JLR merkezine girerken otomotiv dünyasında son dönemin en çok konuşulacak olayının önizlemesine şahit olacağımdan bihaberim. Konferans alanından TYPE00 ile ilk görüşe kadar girizgah çok detaylı planlanmış. Çünkü bu denli güçlü bir manevranın önce anlatılması gerek.
Günümüz iletişim kültüründeki anlık karar-tepki mekanizmasının Jaguar için neden bu kadar çok sesli olduğunu anlamak kolay. Lakin dört yıllık çalışmanın amacı en özet haliyle ‘Yeni bir şey yapmak'. Deneyim odaklı tasarım sürecinde sanıyorum ekibin de sıkı sıkıya bağlı olduğu slogan Jaguar’ın kurucusu Sir William Lyons’ın ‘Copy Nothing’ cümlesiydi. ‘Vintage’ fotoğrafların en afilisine selam veren ya da yapay zeka modellemesinde denkleme önümüzdeki yılları ekleyen bir Jaguar olmayacağı iletişim direktörü Richard Agnen’ın cümlelerinden anlaşılıyordu.
Arzu edilen modern lüksü hedefleyen yeni dönem herhangi bir sınırlamaya tabi tutulmamış. JLR, Defender ile yakaladığı bu yenilenme başarısının cesaretini Jaguar için daha da ileri götürüyor. Bu yenilenme sadece tasarım vizyonunda kalmıyor. Yeni dönemde Jaguar üretimde sayıca daha azalacak ve fiyatı daha yüksek olacak.
Genel Müdür Rawdon Glover Jaguar mirasından inovasyona ve yaratıcılığa tutunuyor. Yeni Jaguar insanlarının tanımlarken ‘Özgür düşünen, tasarımı takdir eden, ayrıcalık arayan’ kişiler olarak nitelendiriyor. Bu daha zengin şehirli grup aslında hayatındaki her parçada özel bir şeyin memnuniyetini yaşayanlar. Glover teknik olarak genel hatlar konusunda elektrikli bir araca göre büyük ve gösterişli sayılabilecek lastiklere (23 inç.) ve ön - arka kısmın proporsiyonuna dikkat çekiyor. TYPE 00 Jaguar’ı ‘resetleyen’ bir model ve bu yeniden başlatma geçmişi yad etmek için değil gelecek on yıllar için gerçekleşiyor.
Jaguar CCO’su Gerry Mc Covern için TYPE 00, Defender’ın yenilenmesinden sonraki ilk büyük meydan okuma. Onyıllarca yıllık mirasın gelecek için tek cevap olmayacağını söylerken ‘yeni bir arzu nesnesi yaratma’ fikriyle yola çıktıklarını ekliyor. Bu ‘reset’in herkes tarafından sevilmeyeceği ve Jaguar’a dair kutuplaşmanın yaşanacağını pek tabii hesaba katmış.
TYPE 00 bir konsept otomobil olsa da yollara çıkacak versiyonun testleri devam ediyor. Salonda göz göze geldiğimizde düşündüğüm ‘fütürist fakat hayata geçirilebilir’ olduğuydu. İç ve dış tasarımın neredeyse ‘bir’ göründüğü ‘eser’ küçük grupların ardından Miami Art Week’te sergilendi. Bu manevranın ilk büyük organizasyonu için seçilen etkinlik de yeni döneme dair bir diğer altı dolu mesajı veriyordu.
Jaguar artık daha az kişinin ulaşabildiği, farklı beğenilere ve önceliklere sahip bir grup için yola çıkıyor.