Band of Outsiders Ye ni len di

2017-18 Sonbahar/Kış, Kaliforniyalı Band of Outsiders için yeni bir sezon olmaktan çok daha fazlası; markanın rönesansı. Peki bu yeniden doğuş hikâyesi nasıl başladı? Markanın kalbi neden Melekler Şehri’nden Londra’ya taşındı? Peki ya Jean-Luc Godard ve Wes Anderson’ın bu hikâyede ne işi vardı? Band of Outsiders’ın geleceğine yön verecek tasarımcı Angelo Van Mol, GQ Türkiye’ye anlatıyor.

21 Kasım 2017

Band of Outsiders Ye ni len di

2003 yılında Los Angeles’ta kurulan Band of Outsiders, iki yıl önce CLCC tarafından satın alındı. CLCC, Christian Wijnants ve Yang Li gibi moda endüstrisinden parlak yeteneklere yatırım yapan bir moda girişim sermayesi şirketi. Marka, kendine has bir mizah anlayışı olan kolejli görünümünün öne çıktığı Amerikan Batı kıyısı tarzıyla, kuruluşundan kısa bir süre sonra sokak stiline yön veren uluslararası markalardan birine dönüşmüştü. Fakat finansal anlamda sıkıntıların yaşandığı son dönem ardından, Band of Outsiders’ın on beşinci yaşına yaklaştığı şu günlerde tazeleyici bir küre, değişimle gelen o heyecan dalgasına ihtiyacı vardı. CLCC bunun için gerekli kaynağı sağladı. Fakat bu “yeniden doğuş” dediğimiz süreç, kulağa heyecanlı geldiği kadar da zorlayıcı. “En zoru, markanın DNA'sını korumak ve geçmişini onurlandırmak ile ilgi çekecek şekilde geleceğini tasarlamak arasındaki dengeyi bulmaktı” diyor, Angelo Van Mol.

Kurucusu Scott Stenberg markanın adını, ABD’de ‘Band of Outsiders’ olarak vizyona giren 1964 yapımı Jean-Luc Godard filminden almıştı: ‘Bande à part’. Filmin ismi, Fransızcada ‘sürüden ayrılmak, gruptan ayrı iş çevirmek’ anlamında kullanılan ‘faire bande à part’ deyişinden geliyor. Markanın bu yeni döneminde, geleceğine tek bir isim değil, bir kreatif ekip yön veriyor. İşin tasarım ayağının başındaki Angelo Van Mol, Martin Margiela, Raf Simons gibi kendi döneminin trendlerini belirleyen ünlü tasarımcıların çıktığı okul, Royal Academy of Antwerp mezunu. 2011 yılında kendi adıyla erkek hazır giyim markasını kuran Van Mol, Savile Row terziliğinden geliyor. Ekibin bir diğer kıdemli üyesi ise marka direktörü Daniel Hettmann. Los Angeles merkezli 69 ve Fransız Arnys gibi markalar için çalışan Hettmann, Vetements’ın da şov prodüksiyonlarını yapmış. Her iki lider de, Melekler Şehri’nde doğan markanın yeni evinde, Londra’da güç birleştiriyor. “Öncelikle şunu söylemek isterim, Band of Outsiders’ın bu yeni versiyonu eskisinden bağımsız değil, olmayacak da” diyor, Van Mol. “Londra merkezli olmamız, daha incelikli bir terzilik anlayışına ve Avrupai tasarım stiline odaklanmamızı sağlayan ilk adım oldu. Amacımız, Band of Outsiders’ı başından bu yana tercih edilir yapan elementlerini korumak ve Kaliforniya stilinin ötesine geçerek, dünyanın her yanından erkeklere hitap edecek rahat ve ‘casual’ bir görünüm yaratmak. Takımları spor ayakkabılarla giymek artık dünyanın hiçbir yerinde suç değil, biliyorsunuz… Londra, Paris, New York, Berlin ve Los Angeles'ta gördüğünüz o cool çocukların giyeceği türden giysiler yapıyoruz şimdi. Yani, yaptıklarımızı Kaliforniya tarzı olarak nitelemek veya Londra ve Los Angeles arasında bir seçim yapmak yerine, markanın bu yeni döneminde ‘global cool’ bir kitleye hitap edeceğini söyleyebiliriz.”

Van Mol ve Hettmann, bu global kitlenin dikkatini çekecek global referansı da bulmuşa benziyor, zira markanın 2017-18 Sonbahar/Kış koleksiyonunun çıkış noktası bir Wes Anderson klasiği, ‘The Royal Tenenbaums’. “Filmin estetik anlayışını ve farklı karakterlerini koleksiyona yansıttık” diyor, Van Mol. “The Royal Tenenbaums’un atmosferi, Band of Outsiders stiliyle zaten çok örtüşüyor; tasarımlarla bu karakterleri canlandırmak da eğlenceli bir süreç oldu. ‘Teddy bear’ dediğimiz kürk kabanlar (imitasyon!), renkli eşofman takımlar ve ağartılmış denim parçalar, filmin havasını en çok yansıtanlar.”

