sunacak araçlara -keskin, tutarlı ve ilgi çekici bir senaryo- sahip değil ve bir aile draması olarak çok sığsa, bir cinayet gizemi olarak da zayıf. Anlatı ilerledikçe ve gizemin çözümü yaklaştıkça, gelen cevaplar tatmin edici değil, biraz temelsiz ve tahmin edilebilir. Ancak affedilmeyen şey, Baby Reindeer'den sonra moda olduğu üzere, tüm karakterlerin kötü, yalancı, kandırılmış ve çaresiz olması... Özellikle yılın bu zamanında, karşılaşmazsak hiç eksikliğini hissetmeyeceğimiz karakterler.
BU İÇERİK İLK OLARAK WIRED ITALIA WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.