Koleksiyonun bir diğer can damarı, markayla özdeşleşen mikro desenler: Her renk ve vücut tipinden kadın figürleri, dans eden ayılar ve daha geometrik bir etki için zigzaglar... Van Mol, kendi içerisinde bir bütünlüğü olan, aynı zamanda çok yönlü kullanıma da açık “mix and match” tasarımlar sunduklarını anlatıyor. “Takım kumaşları ve sportif teknik dokuları bir arada servis ediyoruz. Denim, deri, jersey ve az önce bahsettiğim Teddy bear paltoya can veren oyuncak ayı Steiff'in kürkü, öne çıkan dokular arasında. Form olarak parçalar vücuda ‘cuk’ diye oturmuyor ama hatları belli ediyor. Örneğin, oversized blazer ceketimiz klasik blazer’lara göre uzun bir kesime sahip; büyükmüş gibi duruyor ama bir tişörtün üzerine bile giyseniz omuzlara mükemmel oturuyor.”

Band of Outsiders koleksiyonları, fonda bazen caz, bazen hip-hop çalan bir tasarım stüdyosunda hayat buluyor. Savile Row etkisinin hissedildiği ütü izli yüksek bel pantolonlarla, pin-up kızlarının dekore ettiği çivit mavi gömleklerin bir araya gelişi gibi, tatlı bir karma... Van Mol ve ekibi, YouTube'da hiç bitmeyen bir playlist bulmuşlar, “Herkes eve dönene kadar o çalıyor” diyor. “Kumaşlar, ilham verici fotoğraflar, eskizler… Koleksiyonların tasarım süreci her seferinde bir başka usulde başlayabiliyor, değişmeyen tek kuralımız var: Her zaman renkli, asla siyah değil.”

Van Mol, kişilerin giyinirken defile görünümlerinden giderek uzaklaşıyor olmasını heyecan verici buluyor. “Her şey şimdi daha gerçekçi ve günlük hayata dönük. Moda rahatlıyor, özgürleşiyor; insanların sokakta giydiği kılıklara daha sadık görünümler ön plana çıkıyor.” Peki ya söz koleksiyondan kendi gardırobuna geldiğinde görünümler ne kadar değişiyor? “Pek değil” diyor, Van Mol. “Gerçekten her gün Band of Outsiders giyiyorum zaten her bir parçayı kendim giyecekmişim gibi tasarlıyorum. Sonbahar koleksiyonumuzdaki denim pantolonlar, eşofman takımlar, desenli tişörtler ve tabii ki kürk kabandan bende de var.”

 17-11/21/screen-shot-2017-11-21-at-154355.png 

GÜLDÜR GÜLDÜR MODA

Modanın hızı malum. Biz sonbahardan konuşurken Band of Outsiders gelecek ilkbaharın tasarımlarını sahneye yolladı bile ama hiç de alışılmadık bir usulde. Marka 2018 İlkbahar/Yaz koleksiyonunu, sıradan bir prezantasyonla tanıtmak yerine bir komedi şovu sahnesini, koleksiyon sunumuna dönüştürdü. “Fikir marka direktörümüz Daniel Hettmann'dan çıktı” diyor, Van Mol. “Özgün bir bakış açısı arıyordu ve bu fikir markanın DNA'sına çok uyumluydu. Netflix stand up'larından televizyon şovlarına kadar komedinin hayatımızda önemli bir rolü var. Kevin Hart ve Trevor Noah gibi komedyenler özgün kişilikleri ve replikleriyle dünyaca ünlüler. Gülmek daima iyi bir fikir! Kaldı ki gülmeye son günlerde her zamankinden çok ihtiyacımız var. Özetle, kendimizi çok da ciddiye almak istemiyoruz, modaya keyifli ve eğlenceli bir bakış açısıyla yaklaşarak çalışmak istiyoruz. Komedyenler de Band of Outsiders giysileriyle bu yüzden sahnedeydiler.”


Erkek Dünyasına Enerji Yüklemesi: MOSCHINO [tv] x H&M

RÖPORTAJ | Erkek Dünyasına Enerji Yüklemesi: MOSCHINO [tv] x H&M

7 numara: Cristiano Ronaldo

RÖPORTAJ | 7 numara: Cristiano Ronaldo

Şeytan Diablo giyer

RÖPORTAJ | Şeytan Diablo giyer

Hızlı ve soğukkanlı: Ali Türkkan

RÖPORTAJ | Hızlı ve soğukkanlı: Ali Türkkan

Yeni jenerasyon Tekindor

RÖPORTAJ | Yeni jenerasyon Tekindor

Hanedanlığın duru güzeli: Kendall Jenner

RÖPORTAJ | Hanedanlığın duru güzeli: Kendall Jenner

Daha Fazla Göster